Help..... mijn geduld begint op te raken.

Discussie in 'Voeding' gestart door victoria, 11 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Mijn zoontje eet eigenlijk altijd z'n avondeten wisselend. Sommige dagen vond hij het super lekker, andere dagen nam hij maar een paar hapjes of soms helemaal niets. helemaal niet erg. Eerst kreeg hij het gepureerd, toen wilde hij zelf pakken en zijn we overgestapt op stukken aanbieden.

Maar op dit moment eet hij al 1 1/2 week gewoon niet. Hij wil wel brood, fruit, yoghurt, vlees eten. Maar groente, aardappelen of pasta vertikt hij om te eten. Hij gilt al als we het voor hem op tafel neerleggen. Leggen we er een stukje fruit bij of brood, dan pikt hij al die stukjes er tussen uit en de rest laat hij liggen. Zelfs groente die hij voorheen heel goed at, zoals wortelen, stopt hij in zijn mond, kauwt erop en spuugt het daarna weer uit. :( Ook vanavond weer geen hap gegeten, dus uiteindelijk hem maar yoghurt met banaan gegeven.

Ik weet niet zo goed hoe ik hier nu het beste mee om moet gaan. Moet ik hem nu dan maar fruit en brood geven als hij zijn avondeten niet wil? Misschien nog tips om hem wel te laten eten? Of is dit gewoon een fase en heeft elk kind rond 10 maanden dit?

Groetjes Victoria

2. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    o dit is zó herkenbaar!
    yara is nu ruim 11 maanden. en vanaf 10 mnd is ze heel slecht gaan eten..
    daarvoor at ze super. lekker vers, zelfs alles geprakt..
    toen begon het..zodra ze maar een sprietje groente proefde, weigerde ze. dit heeft bij ons wel zo'n 4 weken geduurd! Voor de rest at ze ook alles, alleen haar groenten niet.
    Wij hebben dit gedrag gewoon genegeerd, wel yoghurt gegeven (kreeg ze altijd al als toetje).
    Ze was op een gegeven moment wle wat aan het afvallen, cb raadde ons aan om tussen de middag na de boterham maar weer een melkje te geven (ipv sap)
    Negeren is supermoeilijk maar uiteindelijk wel het beste! dus veel succes de komende tijd..hopelijk duurt het bij jullie wat korter!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier wilden ze op een gegeven moment ook niets eten in de avond, alleen maar borst. Kwam eigenlijk vooral omdat ze aan het einde van de dag gewoon te moe waren om nog 'moeilijk te doen' met eten.
    Wij zijn ze toen overdag gewoon meer eten gaan geven, zodat ze op een dag toch genoeg aten.

4. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    dirksmama, helaas lukt dat overdag meer geven bij ons niet. En het is niet dat hij 's avonds niet wil eten. Hij wil wel brood eten, maar geen groenten, aardappels of pasta.

Het hier van me afschrijven en jouw reactie Juut hebben me weer wat geduld gegeven. Dus ik ga het de aankomende tijd weer rustig aankijken.

groetjes Victoria

5. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    ben blji dat mn reactie een sprietje geholpen heeft, ik weet zo goed hoe het is!
    en als je het weer even zat bent, dit topic gewoon even uppen en even je frustratie van je afschrijven, dan kom ik wel lezen en je aanmoedigen haha.

het is ook zo raar met die kleintjes..
    en dat ze dan gewoon na ik weet niet hoeveel dagen beslissen dat het weer lang genoeg geduurd heeft, en dat ze weer gaan eten..
    achja je blijft lekker bezig zo..
    succes meid en geef af en toe nog maar een update!

6. Niet meer actief

hier is het ook lastig met avondeten.. soms eet ze zo stukjes eten op en en andere dagen kokhalst ze bij elk hapje... maar omdat ik weet dat ze de rest van de dag goed eet en savonds nog een fles krijgt voor het slapen, laat ik haar maar gewoon.. ze zal (hopelijk) vanzelf wel goed gaan eten..

7. Tamara1979

23 jan 2008
    89
    0
    0
    Sanne heeft dit ook af en toe. Het houdt dan een paar dagen aan en dan eet ze wel weer. Maar komen jullie kindje dan niet in de nacht voor fles. Sanne nl wel.

8. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    nee tamara dat vond ik ook wel raar. maar Yara sliep altijd keurig netjes door, terwijl ze toch een hele maaltijd miste eigenlijk gedurende die weken

Deel Deze Pagina