6 maanden en onder narcose.. iemand ervaring?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Michelle1209, 29 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michelle1209

Michelle1209 Actief lid

19 apr 2016
    142
    2
    18
    Hoi!

Mijn zoontje wordt volgende week geholpen aan zijn te korte tongriem.
    Dit gebeurd onder narcose.
    Hij mag 6uur voor de opname niet meer eten.. nu is het zo dat hij om 19.00 zijn papfles krijgt en pas rond 8.30/9.00 wakker wordt..
    Ik weet het tijdstip van de opname nog niet.. maar stel we moeten er om 9.00 zijn... is het dan verstandig hem wakker te maken snachts voor een fles? Anders zit er misschien teveel tijd tussen..
    Hij krijgt ook maar een klein roesje, maar hij mag daarna ook niet meteen eten.
    Iemand ervaring met het eten naderhand?

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Mijn kindje was 13mnd toen hij geopereerd werd aan iets kleins. Wij hebben hem midden in de nacht wakker gemaakt voor een papfles om zo de honger te beperken. Wonder boven wonder heeft hij het smorgens gewoon "gepikt" dat hij niet mocht eten. Werd als eerste geholpen. Hij werd aan zijn ogen geholpen dus mocht daarna wel eten (maar ook dit had geen prioriteit voor hem). Op de uitslaapkamer kreeg hij een flesje suikerwater/limonade van het zkh. ik zou wat hij daarna mag eten of drinken even bij het zkh navragen ivm zijn tongriem. Maar hier mocht hij direct alles weer. Hij mocht pas naar huis als we zeker wisten dat hij weer goed at (pap).

Vergeet niet om een slaapzakje mee te nemen (voor na de operatie als de baby nog ff wil slapen) en neem zijn favo speelgoed en knuffels mee.

Vergeet ook niet iets voor jezelf aan eten en drinken. Koffie is er meestal wel maar zelf hou ik bijv niet zo van halflauwe Saucijzenbroodjes.

3. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Mijn dochter was 2 maanden toen ze onder narcose moest.
    Ze kreeg suikerwater voor en na de narcose.
    Ze herft toen 2 voedingen over moeten slaan. Maar door het suikerwater niets van gemerkt.

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Mijn dochter had narcose bij 4mnd
    Operatie was om 9.30 en we moesten 6uur ervoor maximaal eten geven (melk). Dus in de nacht gegeven. Daarna water mocht.
    Na de operatie mocht ze gewoon drinken.

Ging geheel goed ze lachte veel en niet huilde

5. Michelle1209

Michelle1209 Actief lid

19 apr 2016
    142
    2
    18
    Oke dankje ik ga hem nu maar gewoon wakker maken snachts😊

6. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Mijn zoontje is met 8 mnd onder narcose geweest voor het tongriempje. Ik geef bv en mocht 4u daarvoor niet voeden. Ik moest om 10u in het zkh zijn en heb hem om 6u gewekt voor een voeding. Want de hele nacht en halve ochtend niet drinken, trok hij niet dacht ik.

Toen hij uit de narcose kwam mocht ik gelijk bv geven.

7. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Hier is dochter twee weken geleden geholpen aan tongriem en lipband, ze is inmiddels bijna 10 maanden. Alleen wat plaatselijke verdoving door aanstippen met wattenstaafje, ingreep van alles bij elkaar nog geen minuut en klaar. Was bij Kirsten Slagter in Veldhoven.

8. Kim16

Kim16 Lid

29 jun 2016
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is met 10 maanden aan een liesbreuk geopereerd. Net als jij stonden we in dubio of we hem 's nachts wakker zouden maken of niet. Uiteindelijk er voor gekozen om hem zoveel mogelijk in zijn ritme te houden en hem niet wakker te maken. Hij mocht een paar uur voor de operatie nog wel heldere vloeistoffen, zoals thee, verdunde appelsap oid. Hiervoor weigerde hij alles behalve melk, maar wonder boven wonder heeft hij die ochtend (wel eerder wakker gemaakt) 100ml thee gedronken en het daarop goed vol gehouden tot na de operatie. Toen hij een beetje wakker aan het worden was, had hij bijna meteen weer honger. Achteraf viel het gelukkig allemaal reuze mee :D

9. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Onze kleine van zes maanden moet aankomende week onder volledige narcose omdat er een abces moet worden weggehaald. Er is tegen mij gezegd dat hij zes uur vóór het aanmelden een laatste fles mag. Dus als we ons om bijv zeven uur moeten melden, mag hij om 01:00 nog een fles. Wij geven hem om die tijd dus nog een fles, omdat hij zijn laatste fles al om 19:00 uur krijgt. Om hem langer dan twaalf uur zonder voeding te laten, wil ik niet. Misschien dat hij het wel kan, maar als hij eenmaal honger heeft, dan is hij niet stil te krijgen en ik wil niet dat hij zo onder narcose gaat. Dan kan het ook zijn dat hij heel naar uit de narcose komt.

Misschien is dat niet zo hoor, maar ga op mijn gevoel af.

10. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Onze dochter heeft het afgelopen augustus gehad (zij is al een stukje ouder) maar op de kamer lag ook een kindje van zes maanden en had om 18 30 laatste fles gehad en dan dus om 10.00 weer. Ze wilde er toen wel gelijk 2. Maar voor ze haar kwamen halen huilde ze niet om eten oid

11. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik zou s nachts een voeding geven. Zelfs m'n 7 jarige zoon heb ik laatst midden in de nacht een boterham gegeven omdat hij de volgende ochtend geopereerd zou worden. Succes met de operatie!

12. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Zoals ik al eerder schreef moet onze kleine aankomende week onder narcose. Nu vroeg ik me iets af...moet ik dan ook een fruithapje meenemen? Flesvoeding gaat uiteraard mee, maar vroeg me dat ineens af.

Sorry ik ben het topic niet gestart, maar mijn vraag paste hier het beste.

13. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    819
    437
    63
    Hier vorige maand, toen W. 3,5 maand wat onder narcose voor een operatie. Hij moest de dag ervoor al komen en de verpleegkundige heeft hem precies zes uur ervoor een flesje gegeven. Uiteindelijk werd de operatie uitgesteld dus heeft hij ruim 12 uur niets gedronken (wel vocht via infuus). En geloof me, het was niet echt meer gezellig. Dus zal zeker snachts eten geven.

De fruithapjes zal ik ook meenemen, als het niet kan dan niet toch? Anders heb je t bij je! Succes bij de operaties!

14. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Mijn zoon heeft met 8 maanden een zware operatie ondergaan. Toen hij uit de narcose kwam kreeg hij op de uitslaapkamer van de verpleegkundige direct een papfles. En hij was gelijk goed wakker en dronk meer dan de helft zo gelijk op. Ook niet gespuugd naderhand ofzo.
    Hij werd in het Sophia Kinderziekenhuis geopereerd.

Deel Deze Pagina