hoeveel setjes kleren nodig bij geboorte

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door -, 19 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

ik zie overal lijstjes met wat er nodig is maar dat verschilt erg. Kunnen de ervaren moeders mij eens vertellen wat er nou echt nodig is aan setjes ik heb het dan over romper truitje en broekje. iemand tips :)

alvast bedankt :)

2. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik had van maat 50 maar 2 pakjes en gelukkig want die heeft ze maar 1 keer aangehad.
    Van maat 56 heb ik een stuk of 6 en sommige past ze nog maar de meeste niet meer...ze zit nu ook al op 62/68

3. Niet meer actief

Mijn werd door mijn ma verteld dat het wijs is om zoiezo altijd een maat te groot te nemen omdat je daar langer mee doet dus gewoon maar 62/68 voor een "normale" pasgeborene" en omslaan want binnen de kortste keren zijn ze eruit en dan kan je wat langer ermee doen, dat is de enige tip die ik kan doorgeven want ben nog geen mama :)

4. Niet meer actief

Iig alvast bedankt ik ga eens neuzen in de winkels :D

5. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ligt eraan hoor groot je kindje is, die van mij zwommen in het begin in maat 50 en hebben daar wel 2 maand in gezeten in maat 50/56.

6. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Maat 62/68 is wel erg groot voor een pasgeborene hoor!

Maat 50/56 is goed. Als je kindje erg klein is kun je altijd nog bij laten halen ;)

Ik heb 2 pakjes 50 en de rest 50/56 of 56. Gekregen heb ik wel iets in 2/68 ;)

7. fee

fee Lid

12 aug 2006
    63
    0
    0
    hoi
    62/68 is inderdaad wel erg groot.
    Mijn zoon heeft vanaf de geboorte maat 50/56 aan
    Dat is nu echt maat 56 geworden.
    Hij is nu 2 maanden.
    En woog ruim 8 pond bij de geboorte.
    Dus als je kleertjes gaat kopen zou ik zeker voor maatje 56 gaan en niet groter.
    Ik had voor de geboorte zelf aangeschaft :
    3 boxpakjes ( die pakjes uit een deel met voetjes.)
    7 rompertjes
    2 mutsjes
    2 paar sokjes ( die deed ik over het pakje heen)
    Voor de rest krijg je veel.
    En mijn ervaring was bij de eerste dat er zo is bijgehaald.
    Dus bij de 2e heb ik niet zo veel gekocht.
    En het is ook zooooo leuk om te gaan shoppen als het geboren is.
    Dan kun je gericther shoppen om dat je dan weet wat het is.
    veel succes groetjes
    Fee

8. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik vind 62/68 ook wel erg groot hoor.
    Ilias heeft maat 50. 56 is te groot. De mouwtjes en pijpjes kun je inderdaad wel omslaan maar de halsjes zijn veel te wijd, dat is het vervelende dus daarom kan hij ze nog niet aan, met zo'n bloot nekje is ook niet fijn namelijk.
    Maar de meeste pasgeboren baby's passen wel maat 56 denk ik. Ik zou zo veel mogelijk in 56 kopen en tegen het eind kan de verloskundige misschien schatten of je een groot of klein kind krijgt. Dan kun je atlijd nog wat extra kleine kleertjes kopen als dat nodig is.
    Over cadeau krijgen.... ik heb bijna alles in grote maten cadeau gekregen, mensen denken dat je dat leuk vindt omdat je er dan langer mee doet. Ik vind het persoonlijk veel leuker om kleertjes cadeau te krijgen die hij meteen aan kan. Ik heb zelfs setjes in maat 74 gekregen :confused:

Deel Deze Pagina