Ik ben sinds kort helemaal fan van de speckjes van de vegetarische slager. Ik heb ze tot nu toe alleen op het laatst ergens overheen/doorheen gedaan, zodat ze lekker knapperig blijven. Nou bedacht ik om een vegetarische quiche loraine te maken, maar ik vroeg me af of die speckjes dan niet heel zompig worden als ze in dat ei-room mengsen liggen. Iemand ervaring?
Durf het niet te zeggen. Probeer het eens en laat even weten hoe het beviel Klinkt erg goed. Die spekjes zijn sowieso erg lekker
Nee, ze smaken niet echt naar spekjes. Maar ik vind het mondgevoel wel precies zo: (afhankelijk van hoe ver je ze bakt) eenzelfde combi van knapperig en taai. En ze zijn lekker zout en kruidig. Ik vind het een prima alternatief.
Ja dat worden ze wel maar heel erg vind ik dat niet. Maar met de ‘echte’ kun je dit ook hebben natuurlijk. Ik vind het een prima alternatief!
Ze worden wel iets zompiger ja, maar ik vind t ook niet zo storend. Ik doe ze heel veel door ovenschotels enzo. Gewoon eerst los opbakken en dan erdoorheen roeren.
Spekjes geen ervaring mee, maar die vegetarisch kipstukjes worden echt heul erg vies als die een tijdje in vocht hebben gelegen. Ik maak wel eens pindasoep en wilde voor de verandering die kipstukjes erin gebruiken, maar dat zijn een soort sponzen, werden 3x zo groot. Geen antwoord op je vraag, maar misschien toch handig om te weten Kipstukjes zijn niet geschikt voor soep!
Ik ben helemaal weg van de vega speckjes! Ik vind ze wel praktisch hetzelfde smaken! En ja, ik gebruik ze ook voor hartige taart e.d. Ze worden wel iets zachter maar de de smaak blijft hetzelfde. Dus kan prima hoor!
Volgens mij is het op basis van soja. Hier verkopen ze het bij alle "duurdere" supermarkten. (AH, plus, Jumbo. Niet bij de Aldi, Dirk, Lidl) Het is van de Vegetarische Slager, de verpakking heeft een witte sleeve met een soort Art Nouveau vormgeving.
Heb bij de ah net even gekeken maar zag ze hier niet. Ik keek bij de "echte" spekjes mss staan ze ergens anders.
Hier staan ze bij AH helemaal op het bovenste plankje, als ze een beetje schuin naar achteren liggen zie je ze niet eens. En die speckjes van de vegetarische slager zijn echt een stuk beter dan die huismerkdingen, die van de Aldi zijn echt vies. Ik doe ze alleen door stamppot enzo, dus hoe ze in een quiche ofzo worden durf ik niet te zeggen. Vast niet knapperig, maar dat heb je met gewone spekjes ook.
Bij onze Plus en Jumbo staan ze bij de vleesvervangers op de vleesafdeling (bij de vegetarische schnitzels, en schijven enzo)
Bakken jullie ze dan eeest voor ze de quiche in gaan? Ik vind ze trouwens lekkerder dan echte spekjes, die zijn zo vet
Ik bak ze altijd even vooraf, dan is het wel lekker hoor. Toch haal ik ook regelmatig spekjes bij de Groene weg slager.