Hi dames, Inmiddels 24 weken zwanger en ik begin langzaam wat spulletjes te verzamelen. Er zijn ontzettend veel lijstjes op internet te vinden maar ik vraag me gewoon af, hoeveel hadden jullie bij de geboorte sowieso in huis? Dus hoeveel setjes/boxpakjes mt 50? En mt 56 en mt 62? Ik vind het zo lastig. Want ja, hoe groot wordt je kindje nu uiteindelijk he. En mt 50 van het ene merk is niet de mt 50 van het andere merk. Natuurlijk is alles snel bijgekocht als je kindje er is. Dat snap ik ook wel, maar ik heb het toch liever op "voorraad". Al is het natuurlijk zonde als heel veel kleertjes niet gebruikt gaan worden.
Maat 50 niet veel 1 boxpakje en 1 setje Verder 50/56 en 56. Mijn zoontje zat z'n 2 weken echt in 50 en daarna begon 50/56 ook goed te zitten soms wel een mouwtje iets omslaan. 62 een paar shirtjes en broekjes merendeels na geboorte gekocht. Het is vaak wel een verschil wat de merken betreft.....heel irritant. Mijn zoontje is nu 11 weken en 61 cm.....maat 62 gaat nu goed zitten.
Ik had voor mn zoontje in maat 50 maar 1 of 2 setjes en heb er nog een paar bij, totaal 5 setjes denk ik wat hij een maand gedragen heeft. Uiteindelijk afgewisseld met 50/56 en toen over naar 56. Dat heeft hij k denk 2 maanden gedragen en toen ging hij over naar 62. Voor maat 62 zou ik nog niet van alles in huis halen, je weet nooit hoe oud je kindje is met die maat ( Mn oppas kindje is 4 maanden met maat 62, mn neefje en nichtje zijn 11 maanden met maat 62/68 en mn dochter ging met 6 weken over naar maat 62/68 )
Had ongeveer 10 rompers en 10 setjes in maat 50&56. Soms gingen er 3 rompers per dag doorheen, dus dan is het wel fijn als je er wat hebt. Maar mijn kinderen zitten ook wel lang in een maat. Mijn ervaring is dat je in maat 62 veel cadeau krijgt. Ik zou daar niet teveel van kopen. Ook omdat het leuk is om ook wat te kopen als de baby er is.
Ik heb nu in elke maat (50 - 56- 62 - 68) ongeveer 5 setjes. 50& 56 ga ik nog bij kopen. Ik hou niet van omgeslagen mouwtjes en te grote kleding. Doe ik bij mezelf ook niet.
Maat 50 : 5 setjes, Maat 56: 10 setjes, Maat 62/68: 15 setjes, Rompertjes per maat 15 rompertjes. Het is wel al ons derde kindje. Ik kreeg veel cadeau en ik koop zelf per kindje ook wat nieuwe setjes.
Wij hebben helemaal niks gekocht in maat 50. Ons zoontje spuugde ook bijna niet dus heel veel hadden we niet nodig. Gewoon lekker een pakketje kleding kopen via Marktplaats, vooral de eerste paar maanden. 50 tm maat 68 was ons zoontje zo doorheen. Nu durf ik pas iets duurdere kleertjes te kopen want nu doet hij er iets langer mee.
Wij wisten het geslacht niet, dus alleen maat 50 en 56 gekocht en de rest pas bijgekocht toen ons zoontje was geboren. Wij hadden 4 a 5 setjes in maat 50 en 3 setjes in maat 56, de rest heb ik besteld/ gekocht en gekregen toen hij geboren was. Zoontje heeft 2 weken maat 50 gedragen, ging hierna langzaam over op 56, met 4 weken droeg hij alles maat 56, hij was toen 56cm en 4,5kg. Rompertjes had ik er een stuk of 10 van en dat was maar goed ook, qua pakjes (5 stuks) had ik trouwens ook niets teveel, soms moest ik hem wel 3x per dag omkleden i.v.m. spugen of plassen als net de luier af was...
Ik heb kleine kindjes gekregen en had in maat 50 en 56 wel 20 setjes geloof ik. En een stuk of 10-15 rompers in elke maat. Soms kon ik ze wel 3x per dag verschonen in het begin.
Ben nu ook 24 weken zwanger en ben al lekker aan het kopen geslagen maar echt nog niet klaar 😁 zit nu op 5 setjes in maat 50 en stuk of 8 in maat 56. Rompers zit ik al op 15 in maat 50/56 Maar wil denk ik wel aan 20 setjes komen dus zeker 10 in 50 en 10 of meer in 56. Maat 62 koop ik nog niet echt, ja toevallig 1 pakje gekocht maar verder wacht ik daarmee.
Maat 50; 2 setjes en 4 rompers Maat 56; ehh iets van 15 setjes, 2 boxpakjes en 20 rompers. De helft lange mouw en de andere helft korte mouw. Maat 62; 10 setjes ongeveer, ben er nog mee bezig. Stuk of 4 rompers. Ik wil niet te veel kopen dus ik heb mezelf een koopverbod opgelegd.
maatje 50 4 setjes van gekocht, bij haar geboorte is mijn moeder gaan bij kopen voor me omdat ze erg klein was en voorlopig wel 50 zou hebben. Uiteindelijk wel 8 weken gedragen. Rompers 50/56 had ik er stuk of 8 van ook met gekregen erbij. Maatje 56 had ik stuk of 8-10 setjes met wat ik ook erbij gehad heb. Zelf heb ik niet eens heel veel gekocht je krijgt super veel van mensen. En ondanks dat ik niet zo heel veel setjes had heeft ze sommige dingen maar heel weinig aan gehad ook omdat het niet praktisch was ofzo. Als ik lees over 20 setjes denk ik echt ooh zonde dan zou ik de helft haast niet gebruiken.
Ik had iets van 10 setjes maat 56. Neer dan genoeg en uiteindelijk krijg je voorkeur kleding waardoor de helft niet aan gaat. Achteraf had ik met minder ook kunnen doen, het is toch een berg geld voor even. Maat 50 had ik niet want ze werd groot ingeschat, ook niet gemist eingenlijk.
Wij hebben nu het volgende: -Maat 50: 2 kleding setjes (uniseks), 3 boxpakjes(1 jongens, 1 meisjes en 1uniseks boxpakje) 5 paar sokjes, 8 overslagrompertjes met lange mouwen. -Maat 56: 8 overslagrompertjes lange mouwen, warme onesi voor naar buiten. Verder nog niets. We weten het geslacht nog niet, dus zodra de baby er is....ga ik los. Dochter heeft vrij lang maat 50/56 gedragen. Deze baby volgt nu ongeveer de zelfde lijn qua groei.
Maat 50 - 3 setjes Maat 50/56 - 4 setjes en een stuk of 10 rompers Maat 62 - 15 shirts, 10 broeken allemaal gekocht na de geboorte en gekregen. Maat 62 was ze binnen 3 weken uitgegroeid Wij wisten het geslacht niet van te voren
Ik ben gek op shoppen en ben helemaal los gegaan! Heerlijk al die mooie kleertjes vind het niet zonde geniet van de mooie setjes zon 40 setjes in 50-56
Het is ook heel leuk om te gaan winkelen als de baby eenmaal geboren is. Dus ik zou 3 setjes in maat 50 halen en 6 in maat 50/56 plus wat extra rompertjes. Je weet nooit hoe lang je kind in maat 50 zal zitten, mijn zoons zaten er ruim een maand in, mijn jongste was er met een paar weken al uit gegroeid. Daarom, als je hoopt nog meer kinderen te krijgen, zou ik voornamelijk neutrale kleertjes kopen in maat 50. De kleertjes die ik voor mijn oudste zoon gekocht had in maat 50, heb ik ook voor mijn jongste gebruikt, was het een stuk minder zonde van de kleding dat ze er zo snel uitgegroeid waren.
Hier een tweeling, maar ik zal alles even delen naar een eenling. Rompers maat 50/56 ongeveer 15 stuks. Setjes maat 50 ongeveer 8 stuks. Momenteel ga ik kleertjes maat 56 wassen en uitzoeken en wat bijkopen denk ik, zodat ze dat aan kunnen als 50 te krap wordt. Daar kan ik nu per kind denk ik 10 setjes mee maken. Alle onze kindjes dragen maat 50 wel langer dan de 2 weken die je vaak hoort, maar het zijn dan ook alle 3 mini's.
Het blijft toch een gok. Mijn zoontje is nu 4 weken, en paste tot nu toe alleen de kleertjes die ik bijna had teruggestuurd omdat ik ze zo klein vond (zoals de maat 50 van Petit Bateau). Hij begint nu in de maat 50 van bijv Noppies te groeien. En inderdaad, alle merken vallen verschillend!