Onze dochter van bijna 4 mnd krijgt momenteel haar flessen om 8.00 / 12.00 / 16.00 / 19.30 / 23.00 droomvoeding. Ze krijgt 4x 150+5 cc, en de fles van 19.30 uur is 180+6 cc. Van de 5 flessen gaan er meestal maar 2 echt leeg, van de andere laat ze vaak wel 40 cc staan. Ze gaat 3 dgn per week naar het kdv, waar ik haar om 17.00 uur ophaal. Ik probeer haar dan thuis na even knuffelen in bed te leggen omdat ze dan vaak al sinds 15.00 uur wakker is en echt wel moe is. Maar ze pikt dit vaak niet, gaat enorm krijsen en troosten helpt dan niet. Ik haal haar er dan maar uit en dan blijft ze op tot 19.30 uur en gaat dan naar bed. Pikt ze het wel, dan is ze soms nauwelijks wakker te krijgen voor de fles van 19.30 uur. Ik zit nu dus een beetje in de knel. Haar op houden vanaf het moment van thuiskomen tot 19.30 uur vind ik eigenlijk niet echt een optie, omdat ze op het kdv dan al een tijdje op is en ze natuurlijk ook moe is van alle indrukken. Maar aan de andere kant: vaak wil ze dus niet eens slapen en als ze wil slapen, slaapt ze zo lang dat ze dan wakker gemaakt wordt voor een fles en dan gelijk weer haar bed in gaat, en dan voor de nacht. Lijkt me dat ze dan ook nog niet moe genoeg is om die lange ruk te maken. Oftewel: wie kan mij adviseren? Vind dit ff moeilijk, ben sinds 3 weken weer aan het werk en het is echt zoeken naar een goed ritme!
Hoi, Is het geen optie om dit schema aan te gaan houden: * 08.00 uur fles * 12.00 uur fles * 15.30 uur fles * 18.30 - 19.00 uur fles * 22.00 uur fles Door de flesjes iets te vervroegen, hoeft ze ook wat minder lang op te blijven tot de fles van 19.30 uur.
Dat is inderdaad een lastige kwestie. Dring je een beetje aan als ze haar fles niet leeg wilt drinken? Of ga je met haar mee als ze ook maar 1 keer de speen terug duwt? Onze zoon krijgt duwt namelijk met ongeveer nog 40cc te gaan, de speen uit zijn mond. Hij moet dan ff boeren, dan wacht ik een minuutje en dan wil ik die 40cc er toch nog in hebben. Dit lukt 9 van de 10 keer ook echt wel. Als hij begint te kokhalzen of heel de tijd zijn hoofd van links naar rechts doet, is dat voor mij het teken om op te houden met proberen. Als je dus iets meer aandringt bij de voedingen overdag, dan worden de uren tussen de voedingen misschien iets langer waardoor ze om 20.00uur de laatste fles zou krijgen. Als ze die dan ook leegdrinkt dan zou je de droomvoeding niet meer hoeven te doen. Wat betreft het in bed doen na het kdv, zou je niet kunnen proberen of ze het tot 20.00uur redt? We moeten als ouders zijnde ook wel vertrouwen op ons kleintje. Als ze voorheen heeft aangegeven dat ze honger heeft, dan stopt ze daar niet in 1 keer mee. Ons schema is nu 9.00/12.45/17.00/20.45 Tussen 17.00uur en 20.45uur slaapt onze kleine man ook maar hoogstens een half uurtje tot 3 kwartier. En die gaat niet eens naar het kdv.