rare cyclus

Discussion in 'Zwanger worden' started by ladyshira, Mar 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ladyshira

ladyshira Lid

Mar 7, 2013
    13
    0
    0
    NULL
    gaanderen
    hallo, ik ben nieuw hier maar ik lees af toe wel jullie ervaringen mbt tot lange cyclussen. Nu valt het me op dat, nav jullie ervaringen gelezen te hebben, een paar redenen/oorzaken voor kunnen zijn. Oa. Na pilstop of pcos enz. Nu ben ik benieuwd of iemand van jullie iets soortgelijks als ik nu hebben meegemaakt en hoe dat is afgelopen.

Mijn verhaal: ik was 12 a 13 jaar toen ik met de pil begon wegens mspijn. Op mijn 17e heb ik mijn man ontmoet en woonden een jaar later samen. In juni 2010 ben ik na ongeveer 9 jaar pilgebruik gestopt met de pil ivm kinderwens. Ik was toen 21, de maand erop bleek ik al zwanger! (dus geen natuurlijke cyclus gehad) Maar wat een geluk! In april 2011 hebben we een prachtige dochter gekregen op mijn 22e jaar. Toen onze dochter 1 werd begon het weer enorm te kriebelen voor een 2e wonder, maar in juni 2012 was onze trouwdag en wilden dat eerst bewust meemaken en daarna zouden we gaan klussen. Zo gezegd, zo gedaan! Ongeveer 1,5 week voor onze bruiloft de laatste pil geslikt en de menstruatie volgde (gelukkig was tie over voor onze trouwdag haha). Daarna eigenlijk hele regelmatige cyclussen gehad ,zie mijn bijschrift, tot december. Ik ben nu 24 jaar. Op 8 dec 2012 mijn laatste ongi gehad en nog geen volgende te bespeuren. Dag 91 vandaag (vrijdag) testen negatief incl 1 bloedtest, inwendig onderzoek bij huisarts gehad en daar was ook alles perfect. Ik vind dit heel raar worden zo en ik snap heus wel dat er een keer een cyclus overgeslagen kan worden, maar bijna 3 cyclussen?? Na een tijdje gewoon regelmatig te zijn geweest? Huisarts wilt me niet echt verder helpen helaas. Hoop op jullie ervaringen en/of tips.

Bvd. Groetjes Shira

Share This Page