hoeveel setjes kleding?

Discussion in 'De lounge' started by anniek, Mar 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    Misschien een gekke vraag maar ik vraag me af hoeveel setjes kleding jullie aanschaffen, mn voor jullie kids?

Kyana is 3 en zij heeft haar kast altijd bomvol hangen, gewoon belachelijk want er zijn vaak zat dingen die ze helemaal niet aan heeft.
    Devin heeft ook een volle kleding kast maar dit komt ook door de gekregen kraamcadeau's...

Nu met de zomer in het vooruitzicht wilde ik het toch eens iets subtieler aanpakken en gewoon een aantal sets aanschaffen... maar heb geen idee aan hoeveel ik moet denken?
    Ik kan altijd nog bijkopen natuurlijk en moet ook nog iets af te wisselen hebben vooral bij Kyana. Devin wisselt nu nog snel in kledingmaat.

Hoeveel schaffen jullie aan voor jullie kids?

2. lentebloempje

lentebloempje Fanatiek lid

Nov 23, 2009
    1,411
    0
    0
    bejaardenverzorgende
    zuid holland
    hoi

Ik krijg best veel kleding voor de kinderen van zussen en schoonzus.
    Erg handig. Verder koop ik voor een seizoen 5of 6 setjes erbij.
    Iedere dag was ik dus dat is wel genoeg.

3. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Bommetje vol die kasten!!!!!!!!!
    Is gewoon een hobby en vooral op de meiden loop je leeg...
    Maar de kast van zoonlief ziet er ook niet leeg uit.
    Geen idee hoeveel sets het zijn, ik schat zo 25 setjes per kind wat onderling ook nog te combineren is.

4. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    mijn zoontje heeft ongeveer 5 setjes maar ik zorg er gewoon voor dat dingen met elkaar gecomineerd kunnen worden dat scheelt al een hele boel ;)

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Iris heeft iets van 5 a 6 broeken en heel wat shirts en dan 3 vestjes voor als t echt koud is....
    Weinig blijkbaar als ik t zo vergelijk..

6. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin heeft op het moment best veel (vind ik) dat zijn 6 broeken (en dan nog 2 er bij voor bij het kdv en opa en oma). Hij heeft nu 3 paar mooie schoenen en 1 paar sportschoenen en 1 paar snowboots en 1 paar laarzen en 1 paar crocs en 1 paar afgesleten schoenen. En 3 blousjes en zo'n 8 shirts. Zomerkleding heb ik ook al ;) toevallig vorige week allemaal uitgezocht. Hier heeft hij 7 setjes van (t shirt of hemdje en korte broeken) en 2 paar schoenen voor de zomer en 3 paar sandalen en crocs maatje groter als hiervoor beschreven.

7. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Esmee heeft niet echt vaste setjes..

Zo'n 12 broeken en 15 rokjes, 10 jurkjes en bijpassende leggings.

Longsleeves stuk of 30, vestjes/truien een stuk op 10 en en aantal blouses..

Moet er wel bij zetten de helft heeft ze niet aan..:)

Voor het voorjaar/ zomer wil ik het ook anders aanpakken.

Heel veel rokjes en broekjes ( 3/4) kan ze in de zomer ook aan.. Dus alleen een paar nieuwe shirtjes halen..

( zeg ik nu..:))

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik vind het onzin om bergen kleding te hebben. ze groeien zo vreselijk hard. hier ongeveer....
    4 broeken ( die moet ze er echt wel een paar bij nu)
    stuk of 4 leggings
    3 jurkjes
    spijkerrokje
    3 maillots
    stuk of 8 shirts
    4 a 5 truien

9. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    De eerste maanden had ik echt veel kleding tot maatje 68.. de meeste dingen droeg ze NOOIT.
    Je raakt ook snel op dingen uitgekeken.

Nu ze die niet meer past heb ik mijn lesje wel geleerd.
    Op dit moment heeft ze echt 2 broeken, 4 leggings, 4 vestjes, 4 malloits, 6 truitjes, 8 rompertjes.
    Echt bescheiden!!!

Maar vind het prima zo! Nu draagt ze echt alles en ik vind het het ook echt leuk! Voorheen kocht ik maar alles wat ik ook maar een beetje leuk vond. Nu koop ik alleen datgene wat ik ECHTTT mooi vind.
    En ja, ze groeien er zo uit en je wast het zoooo vaak dat het al snel niet meer mooi is. Dus ik wacht tot ik van deze setjes genoeg heb en haal dan gewoon nieuwe. De oude doe ik dan weg.

10. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    wat heeft het voor zin om 30 shirtjes te hebben die over 2 maanden niet meer passen. ik heb 2 stapeltjes kleding in mijn kast liggen van de jongste. een stuk of 5 broekjes 3 joggingbroeken 8 truitjes en een stuk of 10 hempjes een 2vesten een winterjas met handschoenen en sjaal en muts en 5 pyama's.waarvan er 2 aan de kleine kant worden. ik koop altijd gaandeweg dingetjes die groter zijn dus er liggen ook een aantal kleertjes die te groot zijn klaar.

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik moet er wel bij zeggen dat Esmee nu bijna een jaar met haar kleding doet.. Dus dan koop je ook af en toe wat bij.Vandaar de hoeveelheid truitjes etc.

12. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    pff hier hangen ook beide kasten bomvol... als ik ga shoppen dan koop ik zeker wel 10 sets per persoon... haha
    ik heb voor deze zomer ookal vanalles gekocht... van die leuke fleurige zomerjurkjes van olilly!! vindt ze prachtig... daar hebben ze er allebei een stuk of 15 van nu...

13. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    mijn dochter heeft iets van 5 broeken, 4 leggings en 4 rokjes en een flinke stapel shirten.
    Maar het wil allemaal maar net hoor.
    Ik ga van het zomer juist iets meer kopen, vind het wel fijn als je je dan wat vaker om kan kleden.

Mijn dochter is overigens net uit 92 aan het groeien, dus een aantal dingen (shirts en jurken) kan ze al niet meer aan.

14. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ok dus een setje of 10 is wel een redelijk iets?
    Tuurlijk heeft ze hier ook spul wat nog doorgedragen kan worden hoor...
    maar nu is het echt aso wat er in die kast hangt!
    Als ik moet schatten;
    jurkje of 6
    lange broeken 5
    3kwart stuk of 6
    rokjes stuk of 6
    en dan nog alle shirts, vestjes bolero's en noem maar op.
    maw een "set" of 25 zullen er makkelijk in hangen

devin daarintegen heeft een stuk of 7 broeken en dan wel de nodige shirts {lees; teveel shirts}

15. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Mijn oudste zoon (ruim 2,5 jaar) heeft 6 broeken, 8 truien/sweaters, 2 overhemden.
    Verder nog wat basics zoals witte t-shirts met korte en lange mouwen en natuurlijk sokken.
    Dit is hier voldoende.
    Ik koop liever iets minder duurdere, kwalitatief betere kleding dan een heleboel van zeeman of hans textiel, die kleren vind ik zo slecht van kwaliteit, dat vind ik helemaal niks.

16. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

Sep 13, 2006
    1,168
    0
    0
    zeeland
    hier ook veels te veel kleren.
    heb net de kasten uitgeruimd,en nu hebben ze alleen kleren die ze nu passen,of nog wat te groot zijn.

vooral dévana,en bastiaan hebben heel veel.

devana heeft 4 planken in haar kast,en daar kunnen 2 grote stapels met kleren liggen,per plank.
    ze heeft dus 3 planken helemaal bezet.

en bastiaan heeft wel 30 shirtjes maatje 80,dit is de eerst volgende maat die hij gaat dragen.

verder heeft hij in maatje 74,wel 10 broeken,en 20 shirtjes,en dan de nodig joggingpakjes en setjes.

nu krijg ik ook heel veel,van mijn (schoon)moeder.
    voor de 2 jongste.

voor de 2 oudste krijgen we meestal geld,om het zelf te kopen.
    omdat ze beiden een eigen smaak hebben.

hoef dus niet veel te kopen,er komen altijd stapels kleding mee,als ik dévana bij mijn schoonmoeder op ga halen.

soms wel een beetje te.

17. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,025
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Mijn dochters kledingkast is echt bomvol!
    Zou niet eens weten hoeveel setjes ze heeft....dus gewoon teveel.
    Maar voor een meisje is ook alles zo leuk!
    Heb onlangs voor haar een hele voorjaars/zomer garderobe gekocht, en het is nu al veelste veel.
    Maar goed, ik vind het altijd erg leuk als ze er leuk uitziet, en alles staat haar ook!

18. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Hier nauwelijks 'setjes', maar gewoon los spul; broeken, shirts, rokjes, vesten, truien etc...

Maar nou is dat zesjarige monster van mij er ook één die erg snel vies wordt, onbedoeld, maar toch...

Hanne heeft ook aardig wat en 't merendeel draagt ze ook, maar ook zij heeft niet echt 'setjes'..

Ik koop altijd druppelsgewijs kleding, alhoewel ik voor Hanne wel weer op zoek ga naar 'n kledingpakket. Ideaal!

19. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hier eigenlijk ook veelste veel!
    ik denk dat ze zo'n 10 broeken heeft.
    5 jurken
    4 rokjes
    4 majo(wie allemaal niet passen)
    denk 20 t'-hirt truien)

en dan nog kleding wie ik heb gekregen of zelf heb gekocht wie nog te groot zijn

mijn zoontje heeft vooral veel broeken(kraamkado's)

ik wil het voor de zomer ook wat slimmer aanpakken.

weten jullie misschien fijne leggings of mayo's
    ik kom daar echt niet uit met me dochter,ze heeft best korte beentjes.en dan de mayo's van de zeeman of hanstexiel enz. daarkomen de bovenstukken meestal tot onder de oksel!! niet echt fijn dus. en die maten klopt ook nooit wat van.

bij de hema hadden ze altijd hele fijne,alleen hebben ze daar geen gewoon wit meer..
    iemand tips??

20. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Voor onze dochter heb ik ook best veel moet ik eerlijk toegeven. Ik koop voor haar op dezelfde manier zoals ik voor mezelf doe. Ik koop sowieso altijd een complete set en dit combineer ik dan met een extra shirtje (bijv; een broek met twee bijpassende shirtjes, zo heb ik al 2 setjes), in totaal koop ik 7 setjes (1 per dag) en dit combineer ik met iets extra's (zoals ik net omschrijf) zodat ik op die manier eigenlijk 14 sets heb.

Voor elk seizoen koop ik een nieuwe jas (alhoewel ze nu al heel lang met haar huidige jas doet), ik heb ongeveer 3 paar schoenen voor haar. Verder koop ik ook veel basics die overal wel bijpassen, ik koop dan dezelfde kleuren als de setjes; wit, aquablauw en donkerblauw heb ik nu heel veel. Ik koop altijd 1 vest die ze overal bij kan dragen (dus een neutrale kleur) en ik heb altijd minimaal 1 spijkerbroek voor haar.

Dus al met al valt het wel mee;

* 7 complete sets aangevuld met een extra shirt / broek / rok / legging
    * 1 passend vest dat overal bij past
    * 2 of 3 paar schoenen
    * Jas
    * En natuurlijk ondergoed / rompers / sokken

Share This Page