Hoeveel slaapjes deed jullie uk met 1,5 jaar ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kippiekip, 5 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Hoi,

Ben benieuwd hoe vaak en hoe lang jullie kleine uk sliep overdags toen hij/zij 1,5 was.

Die uk van mij slaapt dus helemaal niet meer overdags :$ vind dat uurtje overdags wel even lekker maar helaas het is voorbij ;)

Nou slaapt hij geweldig in de nacht hoor, gaat tussen 18.30 en 19.00 naar bed en word dan pas weer rond 8 uur wakker dus hij zal het niet echt meer nodig hebben maar goed vroeg me dus af of jullie ukkies dit ook al doen.

2. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    die van mij sliep met 1 jaar overdag niet meer.

3. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    die van ons sliep met 1,5 en nu nog met 22 maanden meestal 1 slaapje van 2,5 a 3 uur

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier werd vanaf 1,5 ook meestal niet meer geslapen overdag. Heel soms een uitzondering zoals vandaag; ze liep steeds te dreinen, viel iedere keer tijdens het spelen dus ze in de kinderwagen gezet en binnen een paar tellen lag ze te slapen. Maar helaas, meestal geen middagdutjes. Gelukkig slaapt ze nu dus 's avonds WEL om 19.30 meestal al, terwijl ze toen ze nog een dutje deed, vaak pas om 21.00 of later ging slapen.

5. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    k lees met verbazing jullie verhalen dat ze niet meer slapen met 1,5 jr!!!!
    hier ook een kleine uk van 1,5 jr die nu schommelt tussen 1 of 2 slaapjes op een dag!

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ja, dat is juist zo frustrerend als je een kindje hebt die zoveel energie heeft dat die heel de dag door kan gaan, je hoort bijna altijd dat kindjes van die leeftijd nog gewoon slapen overdag. En dan zit je zelf met een dreumes met bergen energie en je hoort bijna nooit dat er dus wel meer kindjes zijn die niet meer slapen. Je denkt altijd dat het normaal is dat kinderen tot 2 a 3 jaar overdag slapen. Ik had van de week ook een kraamzorg in huis die gewoon moe was van de energie van mijn dreumes, ze zei werkelijk "hoe hou je het vol, hoogzwanger geweest met zo'n energiek kind, en dan ook nog je huishouden doen?" Tsja, daar zit je dan, kindje van 20 maanden die van 8 tot 19.30 wakker is, baby van 10 dagen oud en zelf niet kunnen rusten overdag!

7. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier een dreumes die in de overgang zit van twee naar een slaapje. Als hij een dag niet of slecht slaapt overdag dan is hij daarna niet te genieten...

8. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    Hier een kindje van 18 mnd dat iedere dag zeker nog 2x2uur slaapt! Gaat nu zelfs richting 2, 5uur
    Hij slaapt van 10.30u tot 12.30 en van 15.30 tot 17.30 ongeveer
    En savonds ligt hij voor 20uur erin tot de volgende ochtend 8uur

9. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Mijn dochter is nu bijna 1,5 en slaapt gemiddeld zo'n twee uur overdag.
    Dit heeft ze ook echt nog wel nodig. Leg haar in bedin ze is vertrokken :D

Voorheen nooit een hele goede slaper geweest, moeite met slapen overdag en s nachts. eigenlijk gaat het sinds het 1 slaapje heel goed.
    Gaat tegen zeven uur naar bed ( al vanaf vier maanden vaste tijd) en wordt nu tussen 7 en 8 wakker waar voorheen de standaard 6 uur soms 6.30 was.

10. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Dennis slaapt overdag nog zo'n 2, 2,5 uur en heeft dat ook echt nodig hoor! Ik kan wel merken dat het steeds iets korter wordt (en op rare dagen heeft ie het met 1,5 uur wel bekeken) maar tot nu toe kan hij echt niet zonder slaapje overdag.
    'S avonds gaat hij tussen 19.00 en 19.45 naar bed en slaapt dan tot gemiddeld 7.00 uur. (En dàt was eerder tussen 5.00 en 6.00 dus wij zijn hier heel blij mee!).
    Is nog wel regelmatig 's nachts een paar keer wakker trouwens maar slaapt gelukkig gemakkelijk weer in.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

één slaapje van 2-2,5 uur (zowel zoon als dochter). Zoon heeft dit gedaan tot hij bijna 3 was (en bij drukke dagen: zwemmen, strand, boswandelingen etc)
    Dochter is 27 maanden en slaapt ook 2-2,5 uur

Beide sliepen 's nachts nog 12-13 uur.

Heel veel kleine kinderen slapen te weinig en dat is niet optimaal voor de ontwikkeling.

12. chupa

chupa Bekend lid

17 jan 2010
    504
    13
    18
    Vrouw
    Groningen
    Mijn zoontje is ruim 1,5 nu en begint zijn slaapje overdag te schrappen:) Hij sliep altijd 2 a 2,5 uur nu nog maar krap een uurtje....Ach de een is sneller dan de ander helaas;) Heeft ook weer voordelen, je hoeft geen rekening meer te houden dat de kleine moet slapen:D

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Lijkt me een geweldig argument... :(

14. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier van 18.30-7.00 de nacht, en 2-3 uur overdag in 1 soms 2 slaapjes. Oudste had een vergelijkbaar ritme overigens. Zodra ze wakker zijn energie voor 10 en daardoor slaapje echt nog nodig. Zijn nu net van 2 naar 1 gegaan (eerst 2 uurtjes in de ochtend, eentje in de namiddag).

Als ze niet meer gaan slapen, gaan ze hier tot een jaar of 4 wel verplicht uitrusten een uurtje boven op bed. Hoeven niet perse te slapen, maar even rust was hier wel noodzakelijk en wil ik er ook inhouden (oudste doet het nu in de vakantie bijv ook vindt ze heerlijk).

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ik denk dat het makkelijk bekeken is als je kindjes zo lang zo veel uur overdag geslapen hebben. Maar als je dagelijks 1,5 uur 's middags bezig bent je kindje op bed te krijgen met krijsbuien ( of je er nou bij blijft of niet ) en 's avonds van 19.30-22.00 uur met je kind boven zit omdat het tussen de middag geslapen heeft, dan kan een kind wel te weinig slaap krijgen, maar het is echt geen doen om zo'n gevecht te hebben om een middagdutje! En ja, dan is het wel makkelijk om te beredeneren: we kunnen vanmiddag wel even daar en daar heen, dan slaapt ze misschien in de auto. Maar dan moeten wij dus weer oppassen dat ze niet na 15.00 overdag nog in slaap valt in de auto want dan is het 's avonds ook weer foute boel.

16. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    gemiddeld 2/2,5 uur nog steeds, alleen niet meer elke dag...ligt eraan hoelaat hijw akker is

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Suusjueh.. ik denk dat kinderen een boel te leren valt...

18. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Hier 1tje die 's middags nog 2 a 3 uurtjes slaapt gelukkig :)

19. Noek86

Noek86 Actief lid

9 jun 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Hier rond 11 uur nog een slaapje van ongeveer een uur.

20. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Alledrie 1 x 2 uur ongeveer.

Deel Deze Pagina