Hoeveel rondes...?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Thauma, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Jo: daar sluit ik me wel een beetje bij aan. Dat je blij bent dat het direct raak is kan ik me helemaal voorstellen.
    Ik gun het niemand om heel lang te moeten wachten op een wonder. Het is heel naar en emotioneel zwaar, maar trots zijn is iets heel anders. Het is heel veel geluk als het snel raak is en ik zou willen dat dit iedereen gegunt is. De praktijk is helaas alleen heel anders.

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Tuurlijk meid is dat niet zo.
    En wil niet bot zijn , maar voor degene die nog nooit in deze positie heeft gezeten kan er niet over meespreken.
    Zeker gun je het iedereen zijn geluk en ben je blij voor iedereen.
    Maar zelf wil je ook heel graag!

Hier na 4,5 jaar, 1 mk, en uiteindelijk de eerste iui-d zwanger geraakt van mijn zoontje.
    Nu zijn we bezig voor een 2e via iui-d maar helaas de 4e poging is ook mislukt.
    Je kunt er totaal niks van zeggen jammer genoeg.

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier sluit ik me bij aan!

4. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Wij zijn nu dik 14 rondes verder, waarvan nu eindelijk 1 ronde met een eisprong (door middel van de MMM). Vind het ook wel moeilijk dat er mensen zijn die zeggen, ben nu 3 maanden bezig en NOG niet zwanger. Ik gun het ook iedereen, maar je eigen verdriet heb je ook.

5. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ben nu bijna 2 jaar bezig, beetje de tel kwijt qua rondes. Gemiddelde cyclus duurt 27 dagen dus zal ongeveer bij ronde 25 zijn. Eén keer 5 dagen overtijd geweest maar dat is alles. Inmiddels twee IUI's gehad, maar de tweede zaten we onder de maat qua zaadcellen. Even afwachten nog wat het resultaat is.

Natuurlijk steekt het als ik lees dat andere zwanger zijn in één of twee, drie rondes. Maar ik verwacht van hen niet dat ze minder blij zijn. Ik heb nog niet meegemaakt dat mensen mijn vriend "schietadvies" hebben willen geven. Denk dat niemand dat aandurft, hahahaha. Mijn vriend ziet er niet uit als iemand waar je ruzie mee moet maken.

Vroeger had ik nooit gedacht dat 1 op de zes problemen hebben met zwanger worden. Die verhalen komen pas als het bij jezelf ook moeizaam gaat. Er rust een taboe op. Helaas is daardoor het begrip ook minder soms. Ik probeer de topics van meiden die nog maar heel kort bezig zijn (minder dan half jaar) eerlijk gezegd een beetje te vermijden. Natuurlijk duurt het altijd lang als je moet wachten, maar ik denk dat ze beter steun kunnen krijgen van andere meiden die ook kort bezig zijn (geweest). Ik kan er op dit moment niet genoeg begrip voor opbrengen. Komt hopelijk wel weer als ik eindelijk een keertje zelf zwanger ben.

6. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Zie onderschrift voor rondes. Alleen kun je bij mij dus niet echt tellen in rondes van een maand.

7. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    1e kindje; 15 maanden
    2e kindje: 6 maanden

8. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ronde 6 was het raak

9. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Ronde 24 was ik zwanger van mijn dochtertje (ondanks ICSI-indicatie tóch spontaan. Nu denk ik zo'n 15 rondes bezig voor 2e kindje.

10. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Als je het antoord op die vraag weet wil ik het ook wel graag weten:p:p
    Nee hoor meis, het is gewoon klote en dan zit je niet op een babyboom te wachten.... Maar ik ken ook echt verhalen van dames die na een hele lange tijd toch nog spontaan zwanger waren! Dat moeten we voor ogen houden...

En natuurlijk mag iedereen blij zijn als ze wel snel zwanger zijn, het kan alleen soms wat "jalousie" geven. Daar doe je gewoon heel weinig aan...

11. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    bij ons duurde het 9 rondes en 11 maanden

Deel Deze Pagina