Hallo Dames, Ik heb gezocht maar nog geen antwoord gevonden op mijn vraag over de Aerosleep. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Je hebt twee soorten Aerosleep: de Baby Protect en de Baby Original. De Baby Protect is met een beschermlaag die je over elk (ook niet waterdicht-) matras kunt gebruiken en de Baby-Original kun je op elk waterdicht matras gebruiken. Baby - Onze producten - AeroSleep Welke zouden jullie gebruiken? Mijns inziens maakt het niet veel verschil omdat het allebei een beschermlaag tegen vocht, urine, spuug enz. creeert. Wat vinden jullie? (Overigens zijn wij er wel helemaal uit dat er sowieso een Aerosleep komt, omdat wij het gewoon een veiliger en ook schoon idee vinden) Kraamhulp raadt het vaak af of doet er moeilijk over, omdat je het niet met waterkruiken zou mogen gebruiken, wat absoluut onterecht is. Kraamzorg is vaak helemaal niet op de hoogte van de werking van de Aerosleep. Een vriendin van mij had een kraamhulp die niet eens van het bestaan af wist! Ze zijn er wat huiverig voor omdat het vrij nieuw is en pakken daarom liever terug op het oude. I.c.m. waterkruiken is een Aerosleep echt veel veiliger dan een gewoon matras, omdat het water meteen afkoelt. (Je kunt er echt kokend water overheen gieten, en je zult voelen dat het meteen afkoelt) Je kunt het heel makkelijk zelf uitproberen, de Aerosleep kan ook in de was dus het kan geen kwaad. Dus mijn vraag is eigenlijk niet óf je het zou gebruiken, maar wélke je zou gebruiken (protect of original). Alvast bedankt voor jullie reacties!
In het wiegje had ik tot voor kort de aerosleep protect, maar goed, hij is zijn wieg ontgroeit. In het ledikantje heb ik iets wat op de aerosleep original lijkt (even gegoogled, want ik kende die niet), maar die heb ik in Duitsland gekocht in de aanbieding bij een babyzaak voor 13 Euro ofzo. Die is van Träumeland, kun je ook bij Babywalz kopen, ik ben er wel tevreden over, al ziet de baby-protect er beter afgewerkt uit.
Thnx voor je reactie! Maar je had dus geen problemen met het zeil-achtig laagje wat op de protect zat? Mij lijkt het wel handig omdat het dan nooit door kan trekken naar het matrasje. (ik heb in het 1e bericht even een link gezet waar je kunt zien wat het verschil is)
De Aerosleep Baby Protect heeft de absorbtielaag en de beschermlaag eronder zitten. Deze is de standaard aerosleep voor op een normaal matras. Bij spugen of een doorlekkende luier trekt het in de absorbtielaag waardoor het kindje droog blijft liggen. Bij de Aerosleep Baby original zit niet die aborbtielaag en beschermlaag op de onderkant. Is alleen maar de honingraat structuur. Dus als je geen waterdicht matrasje hebt (wat denk ik het geval is) dan zal vocht direct in het matras dringen. Dus in jou geval zou je de baby Protect moeten hebben.
Het hangt inderdaad van je matras af, zoals je zelf ook al in je openingspost hebt staan. Dus wat voor matrasje heb je? Wij hebben de protect in beide ledikanten. We hebben een complete set gekocht. Dus een matras van aerosleep en dan de protect erop. Was een aanbieding.
Ik heb idd een niet-waterdicht matrasje voor in het wiegje dus daar pas de protect perfect bij. Ik vroeg me alleen af of het beschermingslaagje geen onveiligheden met zich meebrengt omdat het water er dan misschien op blijft staan. Maar ik heb het gisteren uitgeprobeerd en het absorbeert idd. Bedankt voor jullie reacties!
Nee als je aerosleep gebruikt dan heb je geen molton en zeiltje meer nodig. De aerosleep beschermt je matras. Anders is het dubbelop.
Kan iemand mij vertellen wat een Aerosleep ongeveer kost voor ledikant en wieg? ik kan het nergens vinden bij de babyzaken online. Daarnaast vroeg ik me af hoeveel ik er aan moet schaffen...? Bedankt alvast voor het antwoord.
Wij hebben er maar 1 per bedje. Bij Prenatal staan ze gewoon op de site hoor en bij babypark, babydump... Volgens mij bij alle grote websites wel... Van de prenatalsite: ledikant 69,95. Wieg 34,95
ik heb de protect en ben er erg tevreden over, morgen gaan we logeren bij opa en oma en dan neem ik de aerosleep mee, zij hebben een gwone matras en zo is die ook beschermt. Ik heb er 1, hij is erg snel droog dus smiddags wassen en savonds weer het bedje op succes met kiezen Miek