Hoeveel rijlessen en hoeveelste keer geslaagd met examen?

Discussie in 'De lounge' gestart door KanjerB, 27 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel rijlessen gehad?

1. tot 25 lessen

2. tussen 25 en 35 lessen

3. tussen 35 en 45 lessen

4. tussen 45 en 55 lessen

5. meer dan 55 lessen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Precies 40 lessen en 1e keer geslaagd (16 jaar geleden), was toen 19. Theorie 2e keer geslaagd.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik heb 28 uur rijles gehad, de tussentijdse toets (is dat er nog wel eigenlijk??) heb ik in 1 keer gehaald, mijn examen heb ik ook in 1 keer gehaald en mijn theorie heb ik ook in 1 keer gehaald. Wonderlijk als je het mij vraagt want over mn scootercertificaat heb ik een keer of 8 gedaan voor ik het had.

Theorie heb ik geleerd uit het boek, en had er zo een voorbeeldvragen boek bij, met 50 verschillende 'examens'. En had ook een cdrom maar die heb ik eigenlijk niet gebruikt.

Maar ik heb toevallig laatst een rijles genomen weer :D! Had al ruim 2 jaar niet meer gereden (met onderbreking van 1x) en vond het dus erg fijn om even die les te nemen, voel me nu weer veilig en weet dat ik het kan :D!

Liefs, Hanneke.

3. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik heb 2 cd's met allerlei oefenexamens. Ik heb nog helemaal niks geleerd Moet echt snel beginne. Omdat ik er nog hooguit 3-4 weken over wil doen (als dat haalbaar is) Een theorie cursus is helaas geen opie. Omdat ik Batuhan niet zo lang thuis met mijn man kan laten. Want hij heeft geen reanimatietraining gehad. Ik wel :(

4. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    @Hanneke ja de TTT is er nog steeds. Maar daa heb ik niet voor gekozen in mijn pakket. Nu ik denk misschien toch wel beter geweest als ik het wel had gedaan.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Aha oke, wist of dat er nog zou zijn, maar je kan er dus voor kiezen nu, toen was het volgens mij verplicht, als je die toets niet had gedaan mocht je geloof ik niet afrijden. Ik had een pakket met die tussentijdse toets, het examen en 28 lesuren.

6. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    ps: Mijn toetsenbord doet het soms niet vandaar dat ik vaak letters mis.

7. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Had totaal geen ervaring met rijden (wist geeneens dat je de koppeling in moest trappen als je wilde schakelen, *proest*). Eerst een rijtest gedaan, werd berekent dat ik 40 lessen nodig had.

Uiteindelijk 20 lessen van een uur gehad, afgereden, en in 1x geslaagd.. ook voor theorie in 1x geslaagd.
    Dus dat ging wel lekker snel!

8. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    kiss sooowww dat is wel heerlijk nel joh! Wat goed

9. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

25 lessen..theorie 1x geslaagd praktijk pas de 3e keer...
    kwam omdat ik een blackout kreeg van de zenuwen.. heb na d 2e x afrijden kalmeringstabletten gehaald bij de huisarts en daarna ging het prima:D

10. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Ja, het ging wel lekker soepel, hihi..

11. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36

Hihi denk dat ik die tabletten ook nodig heb :p Wordt al helemaal zenuwachtig als er een leerling achterin zit.

12. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Ik heb in totaal 26 lessen van een uur gehad. Ik een paar maandagen 6 uur achter elkaar les gehad (in het middag uur dan een uur pauze). Ik ben de eerste maal gezakt en de tweede keer geslaagd.
    Had zo'n pakket van rijbewijs halen in 6 weken.

13. tricia82

tricia82 Niet meer actief

ik heb 16 lessen a 2 uur gehad.
    ben in 1 keer voor theorie geslaagd.
    en ben in 1 keer voor praktijk geslaagd met 1 oog waar ik een week daarvoor aan geopereerd was dus ik kon er niet door kijken maar toch mocht ik afrijden.

14. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Begon met rijlessen op mn 27e. Geen enkele ervaring, heb dan ook 50 lessen gehad, maar wel in 1x geslaagd (ook TTT gehad). Examenplaats Bussum. Theorie examen ook in 1x gehaald. Wel goed geoefend en online gevaarherkenning tests gedaan. Had daardoor maar 1 fout en 4 bij gevaarherkenning.

15. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Wauw ook zo goed! En dat met ''1 oog''.

Miza ik wil het ook in totaal 6 weken doen. Of het liefst korter zo rond de 4weken. Hoop dat het mij ook lukt.

16. 42 lessen ofzo..
    Ik was in in mei 2008 begonnen en heb m 23 juli 2009 gehaald!
    Paar keer langere tijd gestopt e.d., ik raad je aan, ga in 1 keer door ;)
    Ben om 15 mei ook een keer op gegaan en toen door een stomme fout gezakt..
    Mn 2e x ging echt vlekkeloos, nog nooit zo goed gereden!
    En rond de 40 lessen is gewoon goed zei de examinator.

17. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Ik heb 14 lessen van 1 uur gevolgd. Maar, ik kon wel al rijden, moest alleen het kijken en parkeren leren. Praktijk en theorie in 1x gehaald.

18. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Theorie in 1 keer geslaagd en de praktijk de 2e keer. Heb eerst 25 lessen gehad, gezakt omdat een of andere suffe bijaarde dacht voorrang te hebben, hier stak ik een stokje voor en NAM voorrang en dat mag dan weer niet.. Voorrang moet je krijgen en niet nemen.. Pfff.. Ik dacht, ik laat je wel even zien dat ik weet dat ik voorrang heb haha.. Daarna nog 3 lessen en wel geslaagd.

19. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Ik heb in totaal 17 lessen gehad van 2 uur. Ik moet morgen afrijden :(!! Ben zo zenuwachtig, ik hoop maar dat ik het haal.. Duim voor me?

20. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    oeff spannend meid!!! ik ga zeker voor je duimen laat je het weten? Heel veel succes

Deel Deze Pagina