herkend iemand dit? op 11-8-2012 kwamen de 2 ondertandjes van onze dochter door (ruim 16 maanden oud), maar ik maak me nu wel zorgen, ze staan echt haaks op haar kaakje ik heb dit nog nooit gezien/gehoord. ze is verder gezond en mankeert niks, doet alles goed en eet goed.
Die staan inderdaad wel vreemd, en meestal komen die ook eerder dan de boventanden toch? Misschien even een keer op het bureau vragen of bij de tandarts als je er voor jezelf bent?
'Hou het even in de gaten. Vriendin van mij haar zoontje had dit ook, maar dan bij de boven tandjes. Zijn boven tandjes bleken een soort van kiesjes te zijn. Hoe het precies zit weet ik niet meer, maar het zijn in iedergeval geen gewone tandjes.
bedankt voor julie reacties. ik ga morgen de tandarts bellen, maandag moet ik naar de preventie assistent dus hopelijk heeft de tandarts dan ook even tijd voor mijn dochtertje. ja ik dacht ook altijd dat onder eerst kwam, maar ik was allang blij dat ze met 14,5 maand eindelijk een boven tand kreeg. ze heeft nu boven 3 tandjes en onder dus de 2 vreemde.
Hier een zelfde soort rare afwijking, alleen is mijn zoontje een stuk jonger... (ik heb er destijds ook een topic over geopend ) 1 ondertand staat zo ongeveer haaks op de rest en is vreemd van vorm (dubbel?), daarnaast zit een half tandje en dan een normale... Zowel cb, als de kinderarts hebben er naar gekeken, zij gaven het advies om zodra de tanden goed door zijn er mee naar de tandarts te gaan aangezien het buiten hun kennisgebied valt... Ik heb er een foto bij gedaan, dit was zo'n 2 maanden geleden, de afwijking is nu nog duidelijker omdat de tandjes wat meer doorgegroeid zijn, daarnaast lijkt het tandje ook steeds schever te gaan staan...
Ik heb ook een zoontje met op de plek waar een tand hoort twee tandjes zitten heel apart. maar de tandarts zei dat het wel vaker voor kwam en gewoon moest afwachten wat er straks voor terug komt. Groetjes kim
jeetje, ja mango26 dat ziet er net zo uit ja. ik ben ook heel benieuwd naar wat de tandarts gaat zeggen.
Dit was mijn topic destijds: http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/366988-misvormde-tandjes-melkgebit.html
Ik weet nog dat mijn broer ook iets soortgelijks had. Is inmiddels 31 jaar geleden maar die had 2 tanden achter elkaar. Ze zijn allebei op een gegeven moment uitgevallen en er kwam een normale tand voor in de plaats. Gewoon tijdens het wisselen van het melkgebit.
vandaag gebeld naar de tandarts, ik had de preventie assisent aan de telefoon, zei zei ook dat het vaker voorkomt, en dat het eigenlijk altijd goed komt na het wisselen, (ook uit eigen ervaring bij haar kind) nou moet ik zelf maandag heen dus ik heb afgesproken dat ik mijn dochtertje even goed even mee neem, voor mijn eigen geruststelling.