Dit topic is vast al erg vaak voorbij gekomen maar ik lees toch steeds weer verschillende dingen. Hoeveel setjes kleding heb je per maat gekocht/nodig gehad? En hoeveel setjes zouden jullie in maat 50 kopen? Wij weten vanaf morgen of we een jongen of een meisje verwachten en ik wil dan graag even shoppen
Ik heb 4 setjes 50 10 setjes 50/56 en 7 setjes 56 en dan 6 verhuisdozen vol tot een maat 86. Maar goed de derde dus echt extreem veel kleding.
Meestal (als je reglmatig wast.) zijn 5-7 setjes per maat wel voldoende. Maar het ligt er ook helemaal aan hoe je kindje het gaat doen straks. Bij de eerste hadden we echt te kort aan kleding. Ze was te vroeg geboren waardoor haar maagklepje nog niet goed functioneerde. Reflux. Dus, wij hadden heel veel kleding nodig. Nu hebben wij dus heel vel setjes voor ons ventje. En eerlijk gezegd, liever te veel als te weinig! Maar je krijgt vast ook nog wat bij de geboorte. Shop ze!!
Bij mij is een setje: rompertje en pakje of shirtje met broek. Sokken en mutsje hoeft niet elke dag schoon. (Vind ik)
Bedankt voor de reacties! Een setje is voor mij een rompertje, broekje en shirtje. Of voor in het begin een rompertje en boxpakje.
Ik vind het best moeilijk om alles te gaan kopen momenteel, ik kan niet zo veel leuke kleertjes vinden voor ons kindje. Ben al een tijdje aan het zoeken maar het is heel moeilijk omdat we weten echt niet wat we krijgen. Manlief denkt dat we een meisje krijgen en dus heeft hij een mooie jurk uitgezocht en gekocht voor de ziekenhuistas haha maar ja voor de rest van de kleding hebben we gewoon neutral moeten doen want wil natuurlijk niet alleen meisjes kleren zoeken en dan wordt het een jongentje of andersom. Ik twijfel heel erg veel hoeveel pakjes in welke maten moet kopen, hoeveel heb je eigenlijk nodig in maat 50 en 56? ik bedoel je weet nooit of je baby te groot gaat zijn en past niet eens in een maat 50 Beetje stres hier, wil niet te veel geld uitgeven aan dingen die hij/zij niet aan kan. Tips iemand?
ik zou om te beginnen 4 setjes maat 50 doen en 7 tot 10 setjes 56. Het ene kindje zit wel lang in mt 50, het andere niet vandaar. daarom zou ik van maat 50 niet gelijk te veel kopen. aan 4 mutsjes heb je wel genoeg setje bedoel ik van romper tot aan sokken. extra rompers kan nooit geen kwaat Zou beginnen met 7 a 10 rompers mt 50-56. Heb zelf altijd per maat 10 a 15 rompers in huis gehad. Ik zou zoiezo vooraf niet te veel kopen. Je weet nooit hoe snel je kindje over gaat naar een andere maat en dan kom je misschien in de proberen mbt een ander seizoen. Van andere maten zou ik persoonlijk nog niks kopen. Maat 62/68 geven de meeste mensen als ze kleding geven in je kraamtijd, die zou ik zelf daarom nog niet kopen of max 2 setjes ofzo.
Ik moet van het kraamcentrum 6 setjes kleding in huis hebben. Dat heb ik nu. De rest wacht ik af wat ik krijg van de kraamvisite en welke maat ons kindje heeft. Dan koop ik de rest wel na de geboorte. Zo voorkom ik dat ik heel veel van 1 maat heb wat misschien wel niet past. En het is zo bijgekocht/besteld.
ik had zelf 4 setjes 56 gekocht en 1 pakje 50. en een stuk of 6 rompers. omdat ze zo klein was nog 2 pakjes maat 50 bijgekocht. verder heeel veel gekregen vooral in maat 56 en 62. hoe leuk het ook is om veel te kopen/ ik zou dat geld uitsparen want je weet niet wat je krijgt en straks heeft hij/zij lang niet alles aangehad. en a;s je te kort komt kun je altijd nog wat bij (laten) halen ik merkte bij mezelf dat ik toch veel hetzelfde uit de kast trok en dat sommige dingen echt nauwelijks gebruikt zijn..
Ik ben nog niet zwanger maar had op marktplaats bij iemand die alles had bewaard voor haar broer die uiteindelijk geen kies wou voor 25 12 badcapes/omslagdoeken en denk wel 50 setjes maat 50 56 62 68 stokjes jasjes etc etc veel te veel natuurlijk maja dan vraag ik als kraamkadeaus wel grotere maten
Als je er zoveel stress van hebt, is het dan niet handiger om gewoon te vragen naar het geslacht. Ik bedoel, snap dat de verrassing erg leuk is hoor, maar als ik me er zo druk om zou maken, dan zou ik het geslacht wel willen weten.
We hebben het tot nu toe een beetje rond gemaakt, we hebben zowiezo genoeg hoedjes, sokjes en handschoentjes 3 pakjes maat 50 en 3 maat 56. Hoorde van mijn moeder dat die ook wat pakjes heeft gekocht voor haar kleinkindjes komst dus we kunnen rustig aan doen met het kopen. Hoorde gister van de vk dat kindje groeit heeel erg goed en dus kan het een groot kans op hebben dat die niet in maat 50 past haha. WE zullen het zien. Is het al een beetje gelukt met de andere meiden die aan het winkelen waren?
Setjes (broek + trui) maat 50: 5 (vooral voor hospitaal / kraambezoek) maat 56: 5 Boxpakjes: maat 50: 5 (handig om aan te doen thuis als er geen bezoek komt) maat 56: 5 Rompertjes: maat 50: 10 (worden snel vuil, vaak 2 per dag nodig) maat 56: 10 Pijamatjes: maat 50: 3 (ze kunnen ook in boxpakje slapen, dus niet te veel van kopen) maat 56: 3 Mijn baby was groter dan 50 cm maar heeft de eerste 2 weken toch maat 50 gedragen hoor. Meestal vallen die toch iets groter uit en past het wel, al is het maar de eerste dagen. Daarom zou ik wat maat 50 betreft wel kleertjes kopen maar niet te veel en vooral niet te dure kleertjes. Maat 56 gaat iets langer mee. Joan is nu 8 weken en zit al bij sommige merken aan maat "3 maanden" (62-68).
Ik zou ongeveer 6 a 7 setjes aan houden. Mijn zoontje is nu 4 weken en past de meeste maat 50 setjes nog net. Dus ben nu op 56 aan het overstappen. Bij mijn dochter was dat ook zo, die zat 4 weken in 50, daarna 4 a 5 weken in 56. Ik heb alleen 50 en 56 van te voren gekocht. Van je kraamvisite krijg je meestal maat 62 en 68. Dus dat kun je daarna aanvullen als je eenmaal weet wat je gekregen hebt en wat bruikbaar is.
Ik vind dat wel weinig hoor. Ik moet soms 3 keer op een dag wat anders aan doen omdat mijn zoontje veel spuugt. Dan is 3 pakjes toch echt te weinig. En als het om geld gaat; wassen is ook niet gratis.