Ons meisje is nu 8,5 maand. Wij boffen enorm, want ze is een enorme slaapkop en slaapt zeker tot 8:00/8:15. Tegen 11:00 merk ik al dat ze wat moe begint te worden en ik probeer er altijd voor te zorgen dat ze rond 12:00 haar flesje krijgt. Tussen 11:00 en 12:00 krijgt ze ook haar boterhammetjes en ze drinkt van die fles niet zoveel meer. Dan gaat ze naar bedje en ze slaapt dan vaak tot 16:00 uur. Soms is ze tussendoor wel even wakker, maar dan valt ze ook weer in slaap. Daarna wordt ze ook pas weer moe na het avondeten en meestal krijgt ze tussen 19:15 en 19:30 haar flesje en gaat ze naar bedje.
Hier 2 slaapjes. Rond 7 uur wakker Dan rond 9.15 uur-10.30/11.00 En om 13.30-15.00/15.15. Om 18.15 gaat hij meestal naar bed.
Gisteren is hij om 19u gaan slapen ipv 20u, geen probleem gehad, hij werd ook 'pas' om 5u wakker voor een fles en sliep daarna tot 7u. Die 19u houden we erin dus! Slaaptijd maakt dus niet uit, maar baal wel nog steeds van die vroege fles. Morgen hebben we een afspraak bij de kinderarts (de 9 maanden check up), ik was sowieso van plan om zijn eetschema voor te leggen, ik zal ook meteen wel vragen om tips om het ontbijt uit te stellen , haha. Wij doen (nog) geen warm avondeten maar doen warme lunch. Deze eet hij helemaal op en ook zijn toetje. Hij is een zeer goede eter, sinds dag 1 al. Misschien dat we kunnen beginnen met 2x warm. Hij wil sinds 2 weken ook zijn middagfles niet meer, misscnien moet ik dat gaan compenseren met iets anders. Mijn ritme voor R. sloeg ook nergens op inderdaad haha. Ik heb nu zeker meer uren in een dag, maar ik kon toen wel heerlijk uitslapen en dat mis ik wel eens lijkt me zwaar onregelmatige werktijden en kleine kinderen!
Maar wat eet hij 's avonds dan als hij tussen de middag warm eet? Want ik denk wel dat het goed is om een 3e fatsoenlijke maaltijd aan te bieden voor hij gaat slapen, maar misschien doe je dat ook wel. Neemt hij om 5.00 geen genoegen met een flesje van 100cc ofzo? En dan als hij om 7.00 wakker wordt een 'gewoon' ontbijt met brood en melk of een bordje pap. Onregelmatig werken is soms pittig, maar soms ook heerlijk. Ik werk bijv. 20 uur, maar nooit 3 volledige dagen door de week bijv. Ik ben door het onregelmatige werken wel veel meer bij de kinderen dan wanneer ik overdag en alleen door de weeks die uren zou werken.
Stein is 8 maanden en slaapt ook 2 keer per dag. Al een tijdje. En niet meer in bed, neeeee ben je mal. Na z'n fruithap gaan we rond 11 uur wandelen en dan slaapt dan gemiddeld half 2/2uur en krijgt dan ook pas z'n brood. Daarna rond half 5 vaak nog een half uur/uur, maar dit moet of bij iemand of in de wagen (vaak bij iemand). In bed wil meneer niet meer, krijgen het niet voor elkaar!
Dat is ook lastig zeg. Heeft hij wel altijd in zn bedje geslapen? “Gelukkig” slaapt hij smiddags dan geen 2 uur lang haha, dan is een half uurtje nog te doen. En slapend wegleggen lukt ook niet? Ik merk wel dat alles in een snel tempo veranderd. Hier wilde hij altijd in slaap gewiegd worden, wakker wegleggen kon hi moeilijk in slaap komen en ineens lukt dat wel. Wie weet is het bij jullie ook even een fase.