welke draagdoek voor de zomer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door surf, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hee meiden,

er zijn er zooooveel! zoveel verschillende draagdoeken dat ik niet meer weet welke ik moet nemen.

ik wil graag een knoopdoek (denk ik) maar wel eentje die niet superwarm is aangezien ik in april ben uitgerekend en dus de zomer tegemoet ga... daarom denk ik dat een geweven doek te warm is (maar ik weet helemaal niet of dat zo is...)

welke draagdoek is het meest geschikt??

ik neig nu naar de tricot slen...

ik heb ook gewoon een draagzak, maar daar kan de kleine man pas later in.... en ik heb een peuter van bijna 2, dus wil de jongste graag meteen in een draagdoek mee kunnen nemen...

graag jullie advies!!!

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Surf,
    tricot is juist erg warm voor in de zomer. Je kunt beter voor een dunne doek gaan.
    Calin Bleu, Hoppediz das Leichte, Ellaroo, en zo zijn er veel meer. Je kunt het beste even op het forum van "dragen en voeden" kijken. daar vind je alle informatie die je nodig hebt. Succes!

3. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    dankjewel, ik ga meteen even kijken!

4. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
  5. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    of toch de bali breeze of bali strectch van gipsymama... moeilijk!!

6. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Fleece is toch erg warm of vergis ik me?

Ik heb zelf pas een Calin Blue overgenomen via iemand op D&V en hij is heerlijk dun :)
    Vatanai doeken schijnen ook lekker dun te zijn.

7. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik zou als je voor calin blue gaat... de gauze doek nemen, dun maar toch draagkrachtig..

8. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    dit zeggen ze over de fleece...
    "Easy to use baby fleece wrap sling, warm in winter, cool in summer"...

maar mssn toch de gauze... ik zag m alleen in het oranje en dat wil ik niet, maar nu heb een andere site waar ie ook in andere kleuren is, dus mssn toch die... is dat een rekbare eigenlijk? ze zeggen overal dat dat gemakkelijker knopen is voor 'beginners' of maakt het naar jullie idee niet zoveel uit?

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Het probleem met een rekbare doek is dat je hem over het algemeen niet zo lang kunt gebruiken. Als je kindje zwaarder word, gaat je doek uitrekken tijdens het dragen en gaat hij hangen. Met een geweven doek heb je dat probleem niet.

Ik heb zelf een hoppediz das leichte en hij bevalt prima! Zelfs Jelle met zijn 13 kilo draag ik er met gemak in. Nou ja, met gemak, ik moet nog even oefenen op het rugdragen, daar ben ik nog niet helemaal handig in... ;)

En zelfs van de winter kon ik Jitte er makkelijk in dragen, ik heb een hele ruime jas die dicht kon over Jitte en de doek en dan zat ze heerlijk warm...

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik heb een wrap 'n wear voor de zomer en een Hoppediz voor de rest van het jaar.

11. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hoppediz das leichte is ook een mooie...

inmiddels twijfel ik tussen een hoppediz das leichte of een calin bleu gauze wrap... volgens mij allebei geweven... pff moeilijk moeilijk!

12. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
  13. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Goeie keuze Surf!

14. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    dankje haha, ben nu op zoek naar de verschillende knoopmethodes... heb al wat filmpjes bekeken op youtube, maar bestaat er ook iets van een boekje ofzo dat ik kan kopen?

15. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Als ik je mag adviseren ;), google eens op Front Wrap Cross Carry, of FWCC. Dat is de beste en meest gebruikte knoop bij pasgeborenen. (kommahouding wordt sterk afgeraden i.v.m. kinnetje op de borst en onnatuurlijke houding van de heupjes.)

16. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ok dankje! ik heb inderdaad een filmpje daarvan gezien en zag er heel fijn uit! denk ook dat ik die als eerste maar eens ga oefenen...

17. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Ik ben ook aan het kijken voor een draagdoek. De calin bleu lijkt mij ook wel wat. Waar ga jij hem bestellen surf?

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Surf, kijk hier eens.. :: Dragen en Voeden - Forum voor natuurlijk ouderschap

Er zitten veel voordelen aan doeken kopen via de doekenmarkt van dragen en voeden. Ze zijn goedkoper en vaak al lekker zacht doordat ze al zijn ingedragen..

Zo, en nu heb ik me genoeg bemoeid met jouw zaken. :)

19. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    haha vlinderbloem dankjewel hoor voor je tips! heb er zeker wat aan gehad! ik heb alleen net de bestelling gedaan op lilababy.nl... (las je berichtje net te laat...)

@koetje: ik heb m bij lilababy.nl besteld, daar is tie 49,95 +6,50 verzendkosten geloof ik...

zo weer iets afgehandeld haha, kan weer van mn lijstje af...

20. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nouja, er zijn natuurlijk meer wegen die naar rome leiden!

(Rome = in dit geval het kweken van weer een draagdoekverslaafde! :D:D8)8))

Deel Deze Pagina