Hoi, Mijn zoontje wordt in november 2 en ik ben aan het kijken voor een winterjas. Vorig jaar kocht ik ook rond deze tijd en toen kocht ik de jas 2 maten groter dan dat hij toen aan had. Tegen de tijd dat het koud genoeg was voor de winterjassen paste hij de jassen precies. Nu zit hij momenteel in maat 92 (en van sommige truitjes zelfs nog 86). Ik hoorde alleen van anderen dat het groeien nu niet meer zo snel gaat en dat ze dus langer in 1 maat blijven. Welke maat zal ik dan ongeveer moeten kopen voor de winter? Wederom 2 maten groter? Dan zou ik op 104 uitkomen. Maar zijn neefje van bijna 4 zit pas net in maat 110 dus het lijkt mij toch sterk dat Liam dan met 2 jaar al in maat 104 zit?
nou ik zou zeker geen 2 maten groter kopen! mijn buurmeisje van 3 en half zit nog in maat 98. zij is dan wel vrij klein maar het groeien gaat echt niet zo hard meer. persoonlijk zou ik maat 92 kopen. je wil ook niet dat hij als een hobbezak zit.
Ik zou zeker geen 2 maten groter doen hoor! Ik zou voor 1 maat groter nemen. Julia is vrij klein en groeit vrij langzaam, en ik neem voor haar ook 1 maat groter. Groot zat, lijkt me! Ze heeft in 68 een half jaar gezeten, en heeft nu pas net maat 74. Ik ga dus voor 80!
Ik zou naar de groeicurve van je zoontje kijken en die lijn doortrekken, dat geeft vaak wel een aardige indicatie.
Ik zou een jas kopen die nu ruim zit maar zeker niet groot is. Ze gaan nu idd niet zo heel erg hard meer hoor
Madelon maar hij draagt nu 92 dan ga je toch geen winterjas nu kopen in die maat! Dat zou wel heel dom zijn... Mijn zoontje is dus ook van nov en draagt ook 92 dus ik neem sowieso 98 of misschien 104 Nou update heb net een parajumpers jas gekocht maat 4 (98-104)
Yukl dat is mijn ervaring juist helemaal niet.. Ik heb van vorig jaar 3 winterjassen en alle 3 in maat 92 (droeg hij dus vorige winter)
maar ik denk dat het net zo is als met andere kleding... Het hangt van het merk / winkel af, waar je hem haalt. Onze dochter zit nu nét in 92. En ik verwacht nog wel een winterjas in die maat. Denk dat 98 écht te groot is hier.
Ik zou voor 98 gaan. Robyn zit nu in maat 86 en kan over een paar maanden wel 92 aan denk ik. Ik heb dus gegokt op een winterjas in maat 92. Denk dat 104 echt veel te groot zal zijn.
Ik zou het even passen 92 of 98. Hier zit mijn dochter al meer dan een jaar in maat 86, zou dus zelfs haar jas van vorig jaar nog aankunnen. Vind het geen gezicht om haar dan een te grote jas aan te trekken. Ik zou echt niet voor maat 104 gaan, is echt een hele grote overgang.
Ik zou ook voor maat 98 aan er ook rekening mee houdend dat er nog een dikke trui/vest onder moet passen
Ik heb altijd 'geleerd' dat de winterjas 1 maat groter is dan wat het kindje draagt. Dus als kind 92 heeft, dan de jas in maat 98. Of gecombineerde maat 98/104.
dit gaat niet altijd op hoor. Mijn dochter draagt boven maat 86 en haar jas heb ik nu ook in 86 gekocht en zowel de breedte als de mouwen zijn nog ruim. in 92 verzoop ze echt