Hallo, Onze baby van ruim 11 weken sliep tot een week of 2 geleden heel goed. Hij viel overdag vrij makkelijk in slaap, en sliep dan tussen de voedingen door zo 2 tot 3 uur aan een stuk. Sinds een week of 2 gaat dit minder goed. Hij valt lastig in slaap. We moeten vaak wel 2 tot 3 keer terug voordat hij in slaap valt. Vaak wordt hij na een slaapcyclus van ongeveer 40 minuten weer wakker. Soms valt hij zelf weer in slaap, maar vaker moeten we hem het speentje weer in de mond stoppen. Dit soms ook meerdere keren. 'S avonds na de flessen van 19u en 23u valt hij gelijk in slaap. Herkent iemand dit? Gaat dit weer over ?
Mijn zoon is vrijwel even oud. Ik herken bij hem nog geen veranderingen aan zijn slaappatroon (ik hoop juist dat ie 's nachts beter gaat slapen hihi). Ik heb wel gehoord dat er een 3 maanden sprong is. Misschien heeft ie daar al last van?
Volgens mij blijft het een beetje met ups en downs gaan bij de meeste baby's. Soms is het een fase soms zijn ze toe aan een andere ritme je weet het nooit.. er is ook een sprong met 12 weken mocht je erin geloven. Bij mijn dochter is het elke dag anders, geen pijl op te trekken. Maar ze slaapt meestal zo'n 4 uur overdag verdeeld over 2 of 3 slaapjes.
Bij ons ging het heel goed en nu weer twee dagen bal. Inderdaad eerst ook van voeding tot voeding nu weer 45 minuten en speentje wiegen terugleggen gaat voor geen meter dan. Sprong zijn wij alweer uit. Tja ik denk dat het gewoon met ups en downs gaat. Doorslapen doet die van ons ook niet haha.
We herkennen dit niet van onze oudste. Maar ach, het zal dan vanzelf wel beter gaan! Toevallig slaapt hij nu, na 2x het speentje teruggeven na de eerste cyclus, alweer 1,5 uur achter elkaar . En gelukkig slaapt hij 's nachts wel (meestal) door!
Hier ook een rommelkont qua slapen. Nu ligt ze toevallig al 1,5 uur te slapen in de box, maar vaak is ze na 45 minuten weer wakker. De ene keer gaat ze zo liggen en slapen, de andere keer duurt t 10 minuten voordat ze gaat liggen en gaat slapen (ze slaapt op haar buik). Soms wil ze helemaal niet in bed/box/wagen slapen maar wel op schoot. Er is gewoon geen peil op te trekken. Dit is sinds ze 13 weken is. Inmiddels is ze 16 weken. Tsja ze slaap snachts goed en is een vrolijke dame dus ik vind het prima. Ik kan er niks aan veranderen dus leg mij er maar bij neer.