help!!!!!!!! graag tips, zoooo verschrikkelijk misselijk!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door taartje, 20 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    hoi meiden,
    ben vandaag zes weken zwanger, en super misselijk sinds een paar dagen,
    ik heb al een zoontje van 1,5, en die vraagt ook veel aandacht,wat niets erg is natuurlijk, maar ik houd alleen maar iets binnen wanneer ik stil zit, wat dus niet gaat lukken!
    bij mijn zoontje was ik helemaal niet misselijk,dus herken het ook niet,
    hebben jullie tips en adviezen voor me?
    ik denk dat ik zowiezo morgen ochtend de huisarts ga bellen dit is zo niet vol te houden,
    bah bah, voel me echt slecht.

2. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hoi hoi, wat bij mij deze zwangerschap goed werkte was om de 2 uur wat eten ...
    De HA heeft er ook medicijnen voor veel beterschap

3. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    ik heb het zelfde
    misschien medicijnen?

4. Angeliquek

Angeliquek Actief lid

24 mei 2011
    161
    58
    28
    NULL
    NULL
    Cola drinken in kleine slokjes. Ik heb de eerste maanden ook ontzettend veel last gehad van zwangerschapsmisselijkheid en cola is echt mijn redding geweest. Natuurlijk wel opletten met de hoeveelheid cafeinne die je tot je neemt op een dag. Ik hield de richtlijnen van het voedingscentrum aan, 300mg p. dag. Een glas cola (300ml) bevat bevat tussen de 35 - 45 mg cafeinne. Dus dat zijn aardig wat glaasjes. Toen de misselijkheid begon af te nemen verdween bij mij ook de behoefte aan cola.

Wat mij ook heeft geholpen is iets kleins eten op het moment dat de misselijkheid toenam. Zelf had ik een voorkeur voor citrus. Heb dan ook heel wat mandarijntjes en sinaasappel(sap) verslonden deze zwangerschap.

Gember(thee) wordt trouwens ook aangeraden. Persoonlijk ben ik geen liefhebber vandaar dat het bij mij de misselijkheid alleen maar versterkte. Maar als je het wel lekker vindt misschien een goed hulpmiddel.

5. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ik herken je verhaal maar al te goed. Was tussen week 4 en 6 al 4kg afgevallen. Heb toen metoclopramide gekregen van de ha en dat hielp gelukkig. Eerste 3 weken veel last gehad van de bijwerkingen (sloom, moe, wazig zien) maar dat nam ik graag voor lief. Uiteindelijk tot 17 weken geslikt. Hopelijk vind je gauw iets wat helpt!

6. Sappie86

Sappie86 Bekend lid

28 aug 2011
    575
    0
    0
    emesafene tabletten of zetpillen (wel via de HA natuurlijk)
    Deze mag je gewoon gebruiken en worden juist bij zwangeren gebruikt tegen misselijkheid...

7. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik heb tijdens mijn begin van de zwangerschap b6 gebruikt het schijnt dat te helpen tegen misselijkheid (
    Vitamine B6 supplementen: hoewel niet wetenschappelijk bewezen blijkt het veel vrouwen te helpen als ze 2 x daags 50mg vitamine B6 innemen. )

hopelijk heb je hier wat aan!

8. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Deze slik ik nu ook nog. In het begin als je heel erg misselijk bent neemt het de ergste misselijkheid weg, dus ik voelde me nog wel misselijk. Na een week begon het echt goed te werken als je het op vaste tijden inneemt. En nu ben ik alweer aan het afbouwen en voel ik me super:) Dus echt een aanrader.

9. Tamara2703

Tamara2703 Actief lid

14 dec 2011
    492
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lig nu al een week in het ziekenhuis ivm misselijkheid. (bij de eerste 3x opgenomen)
    Je kunt emasefene nemen of primperan beide via de ha
    en van vsm heb je okugest.. dat schijnt soms ook te helpen.
    Bij mij helpt het als het drinken heeeel koud is.. met veel ijsblokjes.
    En kleine beetjes.
    Alleen eten waar je echt zin in hebt wanneer je er zin in hebt.
    Kijken wat je kunt verdragen.. ik kan helemaal niet tegen warm eten of bisuit of cracker.
    Maar bijv wel een liga milkbreak.
    Vocht is belangrijker als voeding.
    Succes!!

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Alleen de dingen eten die goed vallen en waar je trek in hebt. En dat is bij iedereen anders. Bij mij zelfs verschillend bij beide zwangerschappen. Je kunt beter 'ongezonde' dingen binnenhouden dan 'gezonde' dingen eruit gooien. Eet kleine beetjes, de hele dag door. Probeer genoeg te drinken (waterijsjes!). En wat heel belangrijk is, doe het rustig aan.. Ik weet niet of je werkt, maar misschien is tijdelijk bv halve dagen werken een optie. En je kindje af en toe naar opa/oma/oppas brengen zodat je zelf bij kan komen. Echt, dit scheelt echt zoveel!
    Succes ermee..

11. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    ik was ook zo verschrikkelijk beroerd. ben toen naar de ha geweest en heb primperan geslikt..heeft me geweldig geholpen. ik kreeg een kuurtje van 5 dagen, je word er wel een beetje raar van maar das beter dan zo beroerd.
    Je blijft nu in een cirkel hangen waar je niet uit komt, en daar kunnen die medicijnen goed bij helpen hoor. Bij mij is het na die tijd wel minder geworden. okee ik was nog steeds wel beroerd, maar daar viel mee te leven. en ik hoefde niet elke keer meer over te geven..af en toe nog maar.

wat bij mij trouwens ook heel goed hielp was om (vruchten)yoghurt te eten..dat kon mn maag heel goed verdragen. en indd kleine beetjes eten.

sterkte er mee!!

12. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik herken het helemaal!!
    Vanaf 6 weken begon de misselijkheid. Heb van alles geprobeerd. Gemberthee: Heel vies en moest twee uur later weer spugen. Crackertjes gehaald maar dat stond me zo tegen, die droge dingen. Uiteindelijk de ha gebeld en emasefene gekregen. Dit hielp me redelijk de dag door te komen. Alleen aan het eind van de middag werd ik weer erg misselijk. Avondeten is een ramp! Afgelopen weekend in één nacht 8 keer overgegeven! Voelde me zo ziek! Nu gaat het gelukkig beter. Gister kwam ik erachter dat waterijs heerlijk is. Ik zag een reclame van een slushpuppi en dacht daar heb ik zin in. Gelukkig was er een supermarkt open en is mn vriend waterijs gaan halen. Ideaal! Lekker koud en je krijgt zo suiker en vocht binnen. Voor iedereen werken er weer andere dingen. Mijn vk zij dat de piek rond de 9 a 10 weken ligt. Ik hoop dat ik hem nu heb gehad... en dat het nu alleen maar beter kan worden.
    Succes!!!

13. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Hoi!
    Wat naar die misselijkheid. Dat kan gewoon echt je dag verpesten he. Heb er ook ontzettend veel last van gehad in het begin.
    Bij mij hielp: Eten waar je zin in hebt (bij mij was dat vet eten. Croissants, bolletjes eiersalade, patatjes)
    Okugest tabletjes van VSM.
    Ook zijn er druppeltjes van Vogel: Nux Vomica D4 (die gebruikte ik voor m'n zwangerschap, ben zowieso snel misselijk, maar in de zw hielpen ze me niet meer)
    Gembertabletten
    En vaak eten! Ik at volgens mij wel elk uur iets. Zelfs na het wakker worden moest ik direct iets hebben. Had dan ook avond ervoor een broodje gesmeerd (met pasta) en dat lag dan in boterhamzakje op rand van het bed.
    Maar heb alsnog heel veel overgegeven (tot gekneusde ribben aan toe) en ben veel misselijk geweest. Maar dit heeft het volgens mij wel een beetje verlicht.
    Oh ja! Blijf drinken! Mijn zusje heeft met beide zw in ziekenhuis gelegen ivm uitdroging. Ik wilde dat absoluut niet. Maar kon ook niet veel binnenhouden. Dus schonk glas drinken in en dronk het niet meteen leeg, maar nam om het kwartier of wanneer ik er aan dacht of trek had, een slok. Zo kreeg ik toch m'n vocht binnen.

Sterkte meid.
    xxx

14. Danique85

Danique85 Lid

1 mrt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken je verhaal, gelukkig ben ik nu van het ergste af maar het is echt heel erg vervelend!

Wat bij mij hielp: (maar ik heb gemerkt dat het echt heeeeel persoonlijk is) Ik had of trek of ik was misselijk en dat kon per 2 minuten overslaan..

Bij mij werkte:
    -pepermunt heel goed als ik het gevoel had dat ik echt bijna moest spugen.
    - Gelijk eten als je voelt dat je trek krijgt, at ik dan niet dan werd ik misselijk van de honger :s
    - En voordat je uit je bed komt wat eten. Dus echt ik bed eten..
    - En warme brinta of goeie morgen drank

Sterkte meis trekt het ergste weg na 12 weken..

Deel Deze Pagina