koortslip aangeraakt

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cactusje, 4 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    normaal ben ik vrij nuchter over het hele koortslip gebeuren want zolang je goed oplet en voorzichtig bent is er niks aan de hand.
    ik heb er nu 2.
    1 op de bovenlip en 1 op de onderlip.
    bovenste is een blaas en de onderste is gedeeltelijk geknapt dus korst en blaas.
    ik let heel goed op dat ik er niet aan zit en als ik met dl bezig moet of iets van haar spullen moet pakken was ik eerst extra goed mijn handen want ze is nog maar 3 maanden dus zit nog in de gevarenzone.
    nu had ik haar net haar laatste fles gegeven en ze spuugde nog wat en was nog een beetje verdrietig dus ik hield haar nog even lekker bij me ipv haar meteen weer in bed te leggen.
    nu sloeg ze met haar handje tegen mijn lippen aan:$
    ik heb meteen haar handje gepoetst met eerst een billendoekje (eerste reactie) en daarna met een watje alcohol.
    dl sabbelt graag op haar handjes en toen ik haar in bed legde ging meteen het handje waar ze me mee geraakt had haar mondje in.
    nu maak ik me toch wel een beetje zorgen of ik haar besmet kan hebben.
    ze is al een beetje ziekjes..
    ik zou het heel erg vinden als ze straks ziek wordt van de herpes..
    ik hoop zo dat ik goed gehandeld heb met zo snel alcohol erop te smeren..

2. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ik snap dat je je zorgen maakt en zou zelf morgen toch de huisarts bellen en uitleggen.

3. AprilMommy

AprilMommy Actief lid

13 aug 2015
    404
    0
    0
    Ik sluit me aan bij bovenstaande, bij zoiets kun je niet voorzichtig genoeg zijn. Ik denk wel dat je heel goed gehandeld hebt door direct te ontsmetten met alcohol.

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    eind van de ochtend moet ik terug bellen.
    ik heb wel wat symptomen gekregen waar ik op letten moet en als ik terug bel krijg ik te horen hoe lang ik af moet wachten of ik haar besmet heb of niet.
    gelukkig is ze nog wel haar vrolijke zelf en heeft ze geen koorts of verhoging.
    zal het dus wel heel goed in de gaten moeten houden voor nu en bij symptomen iig meteen bellen

5. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Wat zijn de symptomen waar je op moet letten?

Deel Deze Pagina