van welke stof maak ik een babydeken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ydee, 12 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ydee

ydee Actief lid

14 mrt 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een vraagje aan de creatieve dames.. ik wil het grootste gedeelte van de babyuitzet zelf gaan maken, maar nu heb ik geen idee wat voor stof ik moet gebruiken voor de dekentjes.. ik vind overal dat 100% katoen eigenlijk het beste is, maar waar vind ik zulke stof voor dekens.. alle katoen die ik vind is gewoon van die dunne stof..
    heb ook wel wat gehoord over fleece katoen maar geen idee of dat geschikt is voor in het ledikantje of wiegje ofzo.. gewone fleece schijnt niet zo goed te zijn omdat het niet ademt..

2. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik denk ook dat 100% katoen het beste is. Op de markt hebben ze veel soorten stofjes en het viel me op dat de katoenen stoffen van de Ikea doorgaans erg dik zijn :) Mijn schoonmoeder gaat voor mij allemaal dekentjes maken, dus ik heb ook al wat rond zitten neuzen naar stofjes ;)

3. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Mooie stof is wafeldoek, zit reliëf in en is katoen, aan de ene kant dus wafeldoek en aan de binnenkant badstof. Lekker zacht, dikker dan gewone katoen en zit er leuk uit.
    Kan je bestellen bij de stoffenkraam (online), vast ook wel in de stoffenwinkel.

4. Emmanuelle82

Emmanuelle82 Actief lid

9 mrt 2013
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat is echt een lastige.... 100% katoen, dan kom je inderdaad uit bij wafelkatoen (wat erg leuk is overigens) of katoenfleece, maar ik heb nog niet gevonden waar je dat kan kopen. De dekentjes die je bij de hema kan kopen zijn van dat materiaal en dat is echt heeeeeerlijk voor dekentjes, maar ik heb nog niet ontdekt waar je het materiaal per meter kan kopen... Dus als iemand het weet, hou ik me aanbevolen!

5. ydee

ydee Actief lid

14 mrt 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jullie in ieder geval al super bedankt voor de reacties!! ik zal me eens verdiepen in dat wafeldoek.. heb nog wel wat meer dingen nodig qua stof dus dan bestel ik eerst gewoon een metertje bij dan kan ik het even voelen en bekijken.. en welke fiberfill zouden jullie gebruiken voor een boxkleed? dan is 400 grams wel prettig toch? lekker dik..

6. Lisa1

Lisa1 Actief lid

15 aug 2011
    296
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een neutrale (ecru) ledikant-deken bij de baby-dump gehaald en daarover heb ik een Indira-sprei van ikea (katoen). Ik vond die sprei wel leuk vanwege de kleur (heb die kleur in de hele kamer gebruik; zo heb ik deze sprei als stof gebruikt voor oa de aankleedkussen-hoes) en het patroon. Je kan natuurlijk ook andere stof gebruiken en daar zelf een sprei van maken. Misschien is dit een idee voor je?

7. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Mijn moeder heeft voor ons een paar dekentjes gemaakt en die koopt bij de hema een molton en gebrukt deze dan om tussen het katoen te naaien. Voor een dunner dekentje 1 en voor een dikker dekentje 2. Werkt perfect en je hebt ook meteen een goede maat :D

Deel Deze Pagina