schema 6 maanden

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by pascha, Oct 28, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pascha

pascha Actief lid

Aug 11, 2006
    265
    0
    0
    hoi ilja,

jayden is nu zes maanden en hij krijgt fruit en groente..hij kreeg eerst 3x 210/7 maar omdat hij er nu ook groente bij krijgt geef ik nu weer flessn van 180/6 het schema ziet er zo uit..

8:30 /9:00-200 ml opvolgmelk
    10:00/10:30 fruit
    gaat dan om elf uur slapen tot ong. 13:00
    13:30- 200 ml opvolgmelk
    16:00 slapen tot 17:00/17:30
    17:30 groente pot 6 maanden en beetje yogurt toe..
    19:30 200 ml opvolmelk met pap.

nu is het zo dat hij de laatste fles steeds maar een beetje drinkt..vandaag heeft hij zelfs maar 80ml op.
    hij moet de laatste fles echt om 19:30 want dan is hij het echt zat en wil dan echt naar bed..

hij slaapt dan ook tot de volgende ochtend 8a9 uur..ik kan dus ook niet schuiven met het schema..
    maar het is natuurlijk ook niet goed als hij steeds maar zo weinig van zn fles drinkt?
    heb jij nog een advies?

en hoe moet het als hij straks over gaat op 2 flessen ik neem aan dat dan de middag fles gaat vervallen?

alvast bedankt

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Op zich is dat niet zo erg. Als hij 's-avonds 80cc drinkt en niet meer wil dan is dat zo. Langzaam aan ga je over naar 2 flessen. Je kan dan best die laatste fles laten vervallen zodat je dadelijk bij het broodje ook melk kan geven.
    Geef bijvoorbeeld na de groente wat volle yoghurt. Ook dat is een melkprodukt.
    Ik zou dan de andere twee flessen 210 gaan geven. Zo kom je dan toch richting een halve liter aan melkprodukt.

Ilja

3. pascha

pascha Actief lid

Aug 11, 2006
    265
    0
    0
    hoi ilja,

bedankt voor je antwoord..

dus als hij straks over gaat naar twee flessen mag het best de laatste fles zijn die vervalt en dan krijgt hij gewoon s'morgens en s'middags een fles?

hij is ook echt verzadigd vannmorgen werdt hij om half negen wakker en heb ik hem 180/6 gegeven en dan laat hij ook weer 10 staan...

je zou toch zeggen dat hij honger heeft na zo'n lange nacht..

ik kan hem dan beter nu s'morgens en s'middags 210/7 geven?
    en zal ik anders de papfles s'morgens geven ipv sávonds?

in het begin was het echt een hongerlap..kreeg hij ook voeding voor hongerige baby's en zat hij eigenlijk altijd boven het gemidelde wat normaal is..

en nu krijgt hij gewoon weer de standaard opvolgmelk maar sinds hij groente erbij krijgt is hij gewoon verzadigd..

alvast bedankt weer

gr.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ja de laatste fles mag je dan laten vervallen.
    Misschien inderdaad handiger om dan de pap smorgens te geven.
    En probeer hem dan maar smorgens en smiddags 210cc te geven.

Succes.

Ilja

5. pascha

pascha Actief lid

Aug 11, 2006
    265
    0
    0
    dank je wel...

nog 1 vraag..wanneer gaan ze ong. over naar twee flessen?

jayden zit nu al vanaf dat ie 5,5 maand is op drie flessen.

maar ze mogen pas over op twee als ze s'middags een boterhammetje eten toch? en vanaf wanneer mogen ze ong. een boterham?

bedankt weer..

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Gemiddeld vanaf de 7 maanden. Maar zoals met zoveel dingen je hebt vroege kindjes en late kindjes.

Ilja

Share This Page