Goedemorgen allemaal, Helaas ben ik vandaag na 31 dagen weer ongesteld geworden, ik geloofde er deze maand niet echt in maar het is wederom een grote teleurstelling Half juli 2012 ben ik gestopt met de pil en dat lijkt zoooo ontzettend lang geleden! Ik had eigenlijk ook niet verwacht dat het zo lang zou duren en begin me toch wel een beetje onzeker te voelen, wat nou als ik onvruchtbaar ben? Of mijn vriend onvruchtbaar is? Dat zijn gevoelens die me toch af en toe bekruipen. Ik weet dat er meiden zijn die er wel 2 jaar of langer over doen en dat ik geduld moet hebben, maar het lijkt wel of de meeste de eerste 6 maanden zwanger zijn of langer dan een jaar, niets er tussen in! Positieve verhalen zijn meer dan welkom! Ik zou ook graag met meiden kletsen die ook tussen 6 en 12 maanden bezig zijn. Groetjes Jenny
Yes hier nog zo iemand. Iedereen om me heen wordt maar zwanger, alleen ik niet In april 2012 met de pil gestopt en in augustus begonnen. Wij zijn inmiddels wel in het ziekenhuis bezig omdat ik een langere cyclus heb en ze hebben al gezien dat ik PCOS heb. Nu afwachten wat er verder gaat gebeuren....... Veel sterkte. Het wachten kan lang duren, maar moed houden. Eens komt de tijd....daar ben ik zeker van!
Ook al een jaar bezig... Na 9 maanden eindelijk zwanger, maar bij 8 weken een echo zonder vruchtje... Nu weer vol goede moed verder, maar intussen wordt de rest van de wereld wel zwanger. Maar goed, weet niet hoe lang die mensen er al mee bezig zijn geweest. Misschien ook wel een jaar of langer. Snap je helemaal meis, maar de eerste maanden is wennen en een beetje uitzoeken wanneer je ei is enz. Hopelijk wordt je nu snel zwanger
Hoi Jenny, Ik ben 2x ongepland zwanger geweest en nu wij het plannen zijn we ook al weer bijna 5 rondes verder.... Maar... Ik denk echt dat je je er NOG geen zorgen over hoeft te maken. Ik weet dat ik zwanger kan worden, het feit dat het nu langer gaat duren of duurt, kan met zoveel dingen te maken hebben. En als je je wel zorgen maakt, dan maak je toch gewoon een afspraak met je HA..? Ik probeer altijd op mijn gevoel af te gaan, als je het gevoel hebt dat er iets niet lekker zit, gewoon aangeven.. Er staat idd een jaar voor, maar ik weet het.. Elke maand duurt zooooo lang.... Respect voor vrouwen die na 2 of 3 jaar de moed nog steeds niet op hebben gegeven of door gaan voor medische hulp!
Hi Beepje Bedankt voor je reactie! PCOS dat klinkt ook vervelend Hoe lang is je cyclus? Wel fijn dat er dan nu serieus naar gekeken wordt lijkt me.. Zodat je meer duidelijkheid kan krijgen en er misschien een oplossing is voor de lange cyclussen. Mijn cyclus is naar mijn idee vrij normaal (op de uitschieter van 21 dagen na) Wel heb ik sinds de laatste 2 maanden nauwelijks last van zwangerschapssymptomen voor mijn NOD daar had ik de eerste maanden wel erg veel last van. (35-)31-27-21-31-28-29-31- ronde 8
Ow wacht ik zie nu je banner Beepje @ Kukel Wat vreselijk voor je, dat is vast een hele grote teleurstelling geweest voor je. Wat goed dat je weer vol goede moed verder kunt. @ Saffira Het is inderdaad wel fijn dat je weet dat je zwanger kan worden. Daar ben ik ook nog erg bang voor namelijk. Naar de HA gaan is wel een grote stap voor mijn gevoel dus daar wil ik liever nog even mee wachten. Doen jullie temperaturen? Daar wil ik morgen mee gaan beginnen, heb het steeds uitgesteld omdat ik er niet teveel mee bezig wil zijn maar het lijkt me nu wel verstandig zodat als ik naar de HA ga over een paar maanden ik de temperatuur curve mee kan nemen. Hopelijk zijn we snel zwanger!
Ik temp niet.. Ik voel het als ik mijn ei heb, dus dat vind ik overbodig. Maar ik denk dat het heel handig is voor vrouwen die dat niet voelen... Plus, als ik ovulatie testen zou doen en/of tempen dan word ik helemaal koekkoek denk ik, haha.. Wil er niet teveel mee bezig zijn, dan lukt het straks helemaal niet. Ik snap best dat je de HA een grote stap vind. Als wij over 2 maanden nog niet raak geschoten hebben ga ik iig vragen of ze het zaad van mijn vriend na willen kijken.. Dat is niet ingrijpend, maar wel 1 onzekerheidje minder. En ik weet idd wel dat ik vruchtbaar ben, maar mijn eileiders kunnen ook dicht zitten bv. Dan kunnen wij proberen wat we willen, maar dan word ik ook niet zwanger. Maar goed. Positief blijven denken! En natuurlijk hoop ik ook voor jou (net zoals voor iedereen hier) dat je snel zwanger bent!
Het lijkt me fantastisch om je eisprong te voelen! Helaas heb ik dat niet, en ik ben ook bang om helemaal koekoek te worden van het temperaturen Wat leuk dat je al een dochter hebt! Je weet dus al wel een klein beetje wat je te wachten staat.. Welke ronde was je toen zwanger? Misschien is het zaad laten testen inderdaad wel prettig, ik denk dat we dat in juli gaan doen dan zijn we een jaar bezig. Maar hopelijk is het al eerder raak natuurlijk! Heb mn banner maar even aangepast
Ik kan elk moment ongesteld worden hoor! Heb totaal geen hoop deze rond, haha. Op naar de volgende ronde maar weer! Ik was van mijn dochter ongepland zwanger.. Dus geen ronde, haha. 4 jaar geleden ben ik nog zwanger geweest, dit was omdat ik 2 dagen te laat was begonnen met de strip van mijn pil..... Dus je zou zeggen, erg vruchtbaar!! Ik weet idd wel een beetje wat me te wachten staat en alle 2 de keren voelde ik me precies hetzelfde, dus ik denk nu ook (misschien misplaatst) dat ik het gelijk voel als ik zwanger zou zijn. Zaad onderzoeken zou ik echt laten doen hoor. In het slechtste geval zijn zijn zwemmers niet goed en als je dan bv al anderhalf jaar aan het proberen bent is dat ook zonde geweest van de tijd. (al is het klussen natuurlijk ook heel leuk!) Maar dat terzijde.. Mijn vriend heeft er gelukkig totaal geen moeite mee dat in te leveren, heb ik al even gecheckt, haha. Tempen zou ik in jouw geval dus wel gaan doen! Heb je ook geen verandering in afscheiding rond je vruchtbare dagen? Ik voel het, maar ook mijn afscheiding word waterig en rekbaar.. (vies praatje, I know, maar bekend bij vrouwen mag ik hopen)
Jammer dat je denkt dat het niet gelukt is deze maand maar geen bloed = moed toch?! Ik merk jammer genoeg niets van mn vruchtbare dagen, maar we klussen altijd minimaal om de dag dus ben er nooit zo mee bezig geweest. Waar ik bang voor ben bij de zaad onderzoeken is dat de uitslag negatief is, en wat dan?! Mijn vriend zou het ook echt vreselijk vinden. Ik vraag me weleens af of er net zoveel mensen zwanger raken in ronde 8 als in ronde 3 of 4, of dat de kans kleiner wordt omdat het langer duurt.. Konden we maar in de toekomst kijken want als ik zeker zou weten dat ik in 2014 of 2015 een kindje zou krijgen zou ik me niet zo druk maken
Er zijn echt zat vrouwen die in ronde 8 zwanger zijn geworden!! Kijk maar een beetje rond op dit forum.. En hee, misschien hoor jij er straks ook wel bij! Ik weet ook niet wat ik zou moeten als we er achter komen dat het zaad van mijn vriend niet zou leven..... Donor zaad misschien een optie..? Voor mij is het anders. Ik heb al een gezonde dochter, maar ik kan me voorstellen dat mensen die nog kindloos zijn er behoorlijk van uit hun doen van zijn. Ik denk ook niet dat je er vanuit moet gaan dat dat zo is hoor. Schijnbaar is die kans klein... De man van een vriendin van me had trage zwemmers, na 2 jaar was ze zwanger en is bevallen van een gezonden zoon (zonder hulp overigens) na een half jaar gestopt met de pil en niet eens meer een menstruatie gehad en gelijk zwanger van de 2e, nu een gezonde dochter! Zij waren dus ruim 2 jaar bezig en nu 2 gezonde kindjes.. De zaadjes moeten maar net op het juiste moment bij het juiste eitje zijn en dan moet 1 zaadje het eitje ook nog eens zien te bevruchten.. succes meid.. Komt vast goed bij jullie en anders echt ff aan de bel trekken bij de HA.
Heb ik een banner? Volgens mij niet..... Mijn cyclus is 5 weken. Na 3 weken heb ik een ei en dan nog 2 weken totdat ik weer ongi word. Dit weet ik omdat ik temperatuur en ovutesten gebruik, gelukkig heb ik wel een eisprong. Volgens de dokter moet ik dat maar allemaal niet meer doen, het moet leuk blijven zegt ze, maar is makkelijker gezegd dan gedaan. Je moet toch ergens vanuit kunnen gaan..... Ik zou af moeten vallen om zo de pcos te verminderen of op te lossen, maar dat is ook makkelijker gezegd dan gedaan. Nu is juist de druk zo hoog!
Kan je alleen maar een hart onder de riem steken. Val niet in de categorie waarmee je wilt kletsen aangezien ik alweer 45 maanden bezig ben. Ik wens je alle geluk en dat je toch nog gewoon binnen een jaar zwanger mag zijn, dan val je in ieder geval nog binnen het normale! Maar ik snap als geen ander dat iedere maand een maand te veel is als je ergens op wacht.
Beepje, Nee je hebt geen banner! De opmerking: het moet wel leuk blijven.. snap ik aan de ene kant wel, maar die knop in je hoofd is ook niet zomaar omgezet. En klussen is toch altijd leuk, ook als het "een beetje" verplicht is..? Cybell, 45 maanden..... Respect voor je. Ik had denk ik al helemaal knetter geweest als je iets zo graag wil. Je kunt er niets aan doen.. Dat is nog wel het meest frustrerende. Ik hoop, ook voor jou, dat 2013 een vruchtbaar jaar mag zijn!!
Cybell bedankt voor je lieve reactie, je zal wel denken wat zeurt ze nou?! 45 maanden is wel even anders. Ik heb het misschien niet helemaal goed neergezet, maar iedereen is gewoon welkom om mee te kletsen hoor, ongeacht het aantal maanden... We zitten elke maand toch ongeveer in hetzelfde schuitje. Beepje sorry ik keek verkeerd denk ik! 5 weken is nog wel aardig goed te doen toch? Ik heb wel eens gelezen dat vrouwen echt hele lange cyclussen hebben van 100 dagen of meer... Saffira lief van je, vanochtend even goed hard gehuild en da nu op naar ronde 8
Potje janken kan geen kwaad en lucht soms nog behoorlijk op ook! En idd, elke maand is er 1 teveel.... of je nu 6 maanden bezig bent of 45.. Iedereen wil toch graag een gezond kindje in de armen sluiten. Succes dames!
Hier iemand die zich ook zorgen begon te maken, maar toen toch in ronde 8 zwanger raakte van een fantastisch mooi jongetje! Voor hetzelfde geld zit je nu in een dip en zit je over een maand op een roze wolk. Het kan zomaar veranderen en dan ben je die 8 rondes snel vergeten (geldt natuurlijk niet voor dames die al jaren bezig zijn, begrijp me niet verkeerd). 8 maanden duurt lang, maar is gelukkig heel normaal. Dus maak je (nog) niet teveel zorgen en probeer te blijven genieten van alles. Succes!
Ja idd vijf weken gaat nog maar omdat het afweek van de normale 4 weken mochten we al naar t ziekenhuis. Je kansen zijn iig altijd minder dan normaal. Bloed is onderzocht en sperma dus is volgende week spannend voor ons!
@Bibi26 Wauw dat zijn goede berichten! Dan krijg ik toch weer hoop dus bedankt voor je reactie! in welke ronde zit je nu voor je tweede kindje? @Beepje Denk je dat mijn kansen altijd minder zijn dan normaal? Omdat ik er langer over doe? Ik heb weleens gelezen dat je zwanger worden moet vergelijken met het gooien van een dobbelsteen... De ene gooit in 1 keer 6 en de ander moet 10 keer gooien... Vond ik wel goeie!