Hoeveel setjes kleding hebben jullie per kind

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door HvL, 7 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.994
    5.821
    113
    Ja dat is wel heel veel haha. Maar als je het leuk vind en het kan betalen, waarom niet? Ik heb ook echt gewoon een hekel aan kleding kopen, dus ik ben al blij als ze het minimale in de kast hebben. Ik denk dat ik nog niet uitgeef voor 4 kids wat jij voor jouw kindje uitgeeft :p
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  2. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.639
    3.012
    113
    Vrouw
    Ja precies, ik vind het gewoon echt leuk!
    Ik krijg ook vaak complimentjes over zijn kleding, dat vind ik stiekem natuurlijk ook wel leuk. :roflmao:

    Ik koop ook wel eens iets wat goedkoops, zoals een broekje van de H&M die was geloof ik maar 5 euro maar vind ik echt geweldig!

    Het voordeel van dure kleding is dat je het nog goed kunt verkopen als het er nog (heel) netjes uit ziet.

    En soms kom ik een koopje tegen, bijvoorbeeld de zwart witte Vans voor nog geen 14 euro. Toen heb ik gelijk 2 maten gekocht, want die stonden op mijn "wishlist" en passen overal bij.


    Ik vind het geweldig om online te shoppen! Vooral het zoeken naar een pareltje, bijvoorbeeld een item uit een bepaalde collectie die nergens meer te vinden is. Maar uiteindelijk toch nog kunnen scoren :roflmao::D
     
    Eppo82 vindt dit leuk.
  3. NiVa0230

    NiVa0230 Fanatiek lid

    14 dec 2018
    1.554
    3.593
    113
    Dat vind ik dan weer oprecht knap...Dat je je kind dat überhaupt durft aan te trekken en dat het dan nog spelen, eten en bewegen mag :roflmao:. ALS ik OOIT in een mega hypothetische situatie voor mijn kinderen een outfit in z'on prijscategorie koop, mogen ze vervolgens alleen maar op de bank zitten met een vuilniszak over hun outfit. Zónder eten en drinken :D

    Mijn hart zou het niet overleven als er een vlekje op zulke dure kleding kwam..
     
    Theezeefje, SAARC en Fristi2012 vinden dit leuk.
  4. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Haha mijn dochter heeft t duidelijk slecht bij ons. Of ik want dan moet ik te vaak wassen.. ik heb geen idee hoeveel ze heeft maar bij lange na niet wat jullie kids hebben...
    Hou niet van veel kleding zo zonde om iets maar een paar keer aan te trekken omdat het dan te klein is.
    Ik hou niet van drukke merken als bnosy ( sorry echt verschrikkelijk hysterisch). LikeFlo af en toe leuk maar die prijzen :eek:.

    Daarbij is m’n dochtertje rossig en echt niet alles staat daarbij.
    En zit ze met haar 3,5 jaar in maat 116-122. Ze valt dus echt wel in kleding waar ik haar eigenlijk te jong voor vind. Had haar laatst een spijker rokje geprobeerd. Eerste wat m’n man zei zo gaat ze de deur niet uit. Ze zag eruit alsof ze een jaar of 7-8 was. Leuk maar nog niet voor haar.

    hier dus ook echt wel moeite om leuke kleding te kopen. Moet er best wat moeite voor doen en dus kijk ik door het jaar heen waar ik tegen aan loop.

    Vorige week een flinke stapel stof gekocht en aan m’n schoonmoeder gegeven. Die maakt er zoiets leuks van. :thumup:
     
  5. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ik weet niet precies hoeveel shirts, maar het zijn er een heleboel. Mijn zoontje is 1jaar en kwijlt gigantisch dus 2 a 3 shirts per dag gaan er wel doorheen
     
  6. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Haha die van mij ook niet, maar mijn zoontje zou dat ook echt maar heel kort schoon houden. Ik laat hem altijd lekker gaan buiten en dan word hij super smerig en soms gaten in zijn broekje van het vallen. Ik heb ook een stapeltje met nette broekjes en de rest is om lekker te spelen, om kind te zijn.
     
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.482
    8.331
    113
    Een kind in duurdere kleding hoeft niet per definitie geen kind te mogen zijn, he? ;) Mijn kinderen lopen ook wel eens rond in setjes van >100 euro, maar daar mogen ze niet minder in spelen dan in kleding van de Wibra oid. Wel is het zo dat als ik van te voren weet dat we bv. naar de natuurspeeltuin gaan of ze die dag de hele dag gaan stoepkrijten (lees: op hun knieën over de grond schuiven ;)), ik ze iets goedkopers aantrek. ;) Maar ze hoeven thuis, op school of bij vriendjes en vriendinnetjes oid echt niet iets te laten vanwege hun kleding. Als er dan per ongeluk iets kapot gaat of vies wordt, tja, dan is dat zo. (En ja, natuurlijk baal ik dan soms wel even. Zoals toen mijn dochter in een jurk die ze voor het eerst aan had overal lijm die niet uitwasbaar was had zitten bijvoorbeeld. Of toen ze op de BSO graffiti gespoten had in (en op... o_O) haar gloednieuwe jas. Maar ook dan, ik ga er vanuit dat ze het niet expres gedaan heeft (en dat van de BSO vond ik vooral dom van de BSO ;)).)
     
    Vitamientjuh, Butchke en Prettykitty vinden dit leuk.
  8. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Zo bedoelde ik het ook niet. Mijn kind doet niet anders dan zichzelf vies maken en over de stenen kruipen of omvallen dus hier is dat dus elke dag het geval, haha. Maar die van mij is ook nog erg klein en ik woon landelijk waarbij onze tuin nog niet gedaan is en je dus vrijwel direct in een grote zandbak terecht komt. Maar het is ook net je financiële plaatje. Ik kan voor mijzelf ook geen kleding van 100euro betalen, dus doe ik het al helemaal niet voor een kleintje die er met 1 seizoen uitgroeit. Of hij het nou vies maakt of niet
     
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.482
    8.331
    113
    Het hoeft ook niet. ;) Ook in goedkopere kleding kan een kind er leuk uitzien. :)

    (Inmiddels koop ik trouwens weinig duurdere kleding meer. Ze willen hier alleen maar jeans aan en voor mij zien de meeste jeans er hetzelfde uit of ze nou 15 of 90 euro kosten...dan kies ik dus wel voor de goedkopere variant (ook omdat ik een goedkopere heb gevonden die goed zit en de meeste duurdere dat niet zitten :D).)
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  10. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Dat is wel grappig (en ook regelmatig lastig) als je kind groot voor de leeftijd is. Mijn jongste is aan de kleine kant van gemiddeld en als ik haar een spijkerrokje aantrek dan ziet ze er gewoon uit als een kleutertje in een spijkerrokje en dat ziet er prima uit. Maar mijn jongens zijn nogal lang, dus daar moest ik nogal eens zoeken naar kleding die passend was bij de leeftijd.
    Ik kan me trouwens voorstellen dat het ook zo werkt als je kind echt kleiner is dan gemiddeld, dat veel kleding dan te kinderachtig is voor ze.
     
  11. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.639
    3.012
    113
    Vrouw
    Haha, en verpakken in bubbeltjes folie? :p
    Ja ach, so be it.
    Ik laat mijn zoon ook niet eten met een slab. Er valt genoeg op zijn kleding, en soms moet ik het weggooien. Of het kan aan naar oma! :roflmao:
    Maar, soms doe ik wel een handdoek voor als hij gaat eten, of trek ik zijn shirt of trui even uit.

    Ik ben daar gewoon een beetje (te) makkelijk in.
     
  12. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.482
    8.331
    113
    Ik heb een klein kind en een groot kind. Ze hebben beiden een overvolle kast. :roflmao: Er is zo enorm veel kleding te koop, dat er altijd wel wat passends te vinden is. Soms kom je uit op wat duurdere merken, maar ook bij bv. de Hema, H&M, Wibra en Zeeman ed hebben ze door de loop van het jaar heen meer dan voldoende. Hun postuur (slank/dun) maakt het wel wat lastiger, maar zelfs dan nog hebben ze dus een kast vol.

    Vriendinnetje van de jongste is net 1.10m en de oudste heeft juist een vriendin van 1.75m, maar ook dan is er echt nog genoeg te koop als ik kijk naar hoe zij gekleed gaan. :)
     
  13. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.275
    2.176
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Beide kinderen hebben super veel kleding en ook veel merk maar we hebben bijna alles gekregen of tweede hands gekocht. Mijn vriendinnen hebben een shop verslaving en ik niet. dus ik neem het van hen over.
     
    femkes en Neuzeke vinden dit leuk.
  14. Sammie85

    Sammie85 Bekend lid

    22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    #74 Sammie85, 16 sep 2020
    Laatst bewerkt: 16 sep 2020
    Ik durf het niet eens op te noemen haha.

    2 dochters van 5 en 7 jaar.
    Jurkjes en truien dragen ze dezelfde maat..
    Alleen broeken verschillen ze een maat.

    Ik denk ongeveer:
    15 jurkjes + leggings
    12 rokjes
    25 longsleeves
    10 truien

    Oudste dochter
    7 broeken (is erg smal dus niet veel keus) draagt voornamelijk name it en raizzed.
    Jongste dochter
    12 broeken

    En ik denk per kind:
    7 paar sneakers
    1 sandalen
    2 slippers
    2 paar laarsjes
    Regenlaarzen
    3 winterjassen

    Ze schelen maar weinig in lengte dus dragen veel dingen van elkaar.

    Gelukkig vorig jaar al veel kleding in de uitverkoop gekocht dus ze hebben dit jaar weinig nieuws nodig.

    Hier een zwak voor het merk Bnosy maar dat koop ik eigenlijk nooit voor de volle prijs. Onze oudste dochter is vrij smal en duurdere merken staan haar gewoon mooier. Anders floddert het zo snel en dat vind ik geen gezicht.
     
  15. Lottie987

    Lottie987 Bekend lid

    17 mei 2019
    537
    347
    63
    Vrouw
    Ik weet het niet precies maar voor zoon heb ik ongeveer het volgende:
    8 jeans
    3 joggingsbroeken
    8 korte broeken
    14 longsleeves
    4 truien
    3 blouses
    15 t shirts
    4 pyjama's
    1 winterjas
    1 zomerjas
    1 dik vest
    1 dun vest
    1 paar sneakers, 1 paar sandalen, 1 paar laarzen

    Dochter gaat nu bijna over naar maat 80 en ben ik langzaam alles voor de herfst aan het kopen....
     
  16. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.541
    3.775
    113
    Overijssel
    Mijn zoontje kwijlde ook veel en ik had via internet stoere spijkerstofachtige kwijlslabbetjes gekocht. In de vorm van zo’n driehoekje. Dat scheelde nog een klein beetje en stond best stoer.
     
  17. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ik heb bij mijn zoontje ook wel eens geprobeerd om een slabje om te houden. Maar hij blijft er maar aan trekken en gaat uiteindelijk gillen van frustratie totdat hij af is. Dus dan maar vaker wassen
     
  18. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.541
    3.775
    113
    Overijssel
    Oeh,lastig op die manier inderdaad. Hopelijk duurt het niet al te lang meer.
     
  19. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ik vind het niet zo erg hoor, ik heb de shirtjes erop gekocht. Het gaat vast wel een keertje voorbij.
     
  20. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Wat ze nu hebben, is ongeveer dit:
    Herfst/winter.

    Oudste:
    5 dikke truien
    10 longsleeves
    6 vesten
    8 Spijkerbroeken
    10 jogging achtige broeken
    2 winterjassen
    1 bodywarmer
    2 borgvesten
    2 paar laarzen
    3 paar schoenen

    Jongste:
    3 dikke truien
    12 longsleeves
    8 vesten
    4 spijkerbroeken
    10 joggingbroeken
    3 complete pakjes
    2 winterjassen
    2 bodywarmers
    1 borgvest
    1 paar laarzen
    1 paar schoenen

    Op zich wel voldoende. Krijg regelmatig de opmerking dat mn jongens zoveel kleren hebben. Ik vind het nog wel meevallen.
    Niet dat ze weinig hebben maar ik hou me nog mega in met shoppen. Zie zooooveel leuke dingen.
     

Deel Deze Pagina