Hoeveel schelen jullie kindjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guusje27, 16 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Als alles goed blijft gaan zal er 2,5 jaar tussen zitten.

2. Nougie

Nougie Lid

19 jul 2009
    14
    0
    0
    Mijn dochter is nu 10.5 maand en ik ben 20 weken zwanger dus uiteindelijk zullen ze 15.5 maanden schelen ongeveer.
    Wij wilden (als het zou lukken) onze kinderen dicht bij elkaar hebben. En dat is gelukkig gelukt. Ik denk dat een tweede zoiezo zwaar is, en dat het niet zoveel uitmaakt hoeveel er tussen zit.
    Nu kunnen ze lekker samen spelen straks :)

Groetjes Nougie

3. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Hier op precies 1 maand na 3 jaar. Achteraf hadden we iets korter op elkaar ook wel leuk gevonden misschien maar dit is tot nu toe ook leuk en soms ook makkelijk dat de oudste met wat dingen kan helpen en al wat zelfstandiger is.

4. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Onze meiden schelen 25 maanden.

5. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Onze kindjes zullen op een week na 2 jaar schelen!!!!!
    Ben benieuwd.....

6. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    mijn kindje is nu 8 maanden en ik ben zwanger van de 2e

7. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    mijn oudste zoon word volgende maand 16
    mijn 2de zoon is 12
    en mijn dochter is 15 juli net 2 jaar geworen

8. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

2 jaar en 1 mnd; ik vind t ideaal. Ook gelijk in t begin; scheelt dat onze oudste toen (net 2 jr) al vrij zelfstandig was en goed luisterde ed.

9. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Mijn meiden schelen 13,5 maand. Lekker dicht op elkaar dus. Vind het heerlijk. Maar een eventuele derde, daar wacht ik toch even wat langer mee....

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M en T schelen 25 maanden en als alles goed gaat schelen T en ? ook weer 25 maanden. Door de BV werd ik bij M pas met ruim 12 en bij T met 13 maanden ongesteld. Bij M direct voor gegaan, 3e ronde raak. Bij T spiraal, na verwijderen direct raak.

Ik vind het een prettig leeftijdsverschil omdat de oudste dan goed begrijpt wat je zegt en zichzelf ook goed verstaanbaar kan maken. Ook ging M en gaat T dan 2 ochtenden naar de speelzaal (en M nu naar de basisschool). Meer verschil (50 maanden = M met ?), vind ik nu ook al geweldig. M beseft veel meer wat er aan de hand is, aait over mn buik en is zelf continu zwanger van pop of knuffel.

Nadelen zijn er niet echt, behalve dat er wellicht wat meer bewustzijn is en dus ook wat meer jaloezie. Al valt dat hier echt goed mee.

Voordelen van eerder zijn denk ik: dichter bij elkaar dus meer overeenkomsten en wellicht minder jaloezie in het begin.

Nadelen: je oudste begrijpt nog niet zo veel en is ook nog niet zo mobiel (M kon al trappen op en af toen ik nog zwanger was, dat scheelt een enorm gezeul). Ook moet je bijna wel aan permanent dragen in een draagdoek of een duowagen.

11. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    hier tussen de 1e en de 2e: 2,5 jaar.
    Tussen nr 2 en nr 3: 13 maanden.

Ik kan je dus vertellen dat allebei de kanten wel zijn voor- en nadelen heeft. Vond het bij de 2e fijn dat de oudste al wat zelfstandiger was, en me kon helpen hier en daar. Nadeel juist weer, dat ze heel ander speelgoed interessant vinden.....

Dicht op mekaar, ze hebben straks wat aan elkaar, en vieze luiers gaan in 1 moeite door ;) Dus tja er is voor allebei wat te zeggen!

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze kindjes schelen 2 jaar en 4 maanden.

Dat was niet gepland ;) ik had er graag minimaal 3 jaar tussen gehad. Maar we kregen een verassing :) .

Op zich gaat het allemaal wel. De oudste wordt steeds zelfstandiger en toen de jongste 4 maanden was, was zij zindelijk. Dat scheelde wel énorm hoor, vond ik. (ook in de kosten!) .

Als ik een keuze had gehad, had ik er iets meer tijd tussen gelaten, het eerste half jaar vond ik echt erg zwaar. En dat terwijl wij een supergemakkelijke jongste hebben en toch ook een vrij rustige oudste.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik vrij snel vermoeid ben en helaas bij de 2e een postnatale depressie gekregen heb.

13. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    15 maanden als het goed blijft gaan :)

14. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    4 en een half jaar! Wel een bewuste keuze. Eerder was ik er nog echt niet aan toe, mede door verhuizingen. Het is in die zin nu makkelijk,dat mijn oudste zeer zelfstandig is

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Niet een vraag aan mij, maar ik beantwoord de vraag (ook) maar :D

M een barslechte slaper, tussen 1j-2j wel goed, daarna weer drama, gaat nu weer redelijk. Wordt vaak wel 1x wakker, maar na wat rugjekriebelen en een slokje water, gaat ze zonder gedoe weer slapen.

T begon goed, tussen 4-13 maanden drama en nu prima. Hopelijk is het bij hem wat permanenter.

En ik blijf hopen dat we nu op eens een superslaper hebben gefabriceerd (dream on ...)

16. Bri

Bri Niet meer actief

Onze kinderen schelen 23 maanden.
    Het is altijd mijn ideaalplaatje geweest: 2 kinderen met 2 jaar leeftijdsverschil. eigenlijk was ik toen de oudste 6 mnd oud was er al helemaal klaar voor, ik was zó zeker dat ik nog een kindje wilde. Vriendlief had er wat langer voor nodig, en toen de oudste 13 mnd oud was wilde hij er ook voor gaan. Eén maand later was ik al in verwachting.

Mijn leeftijd speelde ook wel mee, ik was 36 toen de oudste geboren werd. Jaren wachten om het nog eens te proberen vond ik niet zo verstandig, en zoals gezegd: ik heb 2 jaar leeftijdsverschil altijd als redelijk ideaal gezien.
    Ze hebben vrij snel iets aan elkaar, maar lopen weinig kans bij elkaar in de klas te komen (dat leek me helemaal niet leuk, maar vraag me niet waarom). Ik ben wel heel blij dat oudste goed kon lopen en praten toen z'n zusje geboren werd, dat maakte het nog redelijk te doen. Het eerste jaar met 2 kindjes heb ik wel als superzwaar ervaren, ook al omdat jongste niet zo goed sliep als haar broer en omdat zij niet de gezelligste baby was (zooooo gefrustreerd als zij iets niet kon wat ze wel wilde... werd beter toen ze kon kruipen, staan en lopen. gelukkig was ze daar érg snel mee)

17. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Mijn kindjes schelen op 4 dagen na 18 maanden. Een bewuste keuze (voor zover je iets te kiezen hebt als je zwanger wil raken, zeker op mijn leeftijd). Mijn zusje en ik schelen ook 18 maanden op 4 dagen na, hihi. Het was dus wat ik ken van huis uit. Daarbij was ik 35 toen de oudste geboren werd dus ook niet meer piepjong maar eigenlijk was dat niet DE reden. Ik wist in ieder geval altijd zeker dat ik 2 kinderen wilde en dat is gelukkig gelukt.

Edit: moet wel zeggen dat ik twee zoetje kindjes heb, in ieder geval slapen ze beiden door de nacht dus dat scheelt al enorm in de beleving van hoe zwaar je het vindt, denk ik.

18. Leliana

Leliana Niet meer actief

Tussen de oudste en de jongste zit een verschil van 2 uur... haha :D gekheid!

Als deze zwangerschap goed mag gaan zullen mijn jongens straks 2j3m schelen met hun brusje(s?) ...
    Ik ben heel erg benieuwd hoe dat zal gaan, ben er ook wel een beetje bang voor moet ik zeggen!!
    We hadden het leeftijdsverschil iets groter willen hebben (4 jaar ongeveer) maar ook hier zat een 'ongelukje' in een klein hoekje! :)

19. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    wij zijn gaan proberen voor een tweede toen lars 1.5 was, en na ruim 2 jaar proberen was het ons toch nog weer gegund. hier zit er dus bijna 4,5 jaar tussen

20. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen

Jeetje dat is knap de kindjes op dezelfde dag geboren! grappig :D

Deel Deze Pagina