griep? tandjes? ik weet het niet meer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkelies10, 28 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    dag dames
    even een vraagje over mijn dochtertje( ze is 9 maanden)

mijn dochter is al week echt niet lekker! ze was heel erg aan de diaree veel slapen veel huilen en ze wilde niet eten

ik dacht dus dat zijn weer tandjes
    alleen zijn we nu een week verder en ik snap er nog niets van
    mijn dochter is altijd een vreetmonstertje
    ze eet normaal 3 broodjes,fruit.warme hap. en 2 tot 2.5 fles per dag
    ik mag nu blij zijn als ze 1.5 fles opkrijgt per dag
    ze wilt verder echt helemaal niks

net als vandaag vanmorgen 5 uur een fles
    ik dacht om half 10 probeer liga in sinasappelsap geprakt
    dit ging er eindelijk in! smiddags wil ik haar een broodje geven en ze gooit alles er uit
    ze bleef maar over geven tot dat de gal kwam
    alles kwam door haar neusje ! echt zielig
    verder heeft ze niks op

ze heeft net gelukkig wel wat limonade op dat wilde ze vandaag ook niet echt
    koorts heeft ze niet!
    nu kreeg ze eergister wel 2 vlekjes op haar gezicht en gister weer 2 maar verder niet
    dit zijn rode vlekjes een soort klleine bloeduitstorting
    of dit er wat mee te maken heb weet ik niet hoor

hebben jullie een idee wat het is
    of misschien tips
    alles is welkom! BEDANKT ALVAST

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij (m'n dochter en ik) hebben 3 weken geleden ofzo een flink buikvirus gehad, diarree, spugen, en erg pijnlijke buikkrampen en naderhand nog heel wat dagen geen eetlust. M'n dochter at zo'n beetje halve porties en toen ik later ziek werd (ik kreeg het een paar dagen na haar), snapte ik waarom: Ik had ook gewoon écht geen trek en zat heel erg snel al hartstikke vol (terwijl ik sinds ik bevallen ben, nooit meer echt 'vol' lijk te zitten haha).

Maar als ze zo heftig overgeeft, zou ik dat zeker goed in de gaten houden. Heeft ze nog wel plasluiers (veel kan het niet zijn natuurlijk, maar toch), anders echt even voor de zekerheid langs de huisarts hoor. Die vlekjes zouden kunnen komen van het heftige spugen, erg zielig als dat zo is, want dan is het wel zwaar geweest voor je kleine. Hopelijk gaat het gauw wat beter met je kleintje en blijft het drinken beter gaan, en anders geen risico nemen hoor en de huisarts even laten kijken.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oja; misschien dat ze liever op wat 'droog' spul knabbelt ofzo? Als je zelf aan de diarree bent en veel spuugt, blijft beschuit meestal ook wat beter zitten. Nu is dat misschien te kruimelig, maar rijstewafel ofzo? Of gewoon liga uit het handje? Als ze het vocht binnenkrijgt met wat drinken, zoals je zei, dan zou ik dit proberen.

4. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    liga wil ze ook niet uit de hand
    rijstewafel ook niet lange vinger ook niet
    eigenlijk alles al geprobeerd

het enigste wat soms lukt is een klein broodkorstsje
    we hopen maar dat het snel over gaat
    dank je voor je reactie

5. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    het kan buikgriep zijn.
    ben je met haar naar de dokter geweest.
    goed in de gaten houden.
    veel drinken.

6. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik was helemaal blij omdat ze een warm hapje had gegeten
    rond half 8 zijn we bezig de fles te geven
    gooit ze alles er weer uit ! en zo veel, ik zat helemaal onder. zei ook en de vloer enz
    ik heb dit echt nog nooit gezien bij een baby

ze heeft gelukkig daarna nog wel een slokje limonade gedronken en ze is wel gaan slapen..
    nou ik hoop dat het verder weer rustig word !

7. mamatwan

mamatwan Actief lid

18 jun 2008
    112
    0
    0
    maastricht
    ik zou zeggen ga naar de huisarts. ben altijd als onze puk zo deed boogspugen (tot nu toe een keer of vier) naar de huisarts gegaan al is het maar voor je eigen geruststelling.

bij onze uk helpt het altijd trouwens bij buikgriep e.d. en als ie echt niks wil als we hem een paar dagen alleen soepstengels/beschuit en water geven, daarna bouwen we dan weer langzaam op met pap/fles, boterhammen, warm eten en als laatste het fruit (vanwege het zuur in sommige fruitsoorten)

heel veel beterschap!!

8. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Als ik jou was zou ik langs de huisarts gaan, kindjes drogen zo snel uit! En het is verschrikkelijk zielig natuurlijk, voor jullie en je kindje!!! Ik heb eens berichtjes gelezen over Rotavirus, en ik weet er niets van, maar als het zoiets zou zijn zou ik zeker aan de bel trekken!!!

Deel Deze Pagina