Hoeveel setjes maat 50 nodig voor de beeb??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Soekebullie, 5 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juleah

Juleah Actief lid

17 nov 2011
    471
    0
    0
    NULL
    Twente
    Er wordt in dit topic een aantal keren gezegd dat het vervelend (verkeerde smaak) is om anderen naar de winkel te sturen. Dat vind ik zo vreemd! Op internet zijn zoveel online-winkels (wehkamp,prénatal, kixxonline, zyzou etc) waar je heerlijk kunt shoppen vanuit je kraambed en binnen een of twee dagen valt het op je deurmat!
    Ik snap dat niet zo..
    Ik zou zeker 3 setjes maat 50 in huis halen en als dat te weinig blijkt, lekker shoppen vanuit je kraambed! Succes verzekerd!

2. Luja

Luja Niet meer actief

Ik haal 3 setjes in my 50, verder gewoon 56 en 62.
    Die eerste maatjes daar zijn ze zo uit, zonde om daar veel aan uit te geven...

3. happy3

happy3 Niet meer actief

Op het einde van de zwangerschap zei gyn me dat ons meisje rond de 3 kg zat, toen ben ik nog snel 2 pakjes maat 50 gaan bijkopen. Ik had er in totaal 5, jammer genoeg heeft ze ze niet gedragen, ze waren al te klein bij de geboorte. Ik heb wel graag dat het ruim zit, lijkt me fijner voor de beebjes :)

4. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

had je toevallig het merk noppies? dat het klein viel?of was de kleine iets groter als verwacht?

hier ook nog in dilemma hoeveel kleertje ik moet hebben.
    ik heb stuk of 5 setjes van noppies. maar mt 50 en 56 lijkt even groot.
    dus beschouw het maar als 5x mt 50. nu maar hopen dat de kleine niet al te groot word want dan heb ik niks;) owja 1 setje mt 56 van babydump. en mocht het niet passen dan stuur ik mijn mams snel langs de babywinkel voor nog een paar basic setjes. zo gekocht;)

5. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Ik koop geen babykleren online, alle maatjes vallen anders ;) heb 3 verschillende maten rompers gekocht en ze vallen bijna allemaal t zelfde.
    Overigens heb ik in t ziekenhuis gelegen...

6. EsRobin

EsRobin Lid

23 feb 2012
    92
    0
    0
    Ik had één pakje in maat 50, verder veel in maat 56 en maat 62. De dag dat ik ben bevallen heb ik mijn moeder op pad gestuurd voor nog een pakje in maat 50 want maat 56 was echt way too big nog. Twee dagen later heeft mijn vriend nog twee pakjes in maat 50 gekocht van de prenatal maar daar zit echt totaal geen vorm in.... en allemaal akelig kleurloos. Na anderhalve week hebben we nog twee pakjes in maat 50 gekocht, ze draagt het nog steeds. De meeste maat 56 is echt nog te groot, Liv is nu 3 weken en 2 dagen.

7. Chaii

Chaii Niet meer actief

Volgensmij heb ik van alles 5 minstens of meer.
    Heb niks in maat 62.
    Dit was de eerste periode echt veelste groot voor mijn eerste
    en ga ik mij dus nu nogniet druk om maken.
    En mijn dochter was geen mini baby ofzo.

8. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Ik had twee pakjes in maatje 50, maar Mees was bijna 9 pond en 55 cm dus dat was direct te klein. Mijn dochter heeft wel een aantal weken maat 50 aan gehad. Beide werden ze heel groot geschat dus ik had niet veel in 50 gekocht. Bij Mees was dat ook niet nodig maar bij Maud moesten we vanalles bij kopen.

9. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Ja en heerlijk zo vanuit je bed winkelen, doe ik voor mezelf ook wel eens :D

10. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Mijn kindjes waren 7 pond en 48 en 49 cm lang bij de geboorte, en hebben toch wel dik 3 weken in maatje 50 gezeten. Ik had 4 a 5 stelletjes in die maat. Misschien had maatje 56 ook wel gekund, dan had het wat ruimer gezeten, maar je moet je ook bedenken dat je de eerste weken superveel foto's en filmpjes maakt van je kleintje. Ik vind het dan wel leuk als je kindje dan ook leuke en goed passende kleertjes aan heeft.

11. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Ik lees even mee, vandaag de kast ingeruimd en tot de ontdekking gekomen dat ik maar 1 broekje, 3 shirtjes en 1 boxpakje maat 50 heb.
    Maat 56 heb ik voldoende denk ik.
    Nu is onze frummel 2 weken geleden wel al 3300 gr geschat, krijg volgende week weer een groeiecho. Maar toch lijkt me 1 broekje maart 50 te weinig...

Ik merk trouwens ook veel verschil tussen de merken. Dirkje en name it verschillen veel van prenatal en baby-dump merk. Zelfs bij de rompers, hema 50-56 lijkt me prima, nu heb ik ook enkele van de zeeman 50-56 en die zijn reuze groot!!

12. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik vond juist de Zeeman zo klein na het wassen! Ik heb een romper met lange mouwen, maat 62, en die is even groot als de romper van H&M van 56. Name-it valt wel mee inderdaad. Maar wat nou de 'juiste' maat 56 is?

Heb je het spul al gewassen? Zeeman krimpt hard vind ik. H&M nauwelijks. HEMA ook bijna niet. Alleen de sokjes, haha! Die zijn echt inimini, maar misschien ook omdat ik me bijna niet kan voorstellen dat een kindje zulke schattige kleine voetjes heeft.

13. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Ja deze week alles gewassen en vandaag gestreken en in de kast op maat gelegd.
    Toen viel me op dat zeeman romper lange mouw 50-56 echt heel groot uitvalt t.o.v. Hema bijv.
    Ik heb alles op 30 graden gewassen. Misschien dat ze kleiner worden na meerdere wasbeurten?

Die sokjes zijn ook super cute en zo klein....:D

14. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ahh... Dat zal het zijn. Ik ben zo'n idioot die alles de eerste keer op 60 graden wast, haha :D

15. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Iedereen zegt altijd iets anders, dus ik zou zeggen: doe wat leuks!

Hier 3 setjes maat 50, voor de rest had ik mt 50-56, waarvan ik de mouwtjes of omgeslagen had of die ook gewoon paste.

16. sjak

sjak Niet meer actief

Ik had twee pakjes maat 50 omdat wij dachten een mini reusje te krijgen, maar ze was heel gemiddeld 50 cm, ze heeft wel zo'n vier weken in maat 50 en 50/56 gezeten hoor.
    Zou voor de zekerheid een paar boxpakjes (ik vind ze niet zo leuk mAar wel handig) van de zeeman kopen, kan je ook als pyama gebruiken. Is niet duur en dan heb je in iedere geval genoeg voor de eerste paar dagen.

17. onzewens

onzewens Bekend lid

9 jan 2012
    561
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons mannetje heeft ongeveer 3 weken in mt 50 gezeten en hij was 7 1/2 pond bij de geboorte en 53 cm....nu met 4 weken weegt hij 9 pond en 56 cm en pas mt 50 echt niet meer. mt 56 zit nu goed. Ik had zkr wel 6 of 7 verschillende setjes in mt 50, als je een pech dag hebt en ze geven 1 of 2 keer voeding trug waarbij het shirtje nat is en ze poepen ook nog eens flink hun luier vol waarbij het bij het verschonen mis gaat....dan heb je zo al 3 pakjes op 1 dag nodig. Dan ben je blij dat je wat meer in de kast hebt liggen. Moet wel zeggen dat ik mijn moeder 2 dagen na de bevalling na de zeeman heb gestuurd om daar goedkoop wat bij te kopen omdat ze er idd wel snel uit zijn en allemaal pakjes van gemiddeld 15/20 euro is dan best zonde.

18. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Volgens mij heb ik nu 5 setjes van maat 50 en 5 van maat 56.. Weet t niet meer precies haha heb vandaag heel veel gelocht bij Prenatal en had al wat thuis ^_^

19. Ik zou wel iets van 5 setjes halen, ik heb er zelf een stuk of 10 maar heb dat gedaan omdat mijn zoon bijna een maand in maat 50 zat. Terwijl hij toch bijna 4 kg was. Ik moest toen bij laten halen door schoonouders en vond dat echt niet ideaal. Iemand opperde het idee om het op internet te bestellen, tuurlijk kan dat, maar als je het echt hard nodig hebt heb je geen zin om 2 dagen te wachten (of met pech langer!).
    Evt doe je een paar goedkope reservesetjes, wibra of zeeman kan toch ook prima lijkt me.

20. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo te lezen mag ik nog even gaan shoppen, heb nu van complete setjes (broekje en truitje) 2x 50 1x 50/56 en 3x 56.
    Omgeving raadde aan af te wachten 'want je krijgt zoveel' 'wacht je babyshower maar af'. Veel hebben we zeker gehad :) en ze is al flink verwend, maar qua kleertjes 1 compleet setje wat meteen gebruikt kan worden.
    Nu vind ik het helemaal niet erg hoor om te shoppen (al gaat het al behoorlijk moeizamer, lang leve internet), ben best kieskeurig en zorgvuldig met uitzoeken van kleding (mijn eigen, maar merk nu ook voor de kleine) dus vind het des te leuker als ik zelf haar kleertjes kan uitzoeken :). Verwacht in de kraamtijd weinig mini-maatjes te krijgen en ze zal toch ook in de dagen voor het kraambezoek kleertjes aan moeten.

Deel Deze Pagina