Hoeveel slaapjes en waar (10 mnd)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meis28, 5 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Hier een 11 maanden oud ventje
    Wij volgen zijn ritme in principe dus hebben geen vaste tijden. Hij zit meestal op 2 slaapjes, heel soms 1 en soms 3. Op onze vroege werkdagen, twee dagen per week gaan manlief en ik allebei om h7 weg staat hij vroeg mee op en slaapt dan bij oma nog lekker een extra ochtendslaapje.

Qua locaties:
    Hij slaapt gelukkig overal zolang hij zijn knuffel en tutje heeft.
    Qua wakker maken: we proberen hem gewoon te laten slapen zoals hij wil qua begin en eindtijd maar omdat hij t ritme mag bepalen van naar bed gaan (dat wil zeggen als hij zijn slaapsignalen geeft, gaat hij naar bed) kan t soms ook zijn dat we hem wakker maken. Wij hebben ook een leven en als we echt weg moeten halen we hem uit bed. Dat vind hij dan ook prima. Hij doet dan wel een langer volgend slaapje of Eem extra slaapje. In de avond gaat hij tussen 19-20 uur naar bed, afhankelijk van laatste slaapje.

Ik merk dat volgen qua gaan slapen voor ons als gezin t beste werkt. Hij gaat echt gillen als hij naar bed wordt gebracht en hij nog niet moe is. Nu ben ik eerlijk dat t een heel flexibel kind is. Als hij door ons wordt wakker gemaakt is hij ook gelijk vrolijk en kan hij prima omschakelen. Weet ook dat niet ieder kind dat kan.

Volg vooral je instinct en je kindje zou ik zeggen. In mijn ogen past een kind niet in een specifiek ritme maar zoek je samen naar een fijn ritme

2. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hier weer een paar dagen maar 1 slaapje (soms heb ik t idee dat hij bijna over z'n vermoeidheid heen is als
    Ik hem dan in bed leg)..
    Zijn er nog meer bij wie de baby rond 10 maanden al overging naar 1 slaapje per dag? Hoe doen jullie dat met lunch? Merk dat hij rond 12u echt te moe is om Z'n boterham nog te eten. Papfles kan dan wel maar dat wil ik natuurlijk ook niet dagelijks doen

Deel Deze Pagina