lust geen kunstvoeding!??!

Discussion in 'Flesvoeding' started by november, May 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. november

november Actief lid

Jun 4, 2008
    168
    71
    28
    Hey allemaal!
    Ik heb een zoontje van 6 maanden. Ik geef nu nog uitsluitend borstvoeding. Nu ga ik de komende tijd heel veel weg en heb besloten om een voeding te vervangen met kunstvoeding.
    Nu heb ik het een paar keer geprobeerd maar het lijkt wel of mijn zoontje de kunstvoeding niet lust. Het ligt niet aan de fles want afgekolfde borstvoeding neemt hij wel uit de fles. Zijn er meer baby's die dit hebben meegemaakt en wat hebben de moeders daarmee gedaan? Het proeft ook eerlijk gezegd heel anders, helemaal niet eens zoet.
    Ik hoop dat het op een gegeven moment goed komt want ik weet echt niet wat ik hiermee moet!
    Groetjes November

2. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Welk merk/soort gebruik je?

3. EmyD

EmyD Niet meer actief

Hoi November,
    Tjah, als ik jouw zoontje was dronk ik ook liever bv..;), maar daarmee is je probleem nog niet opgelost. Ik heb er zelf geen ervaring mee, want ik heb altijd fv gegeven. Het lijkt me logisch dat bv anders smaakt dan fv, maar ik vind fv ook erg zoet hoor (we gebruiken friso ha). Misschien dat hij gewoon even moet wennen aan de fv en komt het vanzelf goed. Ik zou hem het iig blijven aanbieden.

4. Eendje77

Eendje77 Lid

Jan 28, 2008
    68
    0
    0
    He November,

Dat hadden wij ook. Ik heb tot 3 maanden volledig afgekolfde melk gegeven, en omdat ik toen toch wilde afbouwen ben ik ook over gegaan op kunstvoeding. Sverre lustte het ook niet, maar omdat ik toch kolfde was het makkelijk op te lossen: steeds een beetje kv bijmengen, en dan het gedeelte kunstvoeding per fles een beetje ophogen tot je op volledig kunstvoeding zit. Sverre lustte toen gewoon allebei, en kon dus toen ook gewoon afwisselen.

Ik zou dus af en toe wat KV bijmengen in de fles, tot hij de KV wel lust.

Het type melk maakt trouwens ook wel uit. Nutrilon Hypoallergeen (waar we mee begonnen) smaakt inderdaad helemaal niet zoet, eerder een beetje muffig. Nu geven we AH standaard (nummer 2) en die is een stuk zoeter.

groetjes Eendje

5. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Inderdaad, welk merk gebruik je. Mijn ervaring is, dat Friso een stuk zoeter smaakt dan Nutrilon. Mss dat een ander merk oplossing biedt? En rustig aan gaan mengen is ook een goed idee. Zo kan je kindje rustig aan de smaak van kv wennen...

6. november

november Actief lid

Jun 4, 2008
    168
    71
    28
    Hey allemaal,
    Bedankt voor de reacties!!Ik heb inderdaad Nutrilon Hypoallergeen.
    Ik had al zo'n grote pot in huis, waar alleen maar onopgedronken flessen uit zijn gehaald, zonde!!
    Ik ga wel een ander merk proberen en dat mengen is inderdaad een heel goed idee, dat ga ik doen, heel erg bedankt, had ik nog niet aan gedacht!!
    Groetjes November

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi, Wij zijn ook net bezig met het vervangen van een paar bv's door fv's, en Sterre luste het ook niet. Mijn tip, even mengen. Bijv 100 cc bv, en dan 60 cc water erbij met 2 schepjes voeding. En dan zo steeds meer afbouwn tot het gewoon fv is.
    Veel suc6!

Share This Page