eczeem

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Fleur1, May 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Even een lang verhaal kort te maken. Daan heeft geen neocate meer want volgens het ziekenhuis heeft hij geen voedselallergie dus moest ik over op standaard voeding. Dit was 1 grote ramp daan huilde alleen maar spuugde veel en had weer flinke diarre. we zijn over gestapt op nutriolon pepti (koemelkvrij) daan stopte met huielen en diarree maar spuugt nog wel een ruime halve fles terug.

Maar nu is het volgende sinds een zaterdag kreeg daan wat rode vlekjes op zijn gezicht en dat werd alleen maar groter en groter. Nu heeft hij het ook op zijn borst en rug het zijn vlekken van ruim 5 bij 5 cm. ik naar de huisarts blijkt exzeem te wezen en heb hier zalf voor gehad. deze zalf pest ik Daan echt mee want het brand volgens mij hartsikke erg.

Nu vroeg ik me af wat kan ik nog meer doen om het weg te krijgen en wat moet ik absoluut niet doen.

Ik denk dat het ook gewoon nog een allergie is van wat stofjes die er nog in de nutrolon zitten maar ja daar heb ik nu heel weinig aan.
    Maandag moeten we naar een homeopaat en hopelijk ka hij ons verder helpen.

2. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Hoi Fleur,

Mijn kleine meid heeft ook last van eczeem, ik zag het niet zo zitten om de zalf van de dokter te gebruiken, daar er vanalles inzit en mijn kleine meid best wel een gevoelige huid heeft, dus ik gaan zoeken, en nu heb ik cardiflor gekocht van vsm, het is homeopatisch dus baat het niet dan schaadt het niet, want het is op natuurlijke basis, maar ik kan je nog niet vertellen dat het helpt, ik heb het pas sinds gisteren, maar ze heeft er geen last van.

Ik ben benieuwd wat je homeopaat ervan zegt. Laat je het wel even weten?

Groetjes Monique

3. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Een lekker badje met Balneum of Welleda misschien? Ik heb voor Yasmin Lanette zalf, verkrijgbaar bij apotheek zonder recept.

4. jada

jada Actief lid

Jan 30, 2006
    131
    0
    0
    hilversum
    Mijn zoontje krijgt ook pepti,maar heeft nog steeds exzeem.Op zijn hoofd,wangen en het begint nu zelfs op zijn romp.Maar op zijn wangen is het soms weg en dan komt het weer. Als ik jou was moet je gewoon een verwijzing vragen voor de pepti,voor je verzekering.want zo te lezen lijkt het wel op koemelkallergie.Mijn zoontje begon ook vreselijk te huilen en krampen etc. na de voeding met koemelk

5. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

Jul 6, 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    het hoeft niet altijd een KMA te zijn

tycho heb ik ook zo mee zitten klooien maar die blijkt gewoon niet tegen flesvoeding te kunnen

die heeft nu nutramigen en dat gaat super

verder krijgt hij alles dus ook hij heeft geen KMA maar wel de voeding ervoor puur omdat de eiwitten anders gedeeld zijn als bij pepti en de gewone voeding

als je wat wil weten fleur mag je me altijd een bericht sturen

6. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Is je kindje benauwd? Of hoest hij? Last van slijm misschien?

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Quinn krijgt ook Nutramigen. Hij is hier rustiger op dan op de borstvoeding. Er is bij hem wel KMA geconstateerd, maar hij blijft eczeem houden.
    De rest van de symptomen als krampen, slijmerig en veel kreunen heeft hij nu niet meer.

Zijn huidje smeer ik nu 1 x in de 3 dagen in met hormoonzalf. BAdderen doe ik nu iets vaker dan voorheen zo'n 2 a 3 x per week.
    Slapen doet hij in een krabpakje (zie album) en ik heb krabwantjes besteld.
    Ik weet niet wat voor wasmiddel je gebruikt?
    Het is heel naar je kindje zo te zien. Ik weet dat het bij Quinn ook van erfelijke aard is. Vooral zijn vader heeft hetzelfde gehad als kind. Nu nog wel, maar in mindere mate.

Oh ja de HA voeding zoals pepti en Nutramigen wordt wel vergoed, maar alleen als KMA bewezen is. (verklaring van arts of cb heb je daar voor nodig)

succes meid

8. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

Jul 6, 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    de voeding word niet alleen vergoed als KMA bewezen is ik krijg het ook vergoed en de kinderarts en verzekering weten dat tycho geen KMA heeft maar gewoon heel slecht reageerd op andere voeding

9. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ja ok maar dan heb je wel een verwijzing van een arts.
    Als Daan zn artsen zeggen dat er niets aan de hand is krijgt ze geen aanvraag, en dus geen vergoeding. Beetje krom maar goed.

10. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

Jul 6, 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    ja het is zeker krom

maar mss is het toch geen KMA en gewoon uitslag van een bepaalde zeep dat kan altijd natuurlijk

11. brennied

brennied Fanatiek lid

Feb 10, 2006
    1,925
    0
    36
    Brabant
    ook onze kleine heeft eczeem en sinds vorige week ook op de Nutramigen ivm KMA. En het gaat nu echt super!
    HOmeopaat zijn wij ook geweest en nog maar naar onze zin helpt dat niet.

Als ik je verhaal zo lees fleur zou ik toch gewoon eisen dat je de Nutramigen krijgt als hij zoveel last heeft van gewone voeding. Waarom vond de arts dat niet meer nodig? Vind het eerlijk gezegd niet normaal dat ze zo met daan omgaan...hij heeft er toch super veel last van? Of heb ik het verhaal verkeerd begrepen?

Tja en aan eczeem kan je niet veel aan doen ...tis echt lastig. Vet houden en idd zoals al meer geschreven balneum/zemelenbadje, neutral wasmiddel...veel meer kan je niet doen.

Succes ermee!

12. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    brennied volgens mij kreeg Daan neocate, dat is net weer een stapje verder dan de nutramigen .

13. Ladymama

Ladymama Lid

Dec 4, 2006
    88
    0
    0
    Hi..

Mijn zoontje heeft in het begin ook Nutrilin Pepti gebruikt maar gelukkig was het na 6 maanden niet meer nodig.

En ik smeer hem in met Cetomacrogol (inclusief vaseline). Vaseline zit er al in. En ik moet zeggen dat dat ontzettend goed gaat.
    Niet meer krabben! En dat moet ook een enorme opluchting zijn.

Gr, Ladymama

14. Ladymama

Ladymama Lid

Dec 4, 2006
    88
    0
    0
    Hi..

Mijn zoontje heeft in het begin ook Nutrilin Pepti gebruikt maar gelukkig was het na 6 maanden niet meer nodig.

En ik smeer hem in met Cetomacrogol (inclusief vaseline). Vaseline zit er al in. En ik moet zeggen dat dat ontzettend goed gaat.

Gr, Ladymama

15. Ladymama

Ladymama Lid

Dec 4, 2006
    88
    0
    0
    Hi..

Gr, Ladymama

16. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Kun je niet via het CB of de HA regelen dat je de neocate voeding weer krijgt?
    Hij deed het daar toch goed op? Of gewoon terug naar het ziekenhuis met je klachten over de normale voeding.

Als de oorzaak de voeding is, kun je smeren wat je wil, maar dan gaat dat eczeem niet van weg (of blijft terugkomen)

Lynn zit op de friso intensief. Hier doet zij het goed op. Haar klachten zaten voornamelijk in benauwd doen en veel spugen en spuitluiers. Haar wangetjes en romp hadden kleine eczeemplekjes.

17. Ladymama

Ladymama Lid

Dec 4, 2006
    88
    0
    0
    sorry mijn comp liep vast en het resultaat is: 3 keer antwoorden!

:(

18. jada

jada Actief lid

Jan 30, 2006
    131
    0
    0
    hilversum
    Bij wie deed de kleine het beter op nutramigen dan op pepti? Bij mij ging het goed op de pepti,tot een paar dagen geleden,toen begon het vele huilen weer en wakker zijn.Nu sliep die al niet heel goed,maar nu is het nog beroerder.Hij is nu bijna 5 maanden en slaapt s nachts ook nog maar max.5 uur achter elkaar.

19. brennied

brennied Fanatiek lid

Feb 10, 2006
    1,925
    0
    36
    Brabant
    ooh ik dacht dat neocate ongeveer hetzelfde was.

wij hebben eerst 6 weken friso intesief (pepti) gegeven, het erge natte eczeem ging ervan weg maar d'r hele lichaam bleef rood, droog tot de vellen eraan hingen en jeuken. Sinds vorige week op de Nutramigen en da's toch een heel verschil.

Share This Page