hoeveel schepjes rijstebloem mag je per dag geven?

Discussie in 'Voeding' gestart door flippo, 11 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Hoeveel scheppen rijstebloem mag je op een dag geven? zit hier een limiet aan?

Dochter krijgt nu sinds 5 dagen 1 fles van 150/5 met 1 en een halve eetlepel rijstebloem naturel.
    op de verpakking staat dat je per 200ml 2-3 eetlepels in de fles kan doen. dus zij krijgt hier maar de halve dosering van.

Nu drinkt zij altijd moeizaam haar flesjes (laat vaak 50 staan), ook van de rijstebloem fles laat ze 50-60 staan. dus laatst had ik het laatste restje op een bordje gedaan en nog iets dikker gemaakt en het met een lepeltje gegeven. dit ging er helemaal in! zonder protest!

Dus ik had al bedacht dat ik dat elke keer zo wilde doen; het restje van de papfles verder indikken en met een lepeltje geven.

maar kan ik dit ook 2x per dag gaan doen? zodat ze wat meer ml binnen krijgt?

Kortom een heel verhaal met 1 vraag:
    hoeveel schepjes rijstebloem mag je per dag geven?

2. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    o ja.

per dag krijgt ze nog 5 flessen. ik bied 150/5 aan die ze dus niet altijd helemaal opdrinkt.

ze weegt nu 5660 gram.

dus dan wil ik 2 papflessen gaan geven en 3 gewone flessen

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113
    waarom moet ze papflessen??

ze hebben toch aan melk genoeg. evt. kan je binnenkort met een hapje fruit of groente beginnen maar als ze nu nog haar flessen nog gedeeltelijk staan zou ik er geen rijstebloem ingooien. Voegt niets toe.
    Risico is volgens mij vooral dat ze verstopt raken

4. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    tja, ik heb 5 maanden volledige bv gegeven en sinds 3 weken nu over op fv. verder er nog niks bij gegeven.
    het cb drukte mij op het hart dat ik er nu wel mee moest beginnen. ook omdat ze zo weinig drinkt. (gemiddeld 650 ml per 24 uur) dan zou ze wat meer binnen krijgen.
    nu blijkt dat ze het ook lekker lijkt te vinden, dus ik ben wel blij dat ze dan die 165ml een keer opdrinkt (dan wel het restje met een lepeltje...)
    Voegt rijstebloem niets toe? daar zit toch wel iets van voedingsstoffen in?

het kan toch geen kwaad een papfles?

ze heeft nu 5 dagen een rijstebloemfles gehad en heeft nog elke dag ontlasting gekregen en ik merk niks van krampjes oid op. dus dat lijkt mij een goed teken?

5. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

6 is de max volgens mij. Dean krijgt 3 sochtends en 3 savonds

6. chulla

chulla Bekend lid

17 apr 2009
    609
    0
    0
    noord brabant
    als je merkt dat je dochtertje eraan toe is en ze vind het ook nog eens lekker moet je het gewoon geven het kan zeker geen kwaad.
    vooral omdat ze zo weinig drinkt.

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Jolisa krijgt s'morgens 210+6 en 3 rijstebloem en de laatste fles precies zo maar dan geen eetlepels maar zo'n schepje van de melk

8. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Rijstebloem is vooral calorieen en het werkt bij sommige kindjes verstoppend. Als dit de manier is om meer melk binnen te krijgen dan kan je haar volgens mij prima 2 keer per dag pap aan bieden.
    Vanaf 6 maand mogen ze ook bambix fijne granen, dit is veel voedzamer dan rijstebloem en dan zou je dus ook zo mogen gaan proberen. geloof niet dat die ene week het hem dan doet

9. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb juist begrepen dat rijstebloem niet zo erg veel voedingsstoffen bevat en dat het qua calorieën niet zo erg veel uit zal maken hoeveel schepjes je per dag geeft. maar als dit voor jou de manier is waardoor ze in ieder geval haar melk naar binnen krijgt dan zou ik zeggen: doen! Succes!

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Inderdaad geen voedingswaarde, wel wat meer calorieën dan als je het er niet bij zou doen (bij de melk)... Geeft ook een voller gevoel dan alleen de melk.
    Vanaf 6 maanden kun je rustig aan beginnen met granenpap inderdaad, al zou ik dat alleen 's morgens geven en niet voor de nacht. Van granen gaan de darmpjes flink werken, is natuurlijk niet zo fijn 's nachts.
    Dan kun je bv 's morgens granenpap geven en 's avonds rijstebloem!
    Succes en hopelijk 'trapt ze erin'....

11. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    dank jullie wel voor de reacties! ik heb net zo'n pak rijstebloem gehaald, dit maak ik dan rustig eerst op, daarna de granen eens proberen (dan is ze ondertussen een half jaar geweest).

dus dan geef ik eens 2 papflessen vandaag. eens zien hoe ze daar op reageert. tot nu toe nog elke ochtend een feestje als ik de luier open doe.... dus geen verstopping...

ik heb nog ingevroren bv achter de hand voor als ze verstopt zou raken (werkt laxerend)

als ik er 3 schepjes in zou doen, dan krijgt ze de pap niet uit de fles (123 speen van difrax) welke speen gebruiken jullie dan?
    dus nu gaat er 1-1,5 schepjes in op 165ml melk.

over 5 dagen alweer een half jaar! wat leuk om al deze nieuwe dingen te gaan doen! Straks fruit enzo...!
    En gisteren voor het eerst omgerold! trots!

Maar bedankt voor jullie adviezen!

Deel Deze Pagina