Nee is niet erger geworden, hij is gewoon een gevoelig kindje en heeft snel last van onrust. Is al vanaf zijn geboorte zo. Het gaat nog niet veel beter eigenlijk. Hij slaapt s ochtends een uurtje, dan probeer ik hem wakker te houden tot 13:30 en slaapt hij dan 1 à 1,5 uur. Tot 14:30 à 15:00 dus. En dan redt hij het net niet tot een normale bedtijd, 17:00 is hij echt doodmoe. Maar laat ik hem dan slapen, dan gaat hij de nacht meteen in en daar is het echt te vroeg voor. Dus wat ik nu doe is rond 17:00 een stukje gaan wandelen zodat hij in de kinderwagen een kort slaapje doet, meestal wordt hij dan weer wakker zodra we thuis zijn en de kinderwagen dus niet meer beweegt . Dus dat lukt nu wel, dan eet hij vervolgens gezellig mee, kunnen we 's avonds douchen (eerst nooit tijd voor met zijn ritme, dat deden we dus 's ochtends) en dan om 19:30 ongeveer naar bed. Dus zo moet het denk ik maar even tot hij het met 2 slaapjes redt.
Dat laatste klinkt voor mij echtheel herkenbaar, twee weken later had hij derde slaapje nietmeer nodig dus even volhouden wordt hopelijk snel beter!
Eerst was het 2x 1,5 uur en dan nog eind van de middag een keertje 45 min. (of niet). Nu heeft hij ineens de neiging alleen nog maar 45 min te slapen, maar dan probeer ik hem toch weer in slaap te krijgen want anders is hij chagrijnig. Het slaapje zo aan het eind van de middag slaat hij het meest over, dus soms rekt hij het tot bedtijd maar dan is hij wel echt knorrig of juist hyperactief. Dat hyperactieve is hier toch een probleem, want het lijkt alsof hij nooit moe is, wordt alleen maar drukker naarmate het hem teveel wordt, maar hij moet toch echt na zo'n 1u3/4 of 2 uur weer terug naar bed. Ik herken trouwens veel van wat je zegt, misschien is het gewoon de leeftijd
Waarom rek je tot 13u30? Als je hem eerder naar bed laat gaan, is hij eerder wakker en dan kan hij wellicht wel om 16u30 bijv nog een uurtje/45 minuten slapen? Hier hou ik max 2,5 uur wakker aan, dan is ze ook wel echt moe. 8.30 tot 9.30 á 10 11.30/11.45 tot 13 á 13.30 15.30/15.45 tot 16.30/16.45 En om 18.30/19 de nacht in Om 17u kan ze dan haar groentenhapje krijgen