Hey wat leuk! Ja vind het maar moeilijk hoor..hihi Maar goed,het is ook zo bij gehaald natuurlijk En ik werk maar een beetje vanuit me gevoel Weet in ieder geval dat ik genoeg rompertjes heb in 50/56 Nu nog maar ff 3 halen ofzo in 50 mischien..en al wat in huis halen in 62/68 ofzo.. dan moet het wel goed zijn En natuurlijk ook afwachten wat je allemaal krijgt.. Maar ik wil graag op het geboorte kaartje zetten.. Tip: Kadobon of geld tjsa dan kun je het zelf gewoon goed besteden. Zie heel veel om me heen bij vrienden, die krijgen dan spul waar ze nie ech wat mee kunnen.. lullig,maarja.. En denk dat je t gewoon ook een beetje op je af moet laten komen.. Zal snel genoeg wennen zo een 1ste! Kan nu al bijna niet meer wachten! Liefs,Diamaria xxx
Hangt er ook heel erg vanaf of je kind een spugerd/poeperd is. Onze eerste niet, we hadden niet zo heel veel nodig. Bij onze tweede bléven we maar wassen. Maar drie sets is wel het absolute minimum in mijn ogen. Ik gebruik zelf trouwens alleen maar rompers met korte mouwen en doe daar dan wat met lange mouwen overheen. Dan hoef je minder te letten of je romper bij je bovenkleding past, dan andersom. Pyama zou ik niet kopen als ze zo klein zijn, maar gewoon met kleertjes aan in bed leggen (gemakkelijke kleertjes dus). Geen spijkergoed oid. Ziet er leuk uit, is voor die kleintjes helemaal niet fijn.
Voor de eerste paar dagen had ik van alles 2 setjes gekocht. Dit omdat we voor de bevalling niet wisten wat het geslacht zou zijn. Dus zodra Thessa geboren was heb ik mijn moeder en manlief erop uit gestuurd om van alles nog 5 te halen. Op die manier had ik voor iedere dag iets.... (dacht ik..) Uiteindelijk bleek dat Thessa nog te klein was voor een maatje 50/56 dus heeft ze de eerste 3 weken in prematuur-kleertjes gepast. In de eerste tijd heb ik ook meer dan genoeg kleertjes gekregen hoor.... Bij Joshua was het iets anders... daar heb ik ontzettend veel kleertjes in maatje 50/56 moeten kopen want hij was pas na 4 maanden uit die maat gegroeid..... De eerste 7 weken had hij prematuur-kleertjes en daarna tot 4 maanden maatje 50/56 gehad.... Maar je hebt ook kindjes (zoals mijn nichtje) die bij de geboorte al maatje 62 hebben... dus zorg dat je ook al wat grotere kleertjes hebt....
Haha ik ben ook 21 mei uitgerekend! Alleen als ik dit zo lees heb ik echt veels te veel in huis:S. Dit vermoeden begon van de week al toen ik alles ging wassen. Ik had in het begin van alles 6 setjes gehaald. Toen een heleboel gekregen en tussendoor koop je ook echt nog een hoop want alles is zooo schattig. De eindstand is rampzalig: Maat 50 8 rompertjes 3 pakjes 3 broekjes 4 shirtjes 1 vestje 1 jasje Maat 56 22 rompers(geen commentaar graag) 12 setjes 7 boxpakjes 6 broekjes 7 shirtjes 2 vestjes 2 jasjes Maat 62 15 rompers 6 boxpakjes 5 broekjes 5 shirtjes 2 jasjes 3 vestjes Inmiddels zoveel cadeau gehad dat ook maat 68 en 74 al in de kast ligt haha. agh we zullen zien, wat zijn maat ook is hij heeft genoeg tenzij hij natuurlijk heel klein is:S maarja we zullen zien liefs
Ik had het als volgt: maat 50: 3 setjes (mijn zoontje was bij de geboorte al 54 cm. maar hij past nog steeds - bijna 4 weken oud- in maat 50) maat 56: 5 setjes rompertjes: 6 in maat 50/56 met korte mouwen van de Hema Verder zou ik nog niks in grotere maten kopen. Je weet immers niet hoe snel je kindje groeit en met welk weer hij welke maat zal hebben. Daarnaast is mijn ervaring dat je ook heel veel kleertjes krijgt van de kraamvisite (alhoewel het bij tot nu toe vrijwel nooit mijn smaak is en het toch in de kast blijft hangen ) En pyama's zou ik ook niet kopen. Die eerste kleertjes zijn van zulke zachte stof dat daar geen pyama tegenop kan. Daarnaast zou je bezig blijven met omkleden, want je kindje slaapt de hele dag door.