Hoi hoi, De titel zegt het al; mijn zoontje is nu 8 maanden en heeft erg veel last van vastzittende lucht. Klinkt ff niet smakelijk allemaal , maar het komt er dan of NIET of ineens met veel druk uit, waardoor ie erg veel moet huilen overdag. Drammerig is....Daarbij zijn de tandjes erg bezig... Ook heeft ie veel last van wisselende ontlasting in de zin van: de ene dag normaal, de andere dag erg harde kleine keuteltjes als die van een konijntje. 'S avonds heeft ie het meeste last, begint zo tegen 16 uur en duurt tot het slapen gaan vaak. Tis niet elke dag , maar toch zeker om de dag. En gezien we de eerste 4 maanden met erge krampjes hebben gezeten en dus een vreselijke huilende baby, begint mama af en toe de moed in de schoenen te zakken Ik heb inmiddels (voor volgende week pas helaas) een afspraak kunnen maken met de ostepaat, maar heeft iemand hier nog tips? Iemand hier bekend mee? Groetjes Marieke
Hallo, Wij hebben voor Thijs als baby infacol gebruikt, dat hielp bij hem erg goed tegen vastzittende lucht... Wij zijn uiteindelijk over gestapt op omneo, maar toen was hij nog erg klein en kreeg hij nog niets anders dan melk. Maar de infacol is hier echt een oplossing geweest. Groetjes Gup
Hier een groot deel van herkenning, al zijn wij al bij de ostepaat geweest toen Vincent nog maar 3 weken was (giga darmkrampen). Hij is nu bezig met de boventanden (heeft er nu drie, wachten nog op nummertje vier) en zitten al een paar weken met slapeloze nachten, een huilend dan wel krijsend kind en inderdaad ook hele harde ontlasting wat dan soms ook nog eens zeer doet bij het poepen. Heel zielig. Ik geef hem op advies van de wijkverpleegkundige kiwi en roosvicee laxo. Dit maakt de ontlasting was smeuïger. De pitjes van de kiwi schijnen de darmwerking te stimuleren. Voor Vincent helpt dit goed, al houdt hij niet van kiwi. Maar probeer ook vooral je kleintje goed te laten drinken. Daar heeft Vincent ook nog wel eens moeite mee.