Hoi dames, Ik ben nu bijna 19 weken zwanger en sinds ongeveer 2,5 week voel ik de baby vrij duidelijk elke dag. Mijn placenta ligt aan de achterkant dus de verloskundige gaf al aan dat ik de bewegingen waarschijnlijk wat eerder zou merken. Nu heb ik afgelopen avonden gehad dat als ik 's avonds op bed ga liggen en mijn hand op mijn buik leg ze er tegenaan schopt. Ik dacht dat ik mij het inbeeldde dat het ook van de buitenkant te voelen is maar mijn vriend voelt het ook. Zodra je dan je hand verplaatst zwemt ze weer naar je hand toe op die andere plek. Ik lees overal op internet dat het nog veel te vroeg is maar het is echt heel duidelijk te voelen. Zijn er meer vrouwen die dit al 'zo vroeg' hebben gevoeld? Of is het echt onmogelijk en zitten vriend en ik liefkozend elke avond mijn darmen te aaien?
Het is niet te vroeg hoor! Als je voor het eerst zwanger bent voel je het kindje vaak vanaf een week of 20 duidelijk, maar je verloskundige maakte die opmerking niet zonder reden. Bovendien reageren je darmen niet op je hand (je kindje wel) en voel je waarschijnlijk eerder op een plek waar je darmen allang niet meer zitten. Je baarmoeder is al best groot!
Het kindje zwemt naar je handen. Ik had een voorliggende placenta en voelde het pas later maar zodra er handen op de buik kagen voelde ik beweging.
Ik voelde mijn kindje al met 14/15 weken zwangerschap, en rond de 17/18 weken ook aan de buitenkant, dus het is zeker niet vroeg en heel normaal. Geniet ervan!
Toen ik de eerste keer zwanger was, kon je van buitenaf de schopjes al zien bij 17 weken. Vk zat er nog verwonderd naar te kijken. Dus het kan echt!
Hier ook vanaf 18/19 weken en dat terwijl mijn placenta voor ligt. Maar het was zo duidelijk dat het zelfs op een filmpje te zien was.
Aaah wat leuk. Ik voelde Jolée rond 17 weken zelf en met 19 weken voelde mijn vriend haar heel zachtjes
Bedankt voor alle reacties. Fijn om te horen dat het heel goed al kan en dat het niet te vroeg is/mijn darmen zijn. Wij gaan hier lekker genieten van de schopjes!
Kan zeker. Mijn kindje reageert ook al op mijn hand. Als mijn man zijn hand op mijn buik legt gaat hij er ook naar toe. Dit was al met 18 weken, dus ja het kan .
Lekker van genieten, want het kan zeker! Ik voelde de eerste ook duidelijk met 16 weken.. Reageerde ook goed op mijn hand. Deze voor het eerst gevoeld met 12 weken, maar daarna is de placenta er voor gegroeid (zat er daarvoor nog niet helemaal voor), dus nu voel ik al 5 weken niets meer, helaas. Even geduld hebben haha.
Ja hoor dat kan zeker.. Lekker gaan genieten. Hier begin ik ook leven te voelen.. Kan niet wachten op de echte schopjes.. Die ik aan het einde wel kon vervloeken als ze op mijn blaas aan het tapdansen waren haha.. Prachtig gevoel!
Ik word hier nu de laatste twee nachten steeds wakker van keihard geschop haha, dan is het genieten wel ietsje minder. De verloskundige was er ook verbaasd over toen ze het voelde en gaf al aan dat ons kind vrij actief is. Dit bleek ook al alle echo's, ze ligt amper een moment stil. Fijne zwangerschap gewenst!