Ik heb zelf nog geen kinderen, maar... Mijn broer en ik schelen 5 jaar Is nooit een probleem geweest en we zijn heel close, altijd al geweest. Ik kon m'n ouders toentertijd ook al helpen met kleine dingen en een beetje op hem letten tijdens het spelen, etc.
Herkenbaar. Mijn oudste schelen 2 jaar en 3 weken. Pff.. Sinds de jongste kon kruipen is het strijd, ze zijn nu 5 en 7. Als ze apart van elkaar zijn, missen ze elkaar echt, maar als ze bij elkaar zijn is het altijd: wie is er beter in iets, wie heeft het grootste stuk (en op de millimeter!) etc.. Dan nr 3 scheelt dus ruim 5 jaar met nr 2. (Overigens door de omstandigheden, niet bewust) Maar heerlijk Maar weer het nadeel dat we weer terug bij af zijn qua 'vrijheid'. Je kan niet 'even' iets doen. En haar broer en zus zijn gek op haar, maar ze zit wel in een totaal andere levensfase en dat zal zo blijven tot ze allemaal volwassen zijn. Dus voor elk leeftijdsverschil is wat te zeggen en alles heeft z'n voor en nadelen.
Wij hadden niets uitgedacht, toen mijn meid 5 maanden oud was had ik opnieuw een positieve test.. Voor t zingen de kerk uit bleek niet zo voldoende hahah Uiteraard heel gewenst! Dus hier schelen mijn kids een ruim jaartje, wat in het begin best wel even zwaar was.. moest constant 2 de trappen op tillen etc etc.. Maar al snel supergezellig. Ze kunnen niet zonder elkaar dan vervelen ze zich rot.. ze zijn echt aan elkaar gehecht, had het niet anders gewild