hoi hoi.. ik lees regelmatig over wat op het brood te doen als kindjes net brood eten, maar wat als ze ouder worden ? Ik probeer zo veel mogelijk te variëren, maar madam krijgt wel zo haar voorkeuren. Ze eet nogal veel brood. Doe nogal eens halve boterhammen met beleg. Ik laat haar zelf kiezen tussen twee of drie dingen. Ik probeer vaak dan de ene helft wat ze zelf kiest en de andere helft met wat ik kies. ( net iets gezondere versie denk ik.. ) Maar op het kdv krijgt ze ook bv hagelslag dat heb ik eigenlijk nooit in huis, maar dit soort dingen kunnen toch wel nu zo af en toe. Als ik haar volledig laat kiezen eet ze vooral nutella en crackers honing.. Philadelphia en smeerbare geitenkaas is ze bv ook gek op, lijkt me beter dan smeerkaas of vergis ik me ? Kipfilet lijkt me beter dan pate of leverworst appelstroop en pindakaas liever dan vruchtenhagel of Nutella En ik gaf haar pas een stukje met tonijnpate en dat vond ze heerlijk, maar dat lijkt me dan weer zout. Of maakt dat nu niet meer zo veel uit. Ik denk steeds als het maar niet iedere dag is zal het wel kunnen. Hoe kritisch zijn jullie op deze leeftijd nog is de verkorte versie van mijn vraag
Ik probeer gewoon zo veel mogelijk af te wisselen . Hier kies ik wel wat vaker voor jonge kaas, omdat I. geen melk drinkt. Verder heb ik vanalles en nog wat staan; zonnatura jam, rookvlees (vindt ze erg lekker), kipfilet, pindakaas, gestampte muisjes maar ze krijgt ook gewoon af en toe hagelslag en chocoladepasta. Ik denk zolang je alles afwisselt en meer gezond dan 'ongezond' beleg geeft het echt geen probleem is.
Kritisch? Eigenlijk niet. Wij wisselen hier 'gezond' en minder gezond beleg gewoon met elkaar af en beleggen de boterham licht. Van mij mag alles maar met mate. Hier eten ze graag chocopasta, oude kaas en salami. Dat mag maar niet elke dag. Soms jam, soms smeerbare brie, soms een geprakte banaan, roerei etc etc.
Ik geef geen zoetigheid als chocopasta, hagelslag en jam. Mijn zoontje eet het liefst kaas op brood. Tot 1 jaar at hij graag appelstroop en sinds kort lust hij dat weer. Sinds dat hij 2 is geef ik vleeswaar als kip en cervelaat. Maar dat wil hij niet altijd. Hij eet sinds kort ook smeerkaas. Vooral tot 2 jaar was ik erg terughoudend wat zoet, zout, chocola en varkensvlees betrof.
Ik ben eigenlijk helemaal niet meer kritisch.. hij mag het grotendeels zelf kiezen. Al stuur ik natuurlijk wel door bepaalde dingen wel en bepaalde dingen niet op tafel te zetten En de keuze beperkt zich tot dingen die ik zelf ook graag eet, want andere dingen heb ik niet in huis. Hij eet graag kaas en na een boterham met kaas mag ie ook een boterham met zoet beleg. Al las ik pas dat het eigenlijk beter is om het andersom te doen (eerst zoet en dan hartig beleg) vanwege de tandjes. Dus heeeeel soms is het feest en dan mag ie beginnen met een boterham met hagelslag Verder eet ie regelmatig kipfilet, kipgehakt, smeerkaas, kalkoenfilet. En qua zoet beleg chocopasta, hagelslag, vlokken. Het enige dat ie absoluut niet krijgt is varkensvlees.
hoi hier mogen ze ook kiezen, meestal wel wat hartigs (vlees,kaas,enz) en iets zoets (honing, pindakaas, jam, hagelslag) ik let er wel op dat het niet elke dag hetzelfde is en meestal kiezen ze zelf ook steeds iets anders het brood wordt wel licht belegd en altijd volkoren brood. bij feestjes of in het weekend soms een wit broodje misschien is sandwichspread nog een "gezonde" variant ik doe ook wel eens ontbijtkoek op het brood of zo zonder brood
Ja hier ook altijd volkorenbrood. Ze eet altijd twee boterhammen en een volkoren cracotte. Ontbijtkoek voor op brood ? Nog nooit gezien, maar misschien wel een idee ja
hier is het echt een zeikerd met broodbeleg hoor.. t liefst heeft ze pasta/hagelslag/vlokken. daar eet ze dan ook goed van ( zo'n 6-8 boterhammen per dag) maar we proberen er wel ook kaas/smeerkaas/worst erin te krijgen, maar ze houd daar echt niet van. pindakaas vind ze soms wel lekker, jam is tegenwoordig ook goed. boterhamworst wilt ze altijd in de winkel een plakje, maar op brood ho maar. kaas heeel af en toe, smeerkaas ook heel soms. als ze geen pasta/hagelslag/vlokken mag dan eet ze met geluk maar 2 boterhammen op een dag.. dus we doen nu wel eerst een boterham met iets gezonds, en dan pas chocola. wel altijd bruin brood, ze drinkt genoeg melk en is goed op gewicht..
hier is het meestal boterhamworst, kokosbrood, pasta of roomkaas al het andere wil ze niet. maak er geen probleem van ze is niet dik, eerder mager. ze eet zuivel, fruit helaas slecht groente maar verder maak ik geen grote problemen van. het liefst eet ze kokosbrood en das ook wel het gezondst volgens mij uit dit rijtje. zit alleen natuurlijke dingen in en geen gewone suiker
Gewone jam niet vanwege de suiker. Heb wel verschillende soorten "fruitspread" (dus met alleen natuurlijke suikers) geprobeerd, maar dat lustte hij echt niet. Ik ben ook geen jamliefhebber, dus zo'n potje moet ik dan gewoon weggooien.
Oh oké, vandaar. Ik heb jam van ekoland en dl vind het super lekker (ik ook trouwens). Er is niet zo super veel keus ivm KMA, dus ik was ff bang dat jam ook al geen verantwoord broodbeleg meer was.