Mijn zoontje is in september geboren en toen hadden we voor hem zo'n newborn zomerslaapzak. Daar heeft hij toen heerlijk in geslapen, zo rond november/december merkten we dat hij het daarin koud kreeg dus zijn we overgegaan naar winterslaapzak met mouwen. Alleen daar slaapt hij nu nog in, maar het word steeds warmer buiten. Vooral overdag ist nu rond de 12 graden en merk ik dat hij warm, soms zelfs bezweet, wakker word. Is het nu verstandig alweer over te gaan naar een zomerslaapzak zonder mouwen? En wat is nog het beste voor de nacht, aangezien het in de nacht nu nog maar 0 tot 3/4 graden is? Hierin slaapt hij overdag: - romper lange mouwen - t-shirt - broekje - sokjes - laken - deken - winterslaapzak met mouwen Hierin slaapt hij s'nachts: - romper lange mouwen - pyjama - sokjes - laken - deken - winterslaapzak met mouwen Slaapt hij te warm? (Willen er namelijk geen koukleun van maken en heb wel t idee dat het allemaal TE veel is wat hij aanheeft.) En wat zou dan een goede combi zijn kwa kleding/slaapzak?
Beetje lastig nu he? overdag is het idd lekker buiten maar 's nachts is het koud... dat ik hou het nog even bij de winterslaapzak, vooral nu het weer gaat vriezen 's nachts. en overdag doe ik het dekentje af zodat die alleen in de slaapzak ligt. Zal wel weer even zomerslaapzakken gaan kopen binnenkort, want april en mei vorig jaar had warme en koude dagen, dan heb ik ze maar te liggen.
Dus ik zou wel overdag de zomerzak kunnen proberen aangezien het dan 20/21 graden is in zijn kamertje.. En dan s'nachts de winterslaapzak nog? Maar als ik hem s'morgens uit zijn bedje haal is hij ook warm in zijn nekje. Dus misschien is hij wel al toe aan de zomerzak, aangezien hij in de winterslaapzak met romper, kleding of pyama en sokjes ligt.. (Hij houdt niet van koude voeten die aansteller hihihi)
Als het 20/21 graden in zijn kamer is en zijn nekje voelt aardig warm kan hij best met wat minder. Je kan het vergelijken met hoe je zelf slaapt. Ik moet er zelf niet aan denken om zo dik ingepakt te moeten slapen.. hihi.. Mijn dochter slaapt in een romper met korte mouwen en een pyamatruitje in een (niet hele dikke) winterslaapzak met mouwen en een dekentje. Dus geen broekje/sokjes.
Ik heb ook zo'n winter slaapzak, maar ik gebruik hem alleen s'nachts en dan heeft ie alleen een romper en tshirt aan... en dan een laken met dun dekentje erover...
zou lekker d ebroekjes en sokken overdag uit doen en evt ook zijn shirtje Teun ligt overdag ook alleen maat in zijn romper met korte mouwtjes in zijn winterslaapzak met laken en deken en snachts alleen met romper en pyama... dus evt zou je de kleertjes van snachts kunnen vervangen door een pyamatje..maak je er gelijk een ritueeltje van zo lekker kleertjes uit pyama aan en slaapzak nog een verhaaltej en dan lekker slapen... bij teun is het meestal nu snachts rond de 18 grd in zijn kamer overdga met het zonnetje loopt het snel op naar 23, gister had hij overdag dan ook geen deken.... suc6
Overdag kleren aan met een deken om. S avonds Romper vaak met lange mauw Pyama aan Slaapzak winter en deken 1x over
Ik vind het vrij warm ja. Hier zowel overdag als 's nachts enkel een romper in zijn winterslaapzak (wel een hele dikke van gevoerd fleece) en verder niet. Overdag en 's nachts wordt het trouwens niet kouder dan 19C in zijn kamer. Niet dat er vaste regels voor zijn, maar ik geloof dat je met een pyama en een zomerslaapzak wel een deken geeft. Trek je hem een pyama en een winterslaapzak aan, dan is een deken te warm erbij.
Maar de winterslaapzak hiero is niet superdik hoor. Niet zoals jij jouw slaapzak omschrijft. Ik heb hem nu een romper met korte mouwen aan gegeven en leg hem zo zonder sokjes in de winterslaapzak met alleen lakentje. En ga vanaf morgen overdag de zomerslaapzak zonder mouwen gebruiken en dan doe ik zijn sokjes en broek uit. Lijkt me wel ok toch?
Ik zou het nog wat fris vinden voor een slaapzak zonder mouwen, maar dat is mijn gevoel. Anders kijk je toch hoe het vannacht gaat? Zonder sokken scheelt ook al heel wat.
Maar overdag ist toch al best warm? Warm genoeg voor zomerzak zonder mouwen als hij romper en t-shirt aanheeft en er deken en laken overheen?
ik heb vandaag ook nieuwe slaapzakken gekocht! Ik vind het overdag ook behoorlijk warm namelijk. Heb sowieso de mouwen er al een week of 2 terug afgehaald. De slaapzakken die ik heb gekocht zijn met mouwen, dus ik denk dat ik die overdag ga gebruiken, 's middags dan. Zomerslaapzakken zijn overigens hele dunne, ik denk dat je tussenslaapzakken bedoelt
zou het eerst gewoon proberen met minder kleding aan in de winterslaapzak... ik had vandaag de hele dag lekker de ramen openstaan en het is afgekoeld in Teun zijn kamer tot 15 gr ondanks dat de zon op de ramen stond....
Ja die bedoel ik ook Guppie.. Die pas in t krantje vd Wibra stonden, zit wel iets van vulling in hoor maar niet zo dik als een winterslaapzak.
Mijn zoontje is natuurlijk wat ouder en blijft niet onder een deken liggen, daarom zijn de armen dan onbedekt. Hij ligt op zijn buik met zijn armen naast zijn hoofd. Maar als hij netjes met zijn armpjes onder de deken ligt, dan moet dat wel kunnen. Hier in huis is het zowel dag als nacht dezelfde temperatuur 19C in de kamer (soms 20C overdag), dus vandaar dat ik geen onderscheid maak in het aankleden.
ik heb ze van de hema. Gewoon katoen, maar niet super dik. Ik heb zelf ook al de dubbele deken tot enkele gemaakt, ligt er ook aan wat je prettig vind ik. Ik ga het gewoon eens proberen op een warme zonnige middag!
Zweterig wakker worden, zweterig uit de maxicosi komen, zweterig uit de kinderwagen / buggy komen is allemaal niet goed. Kindjes horen het niet te warm te hebben. Te warm is gevaarlijker dan ietsjes koel. Veel mensen hebben de neiging hun kindje extra warm aan te kleden. Je kind heeft maar één laagje extra nodig. Zo slaapt mijn zoontje in een pyjama (geen romper) in een zomer slaapzak onder een deken en een lakentje. Ik slaap zelf namelijk naakt onder een dekbed dus dan komt het aardig overeen. TE warm is niet goed. Probeer het eens met een laagje minder.. ik denk dat je zoontje je dankbaar zal zijn Winterslaapzaken (met mouwen) zijn trouwens bedoeld om in te liggen in een romper en dan zonder dekens e.d. Veel mensen trekken hun kind van alles aan en dan ook nog lakens of dekens.. veel te warm.
Sluit me aan bij zwaantje. Onze jongens slapen overdag gewoon nog steeds in hun kleertjes zonder laken, deken of slaapzak. 's Nachts in een rompertje met korte mouwen in een tussenslaapzak met mouwen of een rompertje met lange mouwen in een winterslaapzak zonder mouwen. Hebben het nooit koud, soms zelfs nog warm!
Maar wat adviseren jullie dan om hem aan te trekken? Hij kan niet slapen zonder slaapzak, want hij is het ritme gewend van zak aan = slapen. (Hij lag vroeger ingebakerd) Overdag alleen in t-shirt met romper korte mouw in de dunne winterslaapzak? En s'nachts met romper korte mouw in pyjama of alleen het bovendeel in de dunne winterslaapzak?
Als de zon schijnt, is het hier 22 graden in huis. Dan gaat Tobe dus in zijn zomerslaapzak. 's Avonds/'s nachts en wanneer de zon niet schijnt, slaapt ie in zijn winterslaapzak. Ik vind het niet zo lastig hoor? Je voelt toch zelf al snel of het te warm is of niet?