Ik had een tijdje terug een topic geopend over ervaringen met goede rijscholen. Ik heb nu inmiddels al 4 lessen (blok lessen) gehad. Het gaat opzich goed. Vanaf maandag ga ik 5 dubbele lessen per week volgen. In de hoop snel klaar te zijn. Hoeveel rijlessen hebben jullie gehad? En waren jullie starters of hadden jullie al een beetje ervaring? Zijn jullie de eerste keer geslaagd voor het theorie en praktijk examen?
De een lest 1 uur, en de andere 1,5 uur, dus ik denk dat je je poll beter aan kan passen! Hier 19 lessen van 1,5 uur, en de eerste keer geslaagd. Kon helemaal nog niet rijden, en theorie ook de eerste keer gehaald. Broer kon al wel rijden en is naar 23 lesssen gezakt,maar theorie wel de eersye keer!
Ik was heel anstig om te rijden dus ik heb echt wel meer dan 45 lessen gehad voordat ik voldoende vertouwen in mijzelf had om gewoon goed te rijden in plaats van te mutsen. Door zenuwen heb ik ook het eerste praktijk examen verprutst maar de tweede keer ging wel goed. Het theorieexamen was ook nog zo iets. Ik was (geef de zwangerschap maar de schuld) helemaal vergeten wanneer dat was en heb dus de dag van tevoren maar zo'n oefen cd aangeschaft maar ik heb het in een keer gehaald.
ik heb ontelbaar veel lessen gehad. Denk 60 of 70 ofzo. En ik ben pas de 5e keer geslaagd. O wat was ik blij!
Heb 44 lessen gehad, maar wel als dubbele, dus eigenlijk 22 lessen van iets meer dan 1 1/2 uur (2x50minuten). Ben de eerste keer geslaagd.
had 25 lessen + examen gehad van mijn ouders, maar toen moest ik nog wat extra lessen en was het geld op.. geen rijbewijs dus.. als ik moet schatten zou het tussen 25-35 zijn geweest, had niet heel veel extra meer nodig..
Met 30 lessen mocht ik afrijden, maar omdat er een enorm lange wachttijd was heb ik om bij te blijven 5 lessen erbij genomen. Praktijk en theorie allebei in 1 keer gehaald.
Ik heb totaal 30 rijlessen gehad en ben in twee keer geslaagd .. iedere les duurde 60 min.. Gebruik momenteel mijn rijbewijs niet omdat ik een angst voor het rijden heb .. Helaas
Met 1 les bedoel ik 50 of 60 minuten. Ik heb bijv tot nu toe 4blok lessen gehad dus 8 ''echte'' lessen. Ik ga even aan de mods vragen of we de poll kunnen wijzigen met een optie van tusen de 45 en 55 lessen en een optie van 55 lessen o meer.
Ik was op gegaan na 40 lessen (van een uur) maar wel gezakt. Nouja, uiteindelijk gelukkig toch nog gehaald...
Ik vind het gelukkig niet eng. Dat zei mijn instructrice (typ je dat zo?) ook dat ze het goed vond dat ik niet angstig ben. De snelweg vind ik fijner als normaal in het centrum. Daar moet je veel meer opletten. Het verschilt wel. Ik hoop dat ik niet meer als 40 lessen nodig heb En de eerste keer slaag voor beide examens. Maar dat zou een mooie droom zijn. Hoe hebben jullie de theorie examen geleerd? Uit het boek?
hier 36 lessen van 1,5 uur -dat was bij ons standaard . Betaalde indertijd 95 en 100 gulden (precies een prijsverhoging in die periode) per les (dus per 90 minuten) . Zowel theorie als praktijk in 1x gehaald. Ik had nog nooit achter het stuur gezeten.
Ik heb volgens mij iets meer dan 25 lessen(uren) gehad en ben binnen 3 weken in 1 keer geslaagd! Wat was ik blij! Wel veel blokuren ook soms wel 4 uur achter elkaar! Zo ga je ook wat verder weg heb ik het idee. Vond blokuren heel prettig en zal het iedereen aanraden. Oja, ik had geen rijervaring..
rijbewijs auto:theorie de 2e keer gehaald, praktijk had ik een pakket,3 weken lang 2 uur per dag lessen,6 dagen in de week,dus 36 lessen,1e keer geslaagd. rijbewijs motor;theorie de 1e keer gehaald, praktijk bestaat uit 2 delen,behendigheid van de motor,14 lessen van 1 uur,1e keer geslaagd. rijden op de weg,10 lessen van 1 uur,1e keer geslaagd.
uit het boek -verder had ik theorie cursus. 10 lessen. In 4 of 5 lessen werd het boek doorgenomen en de rest van de lessen hadden we telkens examens, die dan na besproken werden. Ik zou ook zoveel mogelijk (online?) proberen examens te maken en dan na kijken wat je fout gedaan hebt. Natuurlijk eerst het boek goed doornemen.
Ik weet niet meer precies hoeveel lessen ik heb gehad, maar ik gok zo ongeveer 40-45. Zowel theorie als praktijk de 2e keer geslaagd.