Vanaf wanneer is jullie kindje overgegaan naar 2 slaapjes per dag? Mijn zoontje is nu 5 maanden, maar slaapt nog 4 keer per dag. Hij slaapt snachs van 22.00 tot ongeveer 7.00/900(dit verschilt per keer) maar overdag slaapt hij 4 keer exact 40/45 minuten. Hij wil na anderhalf/2 uur weer slapen dus daarom is het wat vaker, langer slapen doet hij niet. Ik vind het opzich niet erg als hij vaker slaapt, maar hij gaat vaak niet uit zichzelf slapen en moet ik hem even helpen. De ene keer is dit sneller voor elkaar dan de andere keer maar als je dit een aantal keer per dag moet doen is dat niet altijd handig. Vanaf wanneer sliep jullie kleine zo’n 2 keer per dag? En zijn die korte slaapjes normaal? Liefs!
Mijn oudste sliep rond 6 maanden nog 3 slaapjes waarbij het eerste en 2e slaapje 1,5-2 uur was en later rond 17 mog een half uur ofzo. Bij 7-8 maanden werd dat 2 slaapjes en bij 1,5 werd dat 2 slaapjes. Nu baby van 5 maanden slaapt net als die van jou hazenslaapjes. Ik leg hem 2x echt op bed en de derde keer ben ik sowieso vaak weg met de oudste ofzo dus slaapt hij een slaapje waar we zijn. Maar het is wat anders met de tweede omdat ik toch gebonden ben aan tijden van de eerste dat ik dingen moet doen. Ik heb nu als streven minimaal 1 slaapje in z’n bed en de rest even kijken hoe de dag gaat. Lot van een tweede Ik ben dus nogal van go with the flow! Ze gaan vanzelf langer slapen!
Hier tot 6,5 maand geen ritme, wel slaapjes van 45 min steeds. Met 6,5 maand naar 3 slaapjes van 45 min, met 7,5 maand naar 2 slaapjes van 45 min, met 9,5 naar 1 slaapje van 1,5 uur. Met 11,5 werd het slaapje langer, zo’n 2,5 uur. (Hij ging toen ook veel lopen langs de tafel en een stuk meer eten, blijkbaar toen ook meer slaap nodig.)
Hier slaapt ie sinds kort 2x per dag. Daarvoor was het wisselend maar zeker 3x.. dan was het 2x 1,5 uur en 1x 45 min Nu is het 1x 1,5 uur en 1x 2 uur of 2,5 uur
Oooh toch wel fijn om te lezen dat het bij jullie ook vaak 45 minuutjes was per keer en een aantal keer per dag. Dat is dus heel normaal, ik heb wel eens gelezen dat minder dan een uurtje slapen toch wel wat te kort is, maar dat is dus bij deze leeftijd heel gewoon. Ook fijn te lezen dat het waarschijnlijk binnen een x aantal maanden anders gaat zijn. Ik ben zo op zoek naar een goed ritme, en die is er opzich ook wel dus heb verder niets te klagen. Soms is het net of ik hem een hele dag in bed-uit bed aan t halen ben, omdat het zulke korte slaapjes zijn. Het is echt een race tegen de klok als ik even gauw in huis wat wil doen
Dafne sliep van 3 maanden tot een jaar 3x. Ochtend 2 uur, daarna nog 1.5 uur en eind van de middag nog 45 minuten.
Onze zoon sliep tot 6 maanden slaapjes van meestal 3 kwartier, soms een keer per ongeluk wat langer. Vanaf 6 maanden een duidelijker ritme gaan aanhouden met vaste slaaptijden en toen ging hij langer slapen, redde t met 7 maanden pas echt altijd op 2 slaapjes en sliep dan van 10-12 en 15-17 ongeveer, meestal 2x 1,5 uur. Onze dochter is nu 5 maanden en een heel ander kind dan onze zoon, slaapt een stuk beter en meer, maar heb haar ook vanaf t begin nooit gelijk uit bed gehaald als ze wakker was en dat deed ik bij onze zoon wel waardoor hij denk ik achteraf gezien geen kans kreeg om zelf weer in slaap te vallen. Nu ging hij ook altijd wel snel huilen en dochter nu niet. Maar die slaapt nu 3 slaapjes in een redelijk vast ritme en zie ik voorlopig nog niet naar 2 slaapjes gaan. Ze slaapt nu ongeveer van 9.30-11.30/12.00, 13.30-15.30 en van 17.30-18.30 en dan rond 20.30 de nacht in tot de volgende ochtend 7.30/8.00 maar wel nog met een nachtvoeding. Dit is globaal genomen hoor, kan uiteraard wel eens afwijken, maar echt al veel meer ritme en vaste tijden dan bij zoon op die leeftijd.
Klinkt heel bekend hoor die 45min. Pas bij 7 maanden werd het langer en ik denk dat ze bij 8 maanden over is gegaan naar 2 slaapjes per dag. Tot 7 maanden is een wakkertijd van 90min sowieso logisch. Bij 8 maanden hebben we het 2-3-4 ritme aangehouden. (2u wakker, slapen, 3u wakker, slapen, 4u wakker)
Rond 6 maanden naar twee slaapjes, maar het was altijd 2x een uurtje. Heel soms een periode iets meer, maar vaak een uurtje. Denk dat dat komt omdat hij in de nacht gewoon lang slaapt. Nu slaapt hij vaak ook maar 1 keer.
Mijn zoontje slaapt nog minimaal 3x maar het varieert. (bij ene drukke dag vaker en korter, of als hij gestoord is in zijn slaap ook een keer extra). Gemiddeld slaapt hij 2x 45 en 1x1,5. Hij komt in ieder geval tussen 8-21 altijd aan 3 uur slaap haha, soms in half uurtjes, soms 2x 1,5 uur, soms 3x een uur, maar over het algemeen slaapt hij altijd 3 uur in die tijd. 45 min is trouwens een hele natuurlijke tijd, namelijk de slaapcyclus van een baby . Dus dat is ook prima voor een slaapje!
Hier slaapt ze vanaf 3 maanden ongeveer 2 x 45 min. Soms 1x 1,5 uur. Vanaf geboorte tot 3 maanden sliep ze 2 á 3 x 45 min. Daarbuiten is ze erg vrolijk dus prima. De oudste Haag ook weinig slaap nog nodig.