Hey ben benieuwd wie er een Phil en Teds heeft (wandelwagen waarbij de jongste onder ligt) Zat beetje rond te kijken ; mijn zoontje is 2 jaar en 4 maanden maar is soms toch nog best moe als we aan t wandelen zijn en optillen is best zwaar...heb t idee dat zon meerijplankje niet echt gaat helpen als hij moe is (misschien wel hoor) maar kwam ondrtussen de Phil en teds wagen tegen en vroeg me af of iemand van hier die heeft en hoe hij bevalt en wat het leeftijdsverschil vanje kindjes is...
Ik heb de oude versie van deze wagen (kiwi explorer) een jaar lang van mijn vriendin geleend. Mijn oudste was 18 maanden toen onze jongste geboren was. Ik heb er echt heel veel plezier van gehad. Inmiddels is mijn oudste 2,5 en loopt echt goed en wil niet meer in de wagen, dus heb ik mijn eigen wagen weer terug in gebruik. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het heel erg prettig heb ervaren. Het is een stevige wagen die ook lekker loopt over strand of in het bos. In de winkel is hij heerlijk wendbaar en qua lengte bijna net een enkelvoudige wagen. Voordeel is ook dat je niet altijd de duozit er op hoeft te hebben. Wat mij betreft dus een aanrader. Hoe de nieuwere modellen bevallen weet ik niet. Evt. kan je via marktplaats goed aan die dingen komen en zijn ze ook redelijk betaalbaar.
kan je het onderste stoeltje er makkelijk afhalen ? stel dat straks mijn dochtertje ook kan lopen en we dus die 2 zitjes hebben; kan ik dat dan ff gauw omtoveren dat t onderste zitje eraf is en er makikelijk weer op doen? Of moet je dan echt heel de boel steeds ombouwen? weet ook niet zo goed hoelang ik de duoversie zou gebruiken; nu zou ik t handig vinden aangezien mijn zoontje soms gewoon moe is en ik t fijn vind om best wel stukken te wandelen...maar wil wel dat hij ook handig in gebruik is als er maar 1 kindje in gaat, voor als mijn zoontje helemaal niet meer in de buggy hoeft dat we deze dus echt als buggy kunnen gebruiken voor ons dochtertje...
ohja en als t regent; bestaat er dan ook iets van een regenhoes die alle2 de kinderen beschermt (zowel baby-peuter combi als peuter-peuter combi)??? heb je daar dan weer 2 aparte regenhoezen voor nodig?
t onderste stoeltje is er met 2 klikpennen uit te halen en in de versie die ik gebruikte zaten er dan ook nog twee riempjes aan. Erg eenvoudig dus. In de nieuwere versie is het nog makkelijker. Daar klik je in de baby-peuter versie het stoeltje voorop en in de peuter-peuter versie achterop en klaar is kees. Wij hadden een regenhoes die voor beide versies werkte. Hoe dat voor de nieuwere modellen is weet ik niet
okee thanks, hier kan ik wat mee; allerlaatste vraag; is ie ook handig voor als je er echt maar 1 kindje in gaat vervoeren of zou je dan daarvoor een andere aanschaffen...?
nee, ik heb onze jongste er ook nog een tijdje los ingehad en dat gaat prima. Mijn vriendin heeft hem heel lang als wagen voor 1 gebruikt tot de tweede kwam. Het was meer dat ik hem weer terug ging ruilen voor mijn eigen wagen omdat ik hem te leen had, maar anders had ik hem gewoon doorgebruikt.
Hier ook een Phil&Teds 'fan'.... Wij hebben de sport versie en vinden 'm echt ideaal. Idd. ook voor 1 enkel kindje te gebruiken (als bv de oudste er niet meer in wilt)..... Mocht je nog vragen hebben laat maar weten!
Hier nog 1 die na lang wikken en wegen de phil en teds de beste oplossing vond! En ik ben er blij mee, juist ook omdat je 'm ook heel makkelijk voor maar 1 kindje kan gebruiken!
PenK hoeveel leeftijdsverschil zit er tussen jullie kindjes... @miniUs; ja dat is echt wel een supervoordeel aan die wagen; wat de keuze wel al wat makkelijker maakt..maar ben dr nog niet helemaal uit haha (vind aan ene kant zo zonde van de bugaboo die we hebben dies zo fijn en ziet er nog zo mooi uit)maarja andere kant kan ik wel altijd een wat langere wandeling maken met 2 kids tegelijk ohja vinden jullie dat babynestje wel een beetje geslaagd; ze kunnen niet naar buiten kijken toch of zit er een raampje boven hun hoofd? en is het niet onhandig met je baby erin en eruit halen (neem aan dat je hem erin moet schuiven??).. hebben jullie ook een wagen met of zonder spatborden? wordt het een natte bedoening voor de onderste peuter als je wandelt in de regen en je hebt geen spatborden???
heeft 1 van jullie niet misschien een foto van hoe de baby in het nestje ligt (zat al op internet te zoeken op de site van P&T maar laten ze alleen de peuter-peuter combi zien)
Je schuift inderdaad je kindje erin, maar dat gaat best makkelijk. De versie die ik heb heeft geen spatborden en heb ze ook niet gemist. Zie overigens nu pas dat je uk al 2 maanden is. Weet niet of ze groot of klein is maar anders zal ze niet heel erg lang meer in het babynestje passen. Je zou evt. eens bij een grotere prenatal kunnen gaan kijken, daar staan ze meestal wel met het babynestje en anders kunnen ze dat op vraag altijd laten zien. Vraag voor mij is alleen of je een nieuwe wilt, anders kun je ook op Marktplaats kijken en hem gebruiken tot je zoontje niet meer in wil zetten, weer verkopen en ondertussen je bugaboo houden. T is maar een idee
en nee, ik heb geen foto bij de hand helaas. Maar je kindje ligt inderdaad met weinig uitzicht, maar dat is in een gewone bak ook niet echt...
Qua uitzicht: ik merk hier dat ie gewoon lekker omhoog ligt te kijken en zolang je 'm redelijk ver voorin legt kan hij (of zij in jouw geval ) gewoon lekker naar boven kijken. Jou kan ze in ieder geval zien.... Ik heb ook geen foto bij de hand, maar ik ga vast morgen nog wel op pad, dan kan ik er wel één schieten? En idd: als je een grote baby hebt gaat het niet lang passen in het babynestje. Het nestje zelf hebben wij ook niet genomen, leek me veel te warm nu en dat nestje is geloof ik maar 60 cm en de xl versie 65 cm. Mijn ventje is nu al 63 cm dus die had daar niet lang ingekunt. Wij hebben er gewoon zelf een klein matrasje in gemaakt, wat én veel goedkoper is en hij kan er nu wat langer in. Ik heb overigens een groot kind (ook fors) , dus ben benieuwd hoelang het nog gaat. Maar hij lijkt het nu wel lekker te vinden. Volgens mij zitten er bij ons wel spatborden op, al zijn ze maar klein, en ik merk niks van dat hij nat wordt. Hoe dat straks is als het zitje achterop gaat weet ik natuurlijk nog niet.... Ik herken je dilemma trouwens hoor, wij hadden ook een dure urban jungle en ik vond het eigenlijk heel zonde om 'm niet meer te gebruiken. Maar ik gebruik 'm zo af en toe nog wel hoor. Als mijn oudste naar oma gaat, krijgt zij de phil&teds en ik kan dan nog steeds op pad met de jongste in de urban jungle. Ook dat vond ik wel een voordeel, want P&T kan je dus heel makkelijk ook voor 1 kindje gebruiken (met een andere duo wagen doe je dat niet snel lijkt me.....)
zag idd dat ze erg prijzig waren; dus had t idee toch wel de bugaboo te verkopen en daarvoor dan de p&t te kopen foto; oh als dat kan graag....! Wel balen dat dat babynestje zo klein is; ja mijn kleine meid is ook niet de kleinste 57 cm 4 weken geleden ...maar sjee 63 cm is ook niet klein zeg! wel jammer dat P&T daar dan niet echt een oplossing voor heeft...maarre gaat je mannetje het wel tot de 6 maanden redden denk je op t matrasje; heb je die speciaal laten maken bij een matraswinkel? goh moeilijk hoor haha; misschien idd ook nog kijken in een grote prenatalwinkel maar die is wel een stukje rijden; dus ga ik heen als ik bijna 100% overtuigd ben en mijn man ook haha (dat laatste word wat lastiger vrees ik haha)
Bij ons zit er 16mnd tussen, de oudste is nu bijna drie maar die zit er af en toe nog in. Dat is toch wel heel makkelijk hoor, het onderste stoeltje haal je er zo af. En als het een twijfelgeval is laat ik 'm er op zitten dan zit de oudste onderin. Die kan dan zo in- en uitstappen. Erg handig, vooral als ze moe worden!
Ik heb 'n foto gemaakt van de kleine man in de P&T, ik kan alleen ff het snoertje niet vinden waarmee ik de foto's op de pc zet. Ik ga het vast vinden, dus dan volgen de foto's nog
Ik heb er ook 1, maar vind hem dubbelgevouwen nog heel erg groot! Jullie niet? Ik heb de kiwi explorer....
@penk; ja dat lijkt mij dus helemaal ideaal; mijn mannetje loopt ook best wel veel hoor; maar soms is hij gewoon ineens moe en dan moet ik hem echth coachen om nog naar huis te lopen hihi; en soms toch ff tillen; met die P&T zou ik ook lekker wat verder kunnen wandelen of gewoon ff lekker het centrum in met de 2 kleintjes...heerlijk... Minius; ben benieuwd...heb je t snoertje al gevonden...tis wat met snoertjes he van camera's was die van mij ook kwijt gisteren haha missym; is ie opgevouwen net zo groot als de bugaboo dat je weet? Die is ook vrij groot in ieder geval....