Hoeveel scheelt jullie ochtend temp met de avond?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by onzewonders, Jan 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Even nieuwsgierig....

Hoeveel is jullie temp in de avond hoger dan in de ochtend?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,047
    15,638
    113
    Nabij Utrecht
    Dat verschilt bij mij van 0.4 graden tot 0.8 graden, maar er zullen ook vrouwen zijn waarbij het bijv. maar 0.2 scheelt.
    Geen peil op te trekken dus.

Je moet nooit in de avond gaan tempen. Er zijn dan zoveel factoren over de hele dag gebeurd die allemaal van invloed zijn op je temp!
    Ben daarom wel benieuwd met welke reden je dit vraagt

3. LJJ

LJJ Fanatiek lid

Nov 20, 2015
    2,376
    1,350
    113
    NULL
    NULL
    'S avonds temperaturen heeft inderdaad geen zin.
    Ik check het 's avonds niet eens..

4. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Dank je wel voor je antwoord!

Ja, eigenlijk vraag ik het om het volgende:
    Gisteren was mijn temp naar 36.7 gezakt, vanochtend naar 36.4. Dus ik dacht ik word weer ongesteld. Maar dit is niet het geval en mijn baarmoedermond staat nog hoog. Mijn temp was net, in rust, 37,4. Nu herinner ik mij van vorige zwangerschappen dat ik die temp ook had in de avond. Maar ja, na zoveel mk's vertrouw ik nergens meer op.
    Het gaat mij ook om de hormonen. Wel mee doorgaan of niet? Was het een innestelingsdip of toch aankomende menstruatie. Vandaar eigenlijk mijn vraag.
    Normaal temp ik alleen in de ochtend maar ik was eens nieuwsgierig hoe mijn temp vanavond was omdat ik dus nog niet ongesteld ben geworden ( normaal altijd gelijk in de ochtend).

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,047
    15,638
    113
    Nabij Utrecht
    Mijn basale temp is ook 36.4 en heb daarbij ook wel eens 37.4 gehad in de namiddag/avond.

Maar helaas is dat absoluut niet betrouwbaar vanwege wat ik al aangaf.
    En ik werd normaal ook gelijk de ochtend vd tempdip ongi, maar heb 2x gehad dat ik pas op de 2e dalingsdag ongi werd en heb het een aantal keer gehad dat hij zakte naar 36.4, geen ongi, dag erop weer 36.7 en die avond toch ineens ongi geworden.

Zo zie je maar... het menselijk lichaam blijft je verrassen en laat zich niet leiden ;)

6. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Daar heb je absoluut gelijk in! We zullen het er mee moeten doen.;)

Dank je wel voor je reacties!!

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,047
    15,638
    113
    Nabij Utrecht
    Op hoeveel dpo zit je nu?? Heb je een tempkaart waarop we kunnen meekijken.

8. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Ik heb geen temp kaartje bijgehouden. Dat heb ik deze ronde niet bijgehouden omdat we deze maand over wilde slaan. We hebben toch 1 keer sex gehad rondom vermoedelijke vruchtbare periode. Ik dacht echter dat het al na mijn ei was maar misschien toch niet. Op maandag had ik een ei van 17mm. Toen had ik controle of ik schoon was na de laatste mk. Op zondag hebben we sex gehad. Het was super spontaan en we dachten er niet bij na. ;)
    Natuurlijk weet je dat je dan zwanger kunt worden en datzou ook absoluut geen probleem zijn maar we wilden eerst het gesprek van morgen met de gyn afwachten omdat ik steeds mk's heb. Anyway, lang verhaal, maar normaal ( al sinds dat we bezig zijn vanaf 2012) is mijn lf max 7 dagen en nu zit ik daar al ruim overheen. Schat 4 dagen. Dus tja, toen ging ik tempen. En toch maar gauw sinds gisteren hormonen gebruikt. Maar ja, wellicht te laat en wellicht overbodig. Temp na ei is normaal 36.9. Daarna dus 36.7 en dan 36.4. Verwachting is absoluut een menstruatie maar die enorme huilbui ( herkenbaar als ik zwanger ben) van vanmiddag deed mij ff twijfelen... ;)

9. LJJ

LJJ Fanatiek lid

Nov 20, 2015
    2,376
    1,350
    113
    NULL
    NULL
    Waarom test je niet eventjes? Je weet maar nooit!

Share This Page