Ik wil weer beginnen met klussen als Jenaya 1 jaar is. Vind het wel leuk als er ongeveer 1,5 jaar tot 2 jaar tussen zit. Dat heb ik ook met mijn zusje en vond het altijd zo leuk .
Hier 20 maanden verschil. Best pittig soms (vooral in het begin) maar ook zoooo leuk! Het samen spelen gaat steeds beter en ik vind deze leeftijden (bijna 4 en bijna 2) gewoon heel erg leuk! Iets meer leeftijdsverschil lijkt me ook wel heel erg fijn want dan is de oudste wat zelfstandiger als de baby komt. Als wij ooit nog een kindje erbij krijgen dan zit er flink wat leeftijdsverschil tussen en dat zou ik ook wel leuk vinden!
Ewout was 7 mnd toen ik zwanger werd van Marijn, en Marijn was net 1 jaar toen ik zwanger werd van Arthur. Heel bewust en ik vind het heerlijk dat ze zo dicht op elkaar geboren zijn.
Wij wilden de kindjes graag met weinig leeftijdsverschil, omdat ze dan naar ons idee meer aan elkaar hebben. En je hebt dan niet dat je opnieuw in de luiers zit. Hier verschonen we dus nu al aan een stuk door ruim 3,5 jaar pampers. Gelukkig was de oudste al lang zindelijk voor de jongste geboren werd, dus maximaal twee pamperkontjes. Onze meiden schelen trouwens telkens bijna anderhalf jaar met elkaar. Ik vind het ideaal. Mijn broertje en ik schelen nog geen jaar met elkaar, maar dat zou ik echt niet willen. Mijn man en zijn zus schelen ruim 2,5 jaar, dat vind ik teveel. We zitten er dus met de meiden mooi tussenin. Groetjes, Nelly
Christopher was 3 jaar en 10 dagen oud toen Arthur geboren werd. Dit leeftijdsverschil is niet bewust. Rond de tijd dat Christopher 1 werd zijn wij voor een tweede gegaan. Na ongeveer een jaar was het raak.
2,5 jr zit er tussen. wel een bewuste keuze. en dit bevalt goed! mn oudste snapt veel dus dat is fijn!
als alles goed blijft gaan zit er straks tussen onze kids 2jaar en 9 maanden. We hadden een jaar of 3 in gedachten, dus helemaal naar wens...
2.6 jaar. Ik vind het een ideaal verschil. Oudste was zindelijk, kon zichzelf goed redden en vermaken.
mijn oudste 2 kids. 15 en 17 schelen 2 jaar en 4 dagen. dit is niet bewust zo gepland. de bedoeling was dat er nog veel minder tussen zou zitten, maar het lot besliste ander. toen dacht ik namelijk dat het leuk zou zijn, dat ze veel aan elkaar zouden hebben. inmiddels weet ik beter en ook hoe druk je het dan als mama hebt/had. ( nu had ik wel 2 kindjes met een beperking dus dat is tochal moeilijker natuurlijk) maar toen had je nog geen internet en kwam je niet met heel veel mensen in aanraking dus je had weinig referentiekader. ik ben daarna 12 jaar alleenstaand geweest en toen ik ging samenwonen met mijn vriend hebben we na veel praten besloten het er toch op de wagen dat er nog 1 kleintje bij kwam. daarvan was ik vrij vlot zwanger en die is inmiddels 2 en half. hij blijft ook zeer bewust "alleen" als kleintje. "been there done that" zullen we maar zeggen. (en ook vanwege mijn leeftijd en onstabiele financiele milieu in ons land en de rest van de wereld.) als ik opnieuw kon beginnen zou ik wederom 3 of 4 kinderen willen maar met veel grotere tussenpauze, van laten we zeggen een jaar of 6. ik vind het trouwens geweldig om 2 pubers én een kleine man te hebben. hij is ons kadootje en we genieten mateloos van hem allemaal op onze eigen manier. hij is idolaat van mijn oudste dochter en andersom ook.
Hier 2 jaar, kleine man wordt ik oktober 3 en de prinses in november 1...heerlijk vind ik het. Af en toe wel druk maar vooral heel gezellig!!!
Thirza en onze tweede zullen straks ongeveer 3 jaar en 4 maanden schelen, als alles loopt zoals het hoort.... We hadden er eigenlijk wat korter tussen gewild, maar de vorige zwangerschap liep uit in een miskraam en vervolgens duurde het een half jaar voor ik weer zwanger was. Anders hadden we er nu eentje van een maand oud gehad en was het verschil dus 2 jaar en 8 maanden geweest. Vond ik eerst lastig om te accepteren, maar ik zie nu ook de voordelen wel: Thirza is al aardig zelfstandig aan het worden en gaat 3 maanden nadat mijn verlof/zomervakantie is afgelopen al naar school. Dat betekent dat nummer 2 weer veel individuele aandacht zal kunnen krijgen en we een erg korte periode hebben van twee kids 'fulltime' in de opvang, (bij ons is dat 2 dagen van 8-18). Zeker met de bezuinigingen op de kinderopvangtoeslag en de hogere kosten die daar dus volgend jaar aan vast zitten, toch wel prettig als je een normaal inkomen hebt en niet zomaar even met geld rond kunt lopen smijten.... Ik hoef Thirza nog maar weinig te tillen: ze loopt zelf de trap goed op en af, loopt zelfstandig behoorlijke einden heen en terug. ZE kan zich al goed alleen vermaken en zich goed duidelijk maken. Binnenkort gaan we met zindelijkheidstraining beginnen en dan hopen we dat ook ongeveer afgerond te hebben voordat nummer 2 er is (en ja, we houden er rekening mee dat ze een terugval kan krijgen als haar kleine brusje straks geboren wordt ). Dus, ik vind het nu eigenlijk wel prima zo Ik scheel met mijn jongere zus 4 jaar, (zit nog een broer tussen), en met haar heb ik een prima band, dus dat zal hier ook wel goedkomen
Grappig: ik vind het juist een voordeel dat ze straks (hopelijk/waarschijnlijk) niet tegelijk in de luiers zitten. Maar 1 om te verschonen en ook maar 1 waarvan je de dure kosten van luiers hebt
Onze meiden schelen 21 maanden. Toen onze oudste haar 1e kaarsje op haar taartje had uitgeblazen wenste ze volgens mij een zusje. En die heeft ze gekregen
Hier 1 jaar en 2 weken en ik vind het heerlijk maar ik heb ook drukke momenten gehad. Volgens mij is er geen ideaal leeftijdsverschil,er zitten altijd wel voor en nadelen aan.
Wij hebben anti conceptie ook weer laten staan en gaan rustig aan voor een tweede. Kijk eens hier: http://www.zwangerschapspagina.nl/na-de-bevalling/239343-2mnd-geleden-bevallen-graag-2e.html