Hoeveel setjes kleding hebben jullie per kind

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door HvL, 7 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Wat veel kleding!:eek:

    Ik voel me soms decadent omdat ik nooit bij Primark/Wibra/H&M etc. kleding koop maar wat duurder. Maar ik heb dan ook zoveel minder voor de kinderen dat ik waarschijnlijk niet duurder uit ben. Tenzij dat ook allemaal merkkleding is, maar dan mag je wel multimiljonair zijn:|
    (Merkkleding bedoel ik overigens Name it, Tumble ‘n Dry, CarlijnQ, B.nosy etc mee. Geen Tommy en Burberry ofzo:D)

    Zoon heeft meestal zo’n 5 a 6 nieuwe broeken per seizoen en iets meer bovenstukken (blouse/sweater/longsleeve), 1 winterjas, 1 of 2 paar schoenen, 1 paar laarzen.
    Wel veel ondergoed en sokken maar die zijn meestal van de Hema ofzo.

    Voor een meisje vind ik het wel lastiger om het aantal kledingstukken te beperken omdat je vaak ook nog vestjes, leggings etc. hebt en meer verschil tussen echt zomerjurkjes, tussendoor kleding en echt winterkleding naar mijn idee. Ik kleed haar ook wel heel meisjesachtig, als ze altijd spijkerbroekjes en truien zou dragen, had ik dit probleem niet waarschijnlijk;)
    Maar ook gewoon 1 jas en 1 of 2 paar schoenen etc.
     
  2. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Mijn oudste die broeken verslind is ineens snel gegroeid waardoor mijn middelste nu 25 broeken heeft :eek: ik wil er meestal minimaal zeven hebben die goed zijn. En dan liggen er meestal nog een paar klaar om te repareren. Shirtjes ed hebben ze ook een overdaad aan omdat ze het merendeel van de tijd in dezelfde maat zitten. 14 shirtjes, 8 polo's, 16 longsleeves, net jasje, paar blouses, tien vesten/truien.
    Is redelijk gemiddeld voor ons. Korte broeken zo'n vijf per kind. Daarnaast vijf zwembroeken. Vier verschillende soorten jassen per kind. Hoeveel schoenen ze hebben ligt aan het seizoen. Niet meer dan nodig is. 3 sport broekjes. 10 pyjamas.

    Mijn dochters kast weet ik niet uit mijn hoofd. Dat is wat uitgebreider geworden dan ik van plan was. Ze groeit niet zo snel. Ook vind ik combineren wat lastiger dan bij de jongens.
     
  3. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    Allebei de jongens ongeveer hetzelfde, niet precies geteld maar ongeveer:

    - 8 spijkerbroeken
    - 3 joggingbroeken (ook te gebruiken bij hiphop les, naar zwemles en gym)
    - 7 truien
    - 2 vesten (1 dun, 1 dik)
    - 10 longsleeves
    - 1 blouse/ overhemd
    - 10 shirts korte mouw
    - 2 korte sportbroek
    - 8 korte broek
    - 10 hemden
    - 15 onderbroeken
    - 10x sokken lang, 5x sneakersokken
    - 1x winterjas, 1x tussenjas, 1x zomerjas

    qua schoeisel:
    - 1 paar per lente/ zomer of herfst/ winter
    - 1 paar laarzen
    - 1 paar badslippers
    - 1 paar sandalen
    - 1 paar sloffen


    Van: Hema, Primark, Zeeman, WE, H&M, Scapino, Name-it, Bristol, Jola, Shoeby en meer... Ook veel gekregen van oudere neefjes :thumup:
     
  4. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.090
    4.264
    113
    Home

    Nou ik heb bv veel flo, name it, levv, nik&nik etc maar ook zara en h&m
    Schuif veel straks door naar de jongste dus dan vind ik het wel oké :oops:
     
  5. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.797
    2.480
    113
    Vrouw

    Hier veel B.nosy ..Z8
    Sommige jurken uit de nieuwe collectie meeste uit de sale..

    Ik heb wat goedkope H&M jurken voor het buiten spelen..
    (Dit omdat ze met spelen geregeld met een gat in haar jurk of rok terug komt..:roflmao::rolleyes:)
     
  6. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    Net van de week eindelijk alles weer erns gestreken en de kast ligt dus erg vol :oops:. Jongste heeft qua lange kleding denk 20 broeken, 30 truien/longsleeves in verschillende diktes en een stuk of 10 overhemden met lange mouwen. Met een paar maanden is een deel wel te klein geworden denk ik, zeker qua overhemden.
    In de volgende maat liggen nu 9 truien klaar. Denk dat hij in de wibter gaat wisselen qua maat.
    Broeken zijn nu ook 2 maten, aantal zal wel in de zak verdwijnen komende maanden.
    Net ook pyjamas en ondergoed van maat gewisseld en aangevuld/opgeruimd. Aantal pyjamas is nu 8 en nog 2 oude die ruim vallen. In de vorige maat had hij er wel 20 dus ik vind het netjes:thumup:

    Zomerkleding bestond uit ongeveer 20 korte broeken en 40 shirts geloof ik:oops:. En wat korte bloesjes. Heeft wel 2 jaar met die maat gedaan.

    Oudste: geen idee, die heeft haar kledingkast laatst bijna helemaal leeg gegooid: harry potter is afgedankt (10 truien) de rest is haar stijl niet meer. Ze heeft nu 8 truien en een flanellen blouse denk ik en een stuk of 20 t shirts die ze draagt met of zonder coltrui er onder. Broeken heeft ze er 3 van....
     
  7. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.521
    1.061
    113
    Toevallig heb ik net weer de kledingkasten van de kinderen geinventariseerd.
    Sinds 1,5 jaar ben ik zelf kleding aan het maken en ik ben misschien iets te enthousiast geweest met shirts en jurkjes maken. :D

    Oudste:
    8 longsleeves
    22 shirts (2 maten door elkaar)
    3 korte broeken (met de vorige maat net einde zomer gehaald :))
    7 lange broeken
    5 truien
    3 vesten
    3 zomer pyjama's
    5 winter pyjama's

    Jongste:
    9 longsleeves (2 maten door elkaar)
    20 shirts (2 maten door elkaar)
    6 lange broeken
    7 korte broeken
    2 truien
    7 vesten (2 maten door elkaar)
    3 rokken (wil ze eigenlijk nooit aan)
    20 jurken lange mouw, dunne en dikke (2 maten door elkaar)
    13 zomerjurken
    3 zomer pyjama's
    5 winter pyjama's (waarvan een deel vermoedelijk al te klein is)

    Niet alles zal lang blijven passen, ze zitten beide net tussen twee maten in met bovenkleding.
     
  8. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik bedoel het ook niet veroordelend hoor, van mij mag iedereen kopen wat hij wil;)
     
  9. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.982
    5.815
    113
    Ik val in de categorie weinig kleding veel wassen :p
    In de trant van 5-7 broeken/leggings en 14 longsleeves ofzo. Per kind dat dan wel.
    Maar serieus wat geven jullie dan uit aan kleding voor je kind per maand :eek: :)
    En daarnaast, ik heb er echt een hekel aan om elke keer kleding te moeten kopen/uitzoeken, ik ben blij als ik het er weer op heb zitten straks en ze allevier weer klaar zijn voor de winter.
     
  10. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Hier hebben ze teveel. Nadeel van in meerdere maten vallen, meerdere jaren dezelfde maat dragen, kleding die van je zus is geweest (de jongste dan), veranderende smaak en een moeder die soms teveel koopt en als je dan zelf ook nog af en toe wat bij koopt (de oudste)... Ze hebben geen setjes, maar vooral broeken en shirts, alles past dus op alles (bij wijze van spreken). De jongste heeft nog veel jurkjes, maar die draagt ze nooit. Rokjes heb ik een half jaar geleden oid bijna allemaal weg gedaan, die droeg ze ook nooit meer. Nu de kast weer uitzoeken, alles wat te klein is er uit en wat er nog ligt van haar zus en zij ook leuk vindt en de dingen die ik al had gekocht er weer in.
     
  11. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.833
    113
    Wij kopen vaak bij de WE, en quapi, cars, retour,z8, vingino e.d.
    Soms terstal en wibra
    Maar ook merkkleding bij een kledingbeurs.

    De kwaliteit vind ik beter van wat duurdere kleding.
    En dan idd liever wat minder.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  12. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.390
    4.245
    113
    Vrouw
    Ik heb geen idee hoeveel ze heeft. Veel, ik probeer te minderen ;)
    We moeten ook nog uitzoeken wat ze nog past en wat weg kan en wat er dan bij moet komen.
    Maar zeker genoeg altijd om 2 weken door te komen zonder te wassen.

    Hier wel altijd 2 winterjassen en minimaal 3 paar winterschoenen:
    Goede schoenen, laarzen, gympen

    Ik ben ook van de merkkleding, maar alle merken die ik superleuk vind, stoppen of zijn gestopt: Ninni Vi en Billy en Lilly (heb ik nog leuke dingen kunnen kopen voor aankomende winter).
    Verder vaak van Bobbi Ravioli, Chaos aan Order, Nobell en de WE en sinds ze groter wordt de Zara, daar slaagt ze vaak zelf als we fysiek winkelen. Superleuk om te zien wat ze bij elkaar zoekt en hoe enthousiast ze dan is.
     
  13. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Telt te teveel om te tellen ook??:oops::oops:

    Vandaag beiden kasten vd meiden uitgesorteerd en alvast wat herfstkleding toevoegd. Beiden hebben een 3 deurs kast, plafondhoogte en daar past helaas maar de kleding in van 2 seizoenen. Dus lente/zomer en in herfst wissel ik om naar herfst/winter.
    90% is merkkleding.

    Geef meteen toe dat ik een kledingverslaving (en schoenverslaving) heb:D
     
    Youtan vindt dit leuk.
  14. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Ik probeer ook te minderen, maar toch hebben ze altijd weer te veel.

    Ik heb geen idee hoeveel ze hebben. Ze hebben allemaal wel wat nieuws gekregen, maar kunnen ook weer dingen van vorig jaar aan en Mia kan kleren aan die vorig jaar Fayèn nog aan had.

    Ik koop eigenlijk van alles. Het meeste is van Koko Noko en WE, maar ze hebben ook kleding van terstal en de primark. En voor Kensi heb ik afgelopen zomer veel jurkjes van Z8 in de supersale gekocht.
     
  15. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.390
    4.245
    113
    Vrouw
    Welke merken vind jij leuk... ik ben een beetje zoekende sinds Ninni Vi, Billy en Lilly en Br@nd stoppen... chaos and order vind ik nog steeds leuk. Z8 hou ik niet zo van, soms. En B-Nosy vind ik veel te hysterisch.
    Hilfiger vind ik ook mooi, maar op deze leeftijd nog te duur.

    @Neuzeke, weet jij nog leuke Belgische merken?
     
    Butchke vindt dit leuk.
  16. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Wij zijn niet super merkvast eerlijk gezegd, maar wat er bij beiden veel in de kast hangt is Vinrose en Nik&Nik omdat de kwaliteit echt super fijn is.
    Daarnaast diverse items van Hilfiger, DKNY, Le Big, Chaos&order, Looxs, Like Flo en Funky XS. Voor de oudste onlangs goed geslaagd bij merkje Elle Chic.
    Spijkerbroeken standaard van Retour of Vingino.

    b.nosy al lang geleden verbannen omdat de kwaliteit echt tegenviel.:$
     
  17. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.623
    3.002
    113
    Vrouw
    Ik vind het zo ontzettend knap als mensen maar bijv. 7 broeken hebben voor hun kind. :D

    Ik vind een heleboel merken erg leu!
    En aangezien die merken ook nog eens super veel collecties lanceren, Limited Edition items etc kan ik nooit een keuze maken. En liggen er dus hele stapels in de kast.

    Ik vind het heerlijk om mijn zoontje een mooi/tof outfitje aan te trekken.

    Hij heeft ook een plank kleding wat alleen naar opa en oma gedragen word. Aangezien ze daar geen regels hebben, en ik het zonde vind als een outfit van 100 a 150 euro naar 1x dragen de prullenbak in kan.


    Ik ga wel regelmatig door zijn kast heen, want ik koop ook vaak nieuwe dingen. Maar uiteindelijk vind ik dan weer net een andere broek mooier staan bij een trui bijvoorbeeld en dan verkoop ik dus weer een item.


    Merken die hier heel goed vertegenwoordigd worden in zijn kast zijn vooral : CarlijnQ, Ammehoela, Mingo, Sproet en Sprout, Mini Rodini, MiniKid, Vingino, Z8. Een aantal H&M en Zara dingen. En hier en daar en verdwaald item van Tommy Hilfiger, Dirkje, Koko Noko. (Maar daar zit heel af en toe maar een item tussen wat ik echt heel leuk vind)

    Ik gok dat hij z'n 35 broeken/tuinbroeken /jogging heeft.
    Bovenstuks een stuk of 60? (Inclusief 5 spijkerjasjes :eek:)
    Schoenen een paar of 10. 1 paar sandalen, en 1 paar regenlaarzen.
    Ondergoed/sokken erg veel.
    Stuk of 30 paar sokken (zijn ook zoveel leuke te koop :roflmao:)

    Ja, ik kan eindeloos doorgaan.. Maar ik vind het dan ook heel erg leuk om bezig te zijn met kleding. Noem het een soort (dure) hobby. :oops:
     
    NiVa0230 en Butchke vinden dit leuk.
  18. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.691
    7.734
    113
    Vrouw
    14x jeans
    3 joggers
    20 t-shirts
    10 longsleeves
    21 sweaters ( en nog wat onderweg. Oeps )
    5 dikke truien
    3 vesten
    5 x tussenjas
    2x winterjas
    2x sneakers
    1x klompjes
    2 x laarzen ( 1 warme Bergenstein en 1 normale )
    1 x dr Martens
    Pyjama’s, sokken en ondergoed. Geen idee....

    Dit is wat hij nu nog past, van de week de kast ui gezocht en aardig wat besteld. Binnenkort de stad nog even in:D:$
     
  19. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.939
    1.037
    113
    Vrouw
    Mijn zevenjarige droeg ook vooral Ninni vi en Br@nd, dus wij balen ook :)

    Ze draagt nu geregeld B.nosy, Bobbi Ravioli, Looxs, O’Chill, beetje Vingino, Jubel, No Bell en Z8 (deze winter niet, want ze houdt niet van bruin, zwart en printjes die ze deze collectie hebben)
     
  20. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    @Youtan: Indian Blue Jeans is ook wel een leuk merk. Hoewel deze wintercollectie niet zo heel leuk is, geloof ik... En Nik&Nik natuurlijk, al koop ik dat zelf amper, omdat ze hier vrijwel geen jurkjes en rokjes dragen...
     

Deel Deze Pagina