Ik heb net ff bij Elena gezeten tot ze in slaap viel, omdat ze perse haar speentje in haar mond wilde. Maar door haar enthousiaste gesabbel floepte de speen telkens uit haar mond en ging ze jengelen, dus mama heeft ff als "spenenvanger" bij d'r gezeten. Anyway, het viel me op dat ze op zo'n vreemde manier "vecht" tegen de slaap. Ze sabbelt aan haar speen, haar oogjes vallen dicht, maar dan ineens gaan haar benen en armen omhoog en draait ze met haar hoofd en hele lijf, heel onrustig alsof ze moet drukken ljkt het wel. En dan wordt ze weer rustig en sabbelt ze weer hard aan haar speen en vallen haar oogjes weer dicht, en ineens weer zo'n rare beweging, ebn dan begint het weer van voor af aan.. : Dit heeft wel een volle 5 minuten geduurd voordat ze eindelijk in slaap viel. Het was echt een raar gezicht. Hebben jullie dit ook wel eens gezien bij jullie beebjes?
hoi, onze boef doet dit ook af en toe. maar dit duurt idd niet veel langer dan 5 minuten, dus we laten hem altijd maar lekker zijn gang gaan. dan trekt hij ook een bedenkelijk gezichtje, en zwaait met zijn armpjes heen en weer. het lijkt idd net alsof ze moeten poepen, vaak controleer ik dan ook zijn luier even maar die is dan nog schoon. wij houden het erop dat het zijn manier is van in slaap vallen of wat dan ook. joyce
Ja ik herken dit Wout kon dit ook zo goed. En nu nog, we noemen het de gekke 5 minuten dan begint hij ineens snel te kruipen en volop te brabelen, en dan weten we ook gelijk dat het echt bedtijd is. Het is net of hij nog even het laaste beetje energie eruit gooi, en dan is zijn baterij leeg. hihi
Ik heb ook het gevoel dat ze dit eigenlijk niet wil doen, maar dat haar lijf ongecontroleerd lekker zn eigen gang gaat.. Dat ze helemaal geen controle meer heeft over haar eigen ledematen. Herkennen jullie dat ook?
Heel herkenbaar. Noa deed dit ook. Ik vatte het altijd op als schrikken. Ze viel en slaap en dan ogen open en zwaaien met haar armpjes. Hier werd ze dan weer door afgeleid en vielen haar ogen weer dicht. Ik heb dit opgelost door haar strak in te pakken. Toen viel ze gelijk in slaap en is het niet meer voorgekomen.
Siem doet dit vandaag ook, maar helaas duurt het al de hele dag en heeft hij dus nauwelijks geslapen. Nu slaapt hij gelukkig al een uur. Ik weet dus niet of we het over hetzelfde hebben, want ik zou willen dat het maar 5 minuutjes was. Strak inbinden helaas geen resultaat, waar het anders wel goed werkt. Wat heeft meneer?