tandjes of iets anders?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ramona82, Mar 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hallo , Gyano is al sinds dinsdag constant aan het huilen<-- vooral als hij in bed ligt... hij gaat al een paar weken naar bed zonder te huilen..
    Nu is het wel zo dat hij de halve dag ligt te kwijlen en zijn duimpje krijgt hij ook niet meer in zijn mond(alsof hij pijn heeft) ik heb al extra zijn nageltjes gevijlt , wie weet deed het hem pijn<-- maar dit heeft niks geholpen.
    kan het zijn dat hij een tandje krijgt?
    hij heeft trouwens ook gister 3 x gepoept (zelfs vanacht) terwijl hij dat ook maar 2 x per week deed... iemand ervaring mee?
    grtz Ramona

2. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Hoi,

Het lijkt me wel heel erg vroeg voor tandjes. Dat hij meer poept is geen oorzaak. Tandenpoep ruikt heel erg zuur, en is zeer smeuig. Kwijlen kunne ze al maanden van tevoren gaan doen.

Als hij constant aan het huilen is, lijkt me dat er wat anders aan de hand is. Djaydee heeft erg veel last van haar tanden, tot ziek zijn aan toe, maar constant huilen heeft ze nog nooit gedaan. Er heerst momenteel wel weer een virus, misschien heeft hij last van buikpijn. Probeer een zetpil en kijk hoe hij daar op reageert, hoeft geen paracetamol te zijn je hebt ook viburcol deze is homeopathisch maar duurt iets langer voordat hij werkt maar is ook goed voor zo'n klein hummeltje.

Veel sterkte

Groetjes Monique76

3. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

Mar 12, 2007
    1,344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    nou dat het vroeg is voor tandjes is niet voor ieder kindje zo.
    Djamai is nu 11 maanden en heeft ze bijna allemaal al...ik schrok ook toen er met 2 maanden en 3 weken ineens twee tanden tevoorschijn kwamen.
    De maand erop had hij er al 5.

Nu is hij bezig met zijn kiezen en huilt ook de hele dag....is gewoon niet om aan te horen. Hoe ik dat weet ? toch even naar de HA gegaan om te zien of er niks aan de hand was en die wees me op een punt achter in zijn mondje...hij had er wel koorts bij. Maar het kwijlen en niet meer duimen ed komen me heel erg voor van hem met 3 maanden

4. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hij heeft ook al 1 paar dagen een rode wang :rolleyes: maar ja in zijn onderkaakje zie en voel ik niks... alleen boven heeft hij een knobbeltje die een beetje wittig naar beneden staat , maar ik geloof dat bij alle baby's toch onder eerst de tandjes komen?
    nou ja hij heeft wel de eerste x vanacht iets meer dan 8 uur achter elkaar geslapen :D dat is dan wel weer lekker hahaha
    grtz Ramona

5. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

Mar 12, 2007
    1,344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    nou de oudste hier deed het inderdaad zoals het hoorde eerst onder 2 tandjes en toen boven en ook pas met 7 maanden

maar de middelste begon met 1 boventandje, onderste hoektandje nog eentje boven en toen de onderste twee

djamai begon dus met twee boventandjes daarna 2 ondertandjes...om en om een hoektandje en nu dus al kiezen :s

dus geen idee of het altijd via het boekje moet gaan...maar hier dus niet. De oudste en middelste hebben er overigens bijna geen last van gehad zag het alleen aan het kwijlen
    maar dan is het natuurlijk ook zo dat djamai heel jong was toen hij zijn eerste tandjes kreeg

als je niet gerust bent ga even naar de ha die kan zien of er niet iets anders is

wel lekker dat je weer een nacht hebt kunnen slapen hoor!

6. loca

loca Bekend lid

Mar 18, 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Is het misschien een oorontsteking?
    Rode wang en huilen met slapen is wel een teken....
    Trekt hij misschien ook aan zijn oortje?

Als je hem ergens anders neerlegt, huilt hij dan ook?

7. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    nee hij trekt gelukkig niet aan het oortje ;) ik heb net de HA gebeld en die zei dat het best mogelijk was dat het zijn tandje was....<--
    dus daar ga ik maar van uit :rolleyes:
    groetjes van Ramona

Share This Page