zoonlief mocht vandaag voor het eerst op het kdv een boterham mee eten. Ze zijn daar op de hoogt van zijn kma en moest zelf brood meegeven. Gedaan, in zijn boekje dik onderstreept zo van LET OP!! Ga ik hem halen vanmiddag krijg ik te horen dat ie toch verkeerd brood heeft gekregen. Ik vaarg hoe dat heeft kunnen gebeuren: diegene die hem eten gaf wist niet van zijn allergie (nou is dat niet helemaal waar, heb al eens discussie met haar gehad, want zijn vond dat wij zo moeilijk deden over zijn voeding, totdat ik vertelde van zijn allergie) Maar het ergst vond ik nog de reactie vand e persoon zelf: het zal wel meevallen, want als ie echt allergiesch was geweest had ie wel al een reactie gehad (wat niet waar is want hij reageert altijd pas na een halve dag, 3 keer getest inmiddels, 3 keer positief, allergisch dus) Ben netjes gebleven en heb de vingers gekruisd. Ik was nog niet thuis of hij kotste de hele boel onder. Had vervolgens de hele tijd de hik. We doen hem in bad en zijn rug zit onder de kleine pukkeltjes (overigens had hij deze destijds ook, maar dan op de voorkant...) Nu ligt hij in bed wordt iedere keer huilend wakker. Is dit toeval, of een reactie? Wat moet ik met de onverschilligeheid van de opvang? Ik baal er zo van, kom niet aan mijn mannetje! Ben echt heel boos...
ik denk niet dat dit toeval is hoor, dit kan heel goed van het brood zijn. maar ik vind dit echt niet kunnen hoor, ten eerste verkeerde voeding geven en ten tweede er zo onverschillig over doen. ik zou echt een klacht indienen en daar eens goed gaan overleggen dat ze moeten doen wat jij wilt met je zoontje. ik zou ook pisnijdig zijn... in elk geval veel sterkte en ik hoop dat je mannetje zich snel weer beter voelt.
Vind het echt niet kunnen, of hij nou een reactie zou krijgen of niet, ze hebben goed met zijn allergie rekening te houden. Ik zou een gesprek aan vragen met de leidinggevende en het goed aankaarten dat er niet goed rekening word gehouden met de "wensen" van jou en vooral je kindje die een allergie heeft. Bij ons op het kdv (mijn zoontje heeft ook kma) vragen ze vooraf al of ze iets mogen geven en anders geven ze niks of iets anders. Heb voor hem inderdaad daar dingen achter gelaten die hij wel mag.
Nou, ik kan heel goed begrijpen dat je boos bent! En wat zielig voor die kleine van je! Ik zou inderdaad ook echt een klacht indienen, en dan vooral op het onverschillige reageren van die persoon! Mijn zoontje heeft ook KMA, hij is pas 6 maanden geworden, dus we zijn dus maar net begonnen met de bijvoeding. Maar met 4 maanden heeft mijn schoonmoeder hem een stukje fruit gegeven, terwijl ze weet dat hij een KMA heeft! Mijn zoontje heeft alles ondergespuugd, zal onder de pukkels. En de reactie was: Hij heeft een griepje, dat komt echt niet van die allergie!! Ik kon haar wel wurgen! Ik voelde me zo schuldig,want ik moest naar de dokter en mijn schoonmoeder kwam even langs. Ik zei dat ik wegmoest, ze zei: Laat die kleine even bij mij.. Vind ik leuk!! Nou, je snapt: dat is dus echt de laatste keer!! Succes in ieder geval. ik hoop dat het snel goed komt met die kleine
Wat ergerlijk. Ik zou ook direct de betrokken leidsters en de leidinggevende vertellen wat de reactie is geweest van je zoontje en dat hij er flink ziek van is geweest. KimMo, wat een vreselijk verhaal zeg. Kan me voorstellen dat je woest was. Ok, niet iedereen denkt hetzelfde over bijvoeden en vroeger kregen kleine kindje nog veeeeeel eerder fruit, maar geen reden om dit dan maar stiekum te doen. Hier vond mijn schoonmoeder het ook wel vreemd dat ik pas met 6 maanden ging bijvoeden en dat ik zo lang - 17 maanden - borstvoeding gaf, maar ze haalde het niet in haar hoofd om met ons kind haar eigen plan te trekken. Je mag het oneens zijn, maar de ouders beslissen!
Effe een beetje offtopic maar heb een vraagje aan je wat betreft het soort brood wat je kleintje krijgt. Mijn zoontje heeft namelijk ook KMA (niet héél ernstig, maar krijgt enorme darmkrampen van koemelk) en nu hij over een tijdje toch brood moet gaan eten vraag ik me af welk brood ik moet kopen voor hem. Welk brood geef jij en waar is het te krijgen? En boter, ik heb gehoord dat Becel Light koemelkvrij is.... Ik hoop dat je me kunt helpen. On topic: ik zou een gesprek met locatiemanager aanvragen en daarin duidelijk maken dat voeding bij jouw zoontje nou eenmaal niet vanzelfsprekend is en dat de leidsters daar zorgvuldig mee op moeten gaan en dat je het niet waardeert dat ze net doen alsof er niks aan de hand is. Succes!
Het blueband brood is koemelk vrij. En ik geloof dat qua boter de becel met omega3 plus ook koemelk vrij is