Alleen met de feestdagen

Discussie in 'De lounge' gestart door riga01, 29 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riga01

riga01 Bekend lid

28 apr 2010
    978
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Hoi dames,

Dit jaar ben ik voor het eerst alleen met oud en nieuw. Ik woon nog samen met mijn ex maar hij gaat lekker feesten en doen,mijn vriendinnen zijn uitgenodigd bij andere...en ik zit de hele avond alleen thuis. Nou ben ik echt niet zielig en weet dat er wel meer mensen zijn maar toch heb ik er verdriet van. Ik heb de break up iig nog niet verwerkt en heb er daardoor misschien best last van deze dagen. Heeft iemand dit misschien ook wel eens meegemaakt of misschien tips om dit niet huilend met een oxazepam door te komen :rolleyes:

2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Ik heb hier geen ervaring mee, maar wou ook niet zomaar verder gaan ... Snap dat je dit niet in de koude kleren gaat zitten!

Allereerst:

download (1).jpeg

Wat tips betreft, je oudste is 9 jaar zo te zien, wellicht dat je er samen met hem een gezellige avond van kan maken?
    Leuke film kijken, spelletjes doen, wat lekkers erbij.

En anders misschien familie waar jullie heen kunnen of die bij jullie kunnen komen?

Paardenbloem, riga01 en Spectre vinden dit leuk.
  3. riga01

riga01 Bekend lid

28 apr 2010
    978
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Helaas is mijn oudste bij zijn vader en heb ik alleen nog mijn ouders waarvan mijn vader op sterven ligt en mijn moeder daar aan het waken is. Dus familie en kind is geen optie :(

4. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.687
    3.128
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn man werkt soms wel eens op oud en nieuw en dan ben ik ook alleen. Echt super ongezellig!
    Ik doe eigenlijk dan maar gewoon alsof het een gewone avond is. Serie aan, op de bank en een wekker zo'n 5 minuten voor 12 zodat ik het niet mis :roflmao:
    Dan bel ik mijn ouders en duik lekker mijn bed in.

Niet echt gezellig dus maar maak er lekker een avondje voor jezelf van! Ga in bed/neem een masker. Ga lezen/serie kijken.

Het klinkt echt heel cliché maar als jij het een groot probleem gaat maken wordt dat het ook. En als jij lekker je eigen ding doet vliegt de avond voorbij en voor je het weet is het 12 uur.

Paardenbloem, Syane en riga01 vinden dit leuk.
  5. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ook geen ervaring mee, maar wat zit jij in een pittige periode..

Dus geen tips helaas, maar wil je we veel sterkte wensen!

riga01 vindt dit leuk.
  6. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.240
    4.195
    113
    Vrouw
    Ooit, lang geleden oud en nieuw alleen gevierd na jaren “ gezellig “ moeten doen. Was de fijnste oud en nieuw ever.

Op de bank met kop thee en nieuw boek, lekkere hapjes in pyama, heeeerlijk!

om 23.30 kind wakker gemaakt, chocomelk gemaakt en oliebol erbij en samen vuurwerk kijken om na uurtje lekker naar bed te gaan.

Ik vond het heerlijk!!

Amberxx, spruitje80, riga01 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Wat naar dat je je zo voelt. Maar misschien een kans tot omdenken en de avond zo maken zoals jij het graag wilt, zonder dat je moet overleggen oid.
    Ik zou het voor mezelf dan gewoon gezellig maken. Maak er een verwenavondje van, bestel sushi, of wat je dan ook lekker vindt. Kies een leuke film uit, zet lekkere hapjes op tafel, glas wijn of port erbij. En je hoeft niet op te blijven tot 12 uur, maar kan gewoon naar bed als je het zat bent.

Vero0504, Diiba, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Heel begrijpelijk dat je je zo voelt.. wat een rot situatie. Knuffel!!
    Heb je geen contact met buren oid? Dat je daar even heen kunt eventueel?

riga01 vindt dit leuk.
  9. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.921
    5.835
    113
    Ik snap dat je het liever niet wil, maar je verdriet mag er gewoon zijn he❤️! Zo te lezen zit je in een moeilijke periode. Het is niet gek dat dat in deze tijd extra hard aankomt. Met deze specifieke situatie heb ik geen ervaring, wel met alleen zijn met oud&nieuw vanwege verschillende redenen en in verschillende omstandigheden. En ja, soms is dat gewoon k*t. Dat mag toch? Ik zou kijken wat voor jou goed voelt die avond. Vroeg op bed, of juist een filmpje met wat lekkers, of huilen, of… er is geen fout.

Dikke knuffel❤️.

NiVa0230, NiekeKris, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Aangezien je geen kind hebt die avond, kun je niet met 1 van je vriendinnen mee? Bij dat soort feesten maakt een extra gast meer of minder vaak niet uit en als ik jouw vriendin was zou ik je graag meenemen

Chillin en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  11. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Ik zou of thuis echt een avondje voor mezelf maken met lekkere hapjes, lekker drinken, maskertje, boek, muziekje etc. Heerlijk even bijkomen.
    Hier komt meestal in de groepsapp van de staat de vraag "zullen we rond 23.45 verzamelen en met zn allen proosten?". Daar zou ik dan heel kort even mijn neus hebben laten zien.

En anders kan je altijd jezelf nog uitnodigen voor een feestje. Als een van mijn vrienden nu zou bellen met dit verhaal, dan zou ik die persoon echt zo in de plannen schuiven.

Chillin, riga01 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  12. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Haar jongste is wel thuis volgens mij?

riga01 vindt dit leuk.
  13. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Je hebt een hoop te verwerken. Dat stopt niet op feestdagen. Kijk naar wat je zelf nodig hebt. Als dat huilen is met een oxazepam, laat dat er dan ook zijn.

Wat mij door een aantal feestdagen heen geholpen heeft is fantaseren wat ik het komende jaar wilde gaan doen, lichtjes en lekker eten. Maar dat kan voor jou heel anders zijn.

riga01 vindt dit leuk.
  14. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.778
    1.131
    113
    Vrouw
    Herkenbaar! Mijn ex en ik zijn nu 3 jaar uit elkaar (bijna 4 jaar, maar 3 keer feestdagen) en tot nu toe was mijn dochter met oud&nieuw altijd bij mij en waren wij bij vrienden of familie.

Dit jaar is ze voor het eerst bij haar vader. Ik ben door diezelfde vrienden uitgenodigd, maar twijfel of ik dat wel wil (sta je toch weer alleen om 00.00u) Ook mijn ouders hebben gezegd dat ik mag komen, maar voelt ook niet helemaal top daar alleen met hun te zijn.

Misschien blijf ik dus wel alleen thuis, er is altijd zoveel leuks op tv. Er zal vast een traan gelaten worden want bij het idee zonder dochter krijg ik al tranen.

Is naar vriendinnen gaan geen optie? Heel veel sterkte!!! Met de hele situatie, ook je vader :(

owly, flipflop en riga01 vinden dit leuk.
  15. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben het eens met de voorgangers die zeggen, probeer het zo relaxt mogelijk voor jezelf te maken, lekkere hapjes, favoriete serie of film en lekker met niemand rekening houden.
    Maar ook met degenen die zeggen: laat je verdriet je verdriet zijn.

riga01 vindt dit leuk.
  16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja, gewoon lekker een chill avondje voor jezelf met wat lekkers, lekker dekentje op de bank

en word je verdrietig… Tsja dat kan en mag ook, dan kruip je lekker onder de wol :)

riga01 vindt dit leuk.
  17. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Niet leuk maar bekijk het van de positieve kant. Je kan doen wat jij wil.. Bestel lekker eten, kijk wat jij wil, ga in bad of onder de douche totdat je het beu bent. Vreet jezelf vol met oliebollen en pak een glas ??
    En tussen al die fijne dingen door mag het verdriet er zeker zijn. Je krijgt van mij een digitale knuffel!

riga01 vindt dit leuk.
  18. riga01

riga01 Bekend lid

28 apr 2010
    978
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Mijn jongste is wel thuis. Maar die slaapt gewoon om 7 uur vandaar.

19. riga01

riga01 Bekend lid

28 apr 2010
    978
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Bedankt voor jullie lieve reacties allemaal:oops:

owly en Chillin vinden dit leuk.
  20. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.239
    11.819
    113
    Kan je daar niet mee afspreken dat je die om 23:50 uur wakker maakt om samen vuurwerk te kijken? En misschien die juist wat langer op laten blijven. Zodat je samen het gezellig kan maken. Bijv op tijd pizzarette doen of iets anders wat jullie leuk vinden. Overdag oliebollen of iets anders bakken.
    En als hij in bed ligt een leuk programma kijken.
    Maak er zelf iets leuks van.

Dat gezegd hebbende wil ik je wel veel sterkte wensen met alles waar je nu in zit. Een heftige tijd voor jou. Dikke knuffel!

Zeebra en riga01 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina