Nachtvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mirthe81, 21 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Hoi, ik zit een beetje met een dilemma.
    Nova is nu 12 weken oud. Ze heeft last van verborgen reflux. Ze krijgt hiervoor 10 mg Losec MUPS. Dit zijn pilletjes die we uiteen moeten laten vallen tot korreltjes. Deze korreltjes kunnen niet door de speen van de fles. Nou hebben we, na een hoop aangeklooid te hebben, een manier gevonden om dit aan haar te geven. We maken er nu een papje van met rijstebloem. Ik weet dat dit officieel pas vanaf vier maanden is, maar dit is de enige manier waarop ik het er goed in krijg, wij zijn er zelf ook groot mee geworden dus zo slecht zal het ook wel niet zijn.
    Ze mag van de kinderarts ook niet teveel voeding. Ze mag maximaal 750cc per dag drinken. Ze weegt nu 5 kilo.
    D'r medicijn krijgt ze met de voeding van 19 uur . Ik merk de laatste tijd dat ze na deze voeding heerlijk slaapt. Dit heeft misschien wel te maken met de rijstebloem, ik weet het niet.
    Nou zit ik met het volgende probleem: om 23 uur wordt ze dus nog echt niet wakker. Als ik haar laat slapen slaapt ze zo tot 3 uur 's nachts. Dat is dus 8 uur na de laatste voeding! Eigenlijk zou ik dit natuurlijk willen verplaatsen naar de nacht.
    Gister heb ik haar om 23 uur wakker gemaakt en toen pas het medicijn gegeven en een fles. Ik kreeg het papje er erg moeilijk in omdat ze nog erg slaperig was. De fles gaat er altijd wel prima in. Vervolgens werd ze gewoon om 4 uur wakker. Na een speentje weer geslapen tot 5 uur, om half zes bij me genomen en ze heeft bij mij tot 7 uur geslapen.
    Nou vraag ik me af wat ik het beste kan doen: de voeding van 19 uur proberen nog iets te verlaten en haar dan laten liggen en wel zien hoe laat ze komt: kom ik dan ooit van die nachtvoeding af? Of haar toch om 23 uur wakker maken, maar dan komt ze ook 's nachts en ben ik haar een extra voeding aan het geven (waarna ze overdag weer minder in d'r flessen mag) of ik ben zelf de hele nacht in de weer om het te rekken. Overigens ga ik zelf het liefst om een uur of tien naar bed, dus 23 uur is voor mij al laat.
    Wat zal ik doen?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik denk dat je eerste optie het beste is. En dan langzaamaan de tijden verschuiven tot de nacht vrij is. Het is best bijzonder dat ze 8 uur aan een stuk kan slapen. Veel babies worden op deze leeftijd 's nachts wakker.

3. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    heb je losec ook niet in vloeibare vorm ofzo? of een vorm wat helemaal oplost en niet in korreltjes

4. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Nee helaas, was het maar waar, zou een stuk makkelijker zijn. Maar op deze manier krijgen we het er ook wel in hoor.

5. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ja ik vind het ook bijzonder, alleen wordt ze dus ook 's nachts wakker. Ze slaapt 's avonds zo goed.

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Met mijn zoontje had ik ook zoiets..Die gaf ik om een uur of 19.00 een voeding en liet ik dan 's nachts zelf komen en dan kwam hij ook meestal rond een uur of 3. Als ik hem om 23.00 uur wakker maakte voor een laatste fles, dan kwam hij de rest van de nacht om de 3 uur. Heel vaag...en hij was toen ongeveer even oud als jou kindje.

Ik heb gewoon die nachtvoeding erin gehouden en op een gegeven moment, ik geloof zo rond de 3 1/2 a 4 maand sliep hij vanzelf door vanaf de voeding van 19.00 uur tot de volgende ochtend ongeveer 7 uur...

7. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Mijn zoontje heeft ook verborgen reflux en ik geef Zantac, dat is een drankje. Ik heb er een spuitje bijgekregen en kan het dus zo in zijn mondje doen. Misschien kun je dat eens navragen of je dat kunt krijgen ipv je huidige medicijn?

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Losec mups zijn sterker, die krijg je meestal als de Zantac niet genoeg doet.

Deel Deze Pagina