Hoeveel slaap met 10 maanden en slaaptips voor het KDV?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door laura14, 13 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laura14

laura14 Lid

9 jul 2007
    71
    0
    0
    Ik denk nl dat de mijne nog best wat slaap nodig heeft. Probleem is dat ik werk en mn oppas en de creche haar niet goed in slaap krijgen, dus ik heb savonds zo'n moeie baby dat ze zonder te willen eten in slaapt valt, en dus snachts van de honger wakker wordt....handig!

Toen ik nog niet werkte en zelf alles lekker in de hand had, sliep ze 1 a 1.5 uur sochtends, tot een uur of 11. En dan smiddags rond 13.00 weer nog eens 1.5 a 2 uur.

Nu is het vaak 30 minuten sochtend en 30 minuten smiddags, en dan is za van 14.00 tot 18.30 wakker, wat ik best lang vind. Ze ziet er helaas ook niet uit, enorme wallen, ik vind het zo zielig..

Hoe is dat bij jullie? Ik weet dat slaap geheel afhankelijk is van het kind, maar toch, richtlijnen?

En dan: voor die moeders wiens kinderen naar de creche gaan, hebben jullie slaaptips? Mij lukt het nl altijd en hun niet - en ze ligt al alleen op een kamertje zodat ze wat rustiger ligt..

Thanks, L.

2. sammmie

sammmie Actief lid

6 sep 2006
    154
    0
    0
    Hoi!
    Nou bekend verhaal hoor! Nikita slaapt bij mij thuis zelfs nog 3 slaapjes 1,5 uur in de ochtend middag 2 uur en eind vd middag ook nog een 1 uurtje. s;avonds gaat ze om half 8 a 8 uur naar bed.
    Op het KDV (2 dgn in de week) slaapt ze dus amper. Moet blij wezen als ze daar 2x een uurtje (hoog uit) slaapt. Ze doen wel erg hun best, en leren Nikita nu ook wel een beetje kennen (ook alles al geprobeerd; oa ook alleen op een kamertje) en zijn er nu achter dat het het beste gaat als ze in de kinderwagen ìn de kamer staat! Dus niet op een kamertje.
    Ze is best schikkerig en dan zo stil op een kamertje hoort ze eigenlijk van alles. En zo in het zaaltje gaat dat geluid in het rumoer op en heeft ze nergens last van en slaapt door.
    Vond het eerst niet zo prettig slapen in een kinderwagen, juist omdat ze thuis zo trouw in haar bedje slaapt, maar heb het er thuis over gehad, en we zijn nu eigenlijk alleen maar blij dat ze in ieder geval iets slaapt! Dan maar in de kinderwagen!

Succes!

3. Niet meer actief

mij zoon slaapt van 10.30 tot 12 en daarna van 14.00 tot 16.00

en gaat om 18 uur naar bed

ik werk overigens niet en ben altijd zelf thuis met hem

4. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi, lijkt me erg vervelend.
    Mijn dochtertje gaat sinds een tijdje naar het kdv. Ze slaapt overdag ook niet zo veel. Wat het beste werkt bij haar is als ze haar buiten laten slapen in (ik noem het altijd zo, ben de echte naam vergeten) een konijnenhok.
    Daar heeft ze zelfs een keer 2,5 uur achter elkaar in geslapen.
    Mocht dit een mogelijkheid zijn op het kdv (als ze ze niet hebben, willen ze het misschien ook wel aanschaffen, weet niet hoe dit in zijn werk gaat), dan zou ik het zeker proberen.

Veel succes!

Sophie

5. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    Mijn dochter slaapt ook minder op het KDV, maar ik heb wel aangegeven dat ze het gewoon vaker moeten proberen met speentje en knuffeltje erbij die ze thuis ook heeft... en maar 10 min. eerst ff laten huilen... nu slaapt ze wel ruim een uur of ander half... en smiddags ook nog een keer.
    Al slaapt ze thuis wel meer... ca. 3 x 1.5 uur op een dag... en savonds van 7 tot 7....

6. deb1

deb1 Actief lid

28 nov 2006
    256
    0
    0
    ik denk dat het heel normaal is dat een kindje ergens anders minder slaapt. allerlei indrukken die het kindje opdoet. meer drukte om zich heen.

sverre van mij is een echte slaapkop. van half 10 tot hafl 11 een uurtje en 'smiddags nog eens 2,5 tot 3,5 a soms wel 4 uur achter elkaar. en dan soms als hij dan eens wat minder heeft geslapen nog een half uurtje rond half 5.
    maar op het kinderdagverblijf. ho maar. ze doen er alles aan om het te proberen bij hem, maar hij is zo nieuwsgierig. een uurtje hooguit per keer en als ze geluk hebben doet hij dat 3x, maar dan houd het ook echt op. ik denk dat je niet veel meer kunt doen dan je eraan overgeven of stoppen met werken, want meer slapen doen ze dan toch niet.
    tenminste heel vaak niet.

Deel Deze Pagina